Löydettykännykkä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vuori
  • Aloitettu Aloitettu
Löysin maasta toimivan nokian kännykän (6150) ja siinä ei ollut suoja koodia, heitin menemään vanhan sim kortin. Niin kysymys on että onko turvallista jos laitan nyt omani siihen.???
:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suojakoodi voi olla asetettu myös niin, että kapula kysyy sitä vasta eri SIM:n kanssa. Ei siinä mitään vaaraa ole. Rehellinen tietysti veisi tuon löytötavaratoimistoon. Mieti nyt, jos vaikka se on jonkun pienen lapsen vahingossa pudonnut kännykkä... Et kai ole niin köyhä että se on pakko pitää itse?

Originally posted by apophis
Suojakoodi voi olla asetettu myös niin, että kapula kysyy sitä vasta eri SIM:n kanssa. Ei siinä mitään vaaraa ole. Rehellinen tietysti veisi tuon löytötavaratoimistoon. Mieti nyt, jos vaikka se on jonkun pienen lapsen vahingossa pudonnut kännykkä... Et kai ole niin köyhä että se on pakko pitää itse?

en kai...

Originally posted by Vuori
Löysin maasta toimivan nokian kännykän (6150) ja siinä ei ollut suoja koodia, heitin menemään vanhan sim kortin. Niin kysymys on että onko turvallista jos laitan nyt omani siihen.???
:D
Jos omistaja tietää IMEI-koodin (esim. lootassa) niin kyllä operaattori saa tuon verkon puolelta lukkoon. Lisäksi jos oikein haluaa alkaa tonkimaan niin oman SIMMisi kanssa lähettämistäsi tekstiviesteistä kyllä näkee kellä se kalikka nyt on.

Itte olisin kyllä soittanut viimeksi soitettuun numeroon ja kertonut että puhelin on löytynyt ja mistä sen voi noutaa, mutta tää on nyt vähän myöhäistä jos ei puhelimeen oltu talletettu kenenkään numeroita...

Löysin kanssa kerran puhelimen ja soitin viimeksi soitettuun numeroon ja sielllä vastas joku muija joka rupes syyttämään mua et olin pöllinyt sen miehen puhelimen!!:david: ... no sanoin sille että jos ei kiinosta ni ei sitte, no hetken päästä se muija soitti ja sano että sen miehen puhelin oli tippunut moottoripyöräillessä... tuli varmaan aika:david: olo muijalle... no se mies tuli hakemaan sen puhelimen ja anto 5 euroa LÖYTÖPALKKIOO!!!! ei vittu mä sanoin sille äijä että työnnä toi rahas sinne mis aurinko ei paista...
:offtopic: onko suomessa joku laki joka vaatii et löytöpalkkion on oltava joku tietty% esineen arvosta?? puhelin oli muuten communikkkkkkaaaaaaattori...

Originally posted by P.R.I.E.S.T
no se mies tuli hakemaan sen puhelimen ja anto 5 euroa LÖYTÖPALKKIOO!!!! ei vittu mä sanoin sille äijä että työnnä toi rahas sinne mis aurinko ei paista...
Kiittämättömyys on maailman palkka. Olisit tiputtanut "vahingossa" sen pihin paskahousun luurin lattialle tai jotain vastaavaa. :)

Re: Re: Löydettykännykkä

Originally posted by Jortsu
Jos operaattorilla tai omistajalla on tallessa laitteen IMEI niin you're busted.

Eiiii välttämättä! Kun puhelinta yritetään laittaa lukkoon IMEI-koodin avulla niin se ei käy hetkessä.. Siitä pitää ensin soittaa johonkin ja silloin se saa vasta sen signaalin ja rupeaa lukitsemaan sitä.. Jos kuulee sellasta ovelaa raksutusta sieltä puhelimesta soiton aikana, niin heti vaan puhelin sulki ja sellaiseen paikkaan mihin ei tule signaalia esim. pakastin, jääkaappi tai kellari.. Operaattori ei lähetä sitä signaalia montaa viikkoa.. Toinen vaihtoehto on se että menee erään "rehellisen" puhelinkauppiaan Porissa ja kysyy vähän hiljaisemmalla äänellä että jos se vaikka koodaisi sen uudestaan.. En tiedä toimiiko toi pakastin juttu usimmissa luureissa mutta kyllä se ainakin 6150 toimii.. Mutta se on taas eri asia että kuka laittaa IMEIn lähetykseen tommosseen vanhan luurin takia.

:arvi:

Netistä saa helposti kans noita ohjelmia millä voit ite koodata Imei-koodit uusiks yms. Tosin tarvii data-kaapelin mitä ei tota puhelinta varten kannata ostaa jos ei aikasemmin omista.

Originally posted by Jortsu
Jos operaattorilla tai omistajalla on tallessa laitteen IMEI niin you're busted.

Tuokin on vähän niin ja näin, kaveri on tehnyt kahdella eri kännykällä "vakuutuspetoksen", eli sillä on ollut semmonen vakuutus, että jos puhelin varastetaan saa uuden. Ja poliisien mukaan ne on ilmoittanut IMEI:t molemmista, ja silti molemmat toimii....

:offtopic: onko suomessa joku laki joka vaatii et löytöpalkkion on oltava joku tietty% esineen arvosta?? puhelin oli muuten communikkkkkkaaaaaaattori...

Muistaakseni oli ainakin joskus, että 10% pitää olla ainakin arvosta se palkkio, ainakin jos vie poliisilaitokselle jotain minkä on löytänyt, ja vaatii sen palkkion(ja siinäkin oli jotain, mitä palkkio ei koske)

Jos haluat sen virallisesti omaksi, poista siitä kaikki tallennetut numerot (simminhan heitit jo) ja vie löytötavaratoimistolle. Saat omaksi kolmessa (?) kuukaudessa. Harvemmin joku jaksaa tehdä niin paljon työtä että saisi kännykkänsä sieltä.

Re: Re: Re: Löydettykännykkä

Originally posted by torquemada
Jos kuulee sellasta ovelaa raksutusta sieltä puhelimesta soiton aikana, niin heti vaan puhelin sulki ja sellaiseen paikkaan mihin ei tule signaalia esim. pakastin, jääkaappi tai kellari..

Eiköhän tuo puhelimen kiinni laittaminen riitä.. Jos ei tuohon luota niin akku veke niin puhelin ei kyllä vastaanota mitään.

Mä kyllä melkein laahaisin tuon puhelimen polliisilaitokselle ja pitäisin itseäni maailmanparantajana :).

:offtopic:
Itsellä on kerran pudonnut kukkaro, jonka ystävällinen teini palautti rahoineen poliisille. Soitin vielä perään ja ilmoitin, että mielellään maksan kukkarossa olleet rahat hänelle (~150mk). Ei kelvannut edes raha. Toivoi vaan, että jos hänen kukkaro häviää niin joku palauttaisi senkin poliisille. Kumarruksen arvoinen suoritus:worship:

Ja oliko se niin että alle sata vanhaa rahan arvoista tavaraa ei tarvitse edes palauttaa sika-asemalle. Eikai ton kännykän arvo sen enempää oo. :)

heh, no sitten taitaa olla aivan sama.. Ainoa mitä omistaja menettää on numerot. Mä en noista puhelinten mallinumeroista niin tiedä. Luulin, että on joku kalliskin puhelin

Työmaalla oli pöllitty kännykkä ja sen omistaja oli jättänyt seuraavan viestin: Vitun ryssä saat pitää puhelimen jos oot niin vitun köyhä mutta tuo se vitun sim kortti takas¨...

no se mies tuli hakemaan sen puhelimen ja anto 5 euroa LÖYTÖPALKKIOO!!!! ei vittu mä sanoin sille äijä että työnnä toi rahas sinne mis aurinko ei paista...

Laihialaismieshän se meni soittelemaan naapurin ovikelloa:

- tekös se meijään pojaan pelaastitte eileen avannoosta?
- juu, minäähän se olin
- no missäs pojaan pipo on?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom