Lähtötasosi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jampe9
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tuli mieleen, tuolla aloittelijoiden puolella "Kaveri kehittynyt hitaasti"-trediä lukiessa että kuinkahan monella on luontainen heikkous (heikko fysiikka) keskitasoon verrattuna ollut kimmokkeena punttailun aloittamiselle?

Omalta kohdalta ainakin voin sanoa, että jo nuorena poikana olin aina laiha luuranko muihin verrattuna ja siitä se lähti sisuuntuminen että :curs: prkl kyllä mä vielä näytän...

...ja kyllähän sitä punttailulla tuloksia on saanut sillon nuorempana ja nyt vanhempana uudestaan aloitettua. Ihan selviäkin tuloksia, niin että on päässyt ainakin mukavasti yli jonkunlaisen "keskitason" jos sellasta nyt edes onkaan. Oon aina luullut olevani geeniperimältäni toivoton, mutta kun luki noitten muiden aloitustasoista, niin en minä taidakaan olla ollut paljoa muita heikompi... (?)

No; -olkoot niinkun tahtoo, mutta rupesi kiinnostamaan että mitenkäs Pakkiksen väki; -ootteko suurin osa olleet toivottomia ruipeloita aloittaessanne, vai lähdittekö punttisalille ensimmäistä kertaa 100% :lla fysiikalla varustettuina, varmoina tulevasta Mr. Olympia-tittelistä?

Muistelen että eka kerran kun penkkiä tein salilla 17v jannuna sain ylös melkoisella huojunnalla 60kiloa. Elopainoa oli jossain 70kilon kieppeillä. Eka maastaveto taisi olla 130kiloa, kyykky taso aikalailla samaa tasoa. Geenit on kaikki jaloissa, jostain syystä sinne kasvaa kaikki karvatkin. Johtunee hyppelyharrastuksesta penskana :rolleyes:

Eka kerran kun kokeilin penkkiä, joskus todella nuorena niin sain 30kgx1. Eka kerran kun menin salille "kunnolla" treenaamaan oli oma paino n57kg.

14v 60kg penkki 15v 80kg penkki pesäpallotreeneillä. Punnerruksia kotosalla ja sellasta. Paino tais olla 72. Sitte polvi hajalle ja alko bisse maistumaan. Loppukesästä aloin treenaamaan. Sillon oli alle 100kg pena, nyt ~130kg bodytreenillä. Itsellä ainakin tuntus liha tarttuvan tosi hyvin. Ja unohtamatta muita lihasryhmiä niin suunnilleen samassa suhteessa ovat kehittyneet.

Aloittelin mitoilla 178cm/52kg, aina olen ollut alipainoinen tai muuten vain heikkorakenteinen. Siitä tuli pieni alkukipinä, mutta suurin kipinä taisi olla oman itsensä ylittäminen. Sittemmin kun alkoi saamaan konkreettisia tuloksia(lihaa, peruskuntoa), niin tälle tielle lähdettyä tänne jäätiin.

Mulla olisi ollut ehkä joskus geenejä voimalajeihin. Selkä kuitenkin esti siirtymisen punttailuun, muka. Penkki on huonoin ollut aina. Ylä-asteella (ehkä 8lk) nousi joku 60kg, kun testattiin. Intissä treenamatta 85kg. Vähän päälle kakskymppisenä koetin ekaa kertaa mavea ja nousi 200kg. Mitäs sitä treenaamaan kun voimaa on muutenkin. :david: Jos olisi vaan tajunnut aloittaa salilla käynti silloin. Siis mähän painoin silloin 80kg ja yli vuosi sitten penkkasin saman ja painoin 115kg. Eli hyvässä kondiksessa olin nuoremapana.

Ekoja kertoja käviin salilla lätkäporukan kans. Siel testattii maksimit ja sain kyykystä sillo 70*2 ja painoo ei 50kiloo enempi ollu. Sit kotona nosteltii kaverien kans ennenku salille uskaltauduttii. Tosin ei tehty muutaku pystypunnerrusta ja mavea. alimmillaa paino kävi 48 kilos ja kireyttä piisas

Joskus pojan kloppina aloitin 185cm/75kg ja treenivälineenä oli pelkästään käsipainot. Kymmenen vuotta sitten kokeilin voimanostoa ei-kilpailumielessä, mitat 190cm/110kg, jalat kehittyi parhaiten. Elopaino on ollut pahimmillaan 140kg ja suurin osa läskiä, sen siitä saa kun jättää salilla käymisen pois. Nyt sitten lähdetään taas reenaileen ja tavoitteena olis tuollainen 100-110kg massaa alle 15% rasvoilla. Tähän on varattu aikaa vuosi 2005, mukaanlukien täydellinen ruokavalioremontti.

Sen tiedän kokemuksesta että lihasmuistin avulla tulokset palautuu nopeasti kehon suurten lihasryhmien perusliikkeissä kuten kyykky ja maastaveto.

Eka penkki oli 1x50kg. Alkupaino oli jossain 70kg ja rasvat varmaan jossain 15% tienoilla. Kyykkyä meni aika syvään joku 15x50kg.

edit: pituus 176cm

ku kunnol alotin salil käymisen penkki oli 1x35kg paino 100 rastvat n.35% geenejä on (vissii) 14kk bodaustreenil mave 180kg ja kyykky 2x160kg mut penkki jääny pahast jälkeen 3x90kg
kisoihin sitä ollaan menossa...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mä oon ollu läski siitä lähtien kun ala-asteen ekalla luokalla katkaisin käteni ja jouduin sairaalaan kahdeksi viikoksi ja lihoin :) Lukion tokalla joku 105 kiloa valkoista lihaa (pituus n.182), ei liikuntaharrastuksia. Sitten innostuin pyöräilystä, laihduin n. 85 kiloiseksi ilman mitään kummempia treeniohjelmia tai laihdutuskuureja. Viime kesänä ajelin vähän kilpaakin ja paino kävi 76 kilossa alimmillaan. Kävin satunnaisesti punttiksella häröilemässä tähän syksyyn asti. Nyt olen käynyt jostain elo-syyskuusta n. kolme kertaa viikossa harjoittelemassa suht fiksusti ja paino on sinä aikana noussut 80 -> 90, toki silavaakin on aika hyvä siivu mutta on ne tuloksetkin noussut ja palat kasvaneet. Yläkroppa on selvästi jalkoja jäljessä, kyykky nyt 130, mave 175 ja penkki 77,5. Tuntuu että viihdyn paremmin hieman raskaampana kuin pienempänä ja kireämpänä, ja että kestävyyslajit eivät ehkä sittenkään ole mulle niitä sopivimpia.

Kun aloitin painoin ehkä joku 72-73 , penkki tais olla jotain 80 luokkaa ja pystypunnerrus melkein sama (!!!!). Kiitokset kohtuu hyvä kuntoiselle yläkropalle 10 v karate+ ju-jutsu harrastuksesta. Kyykkykään ei ollu mikään paska tais mennä joku parin viikon trenillä 100kg 6-8 kertaa.

Lähdin nollasta, oikeastaan negatiivisilta lukemilta. Ensin kuntoilin kotona ja pääsin eroon ylipainoista, salilla treenatessa ryhti parani ja nyt sitten yritetään saada sitä piffiä luiden päälle.

edit: kumma kyllä en muista yhtään tuloksia enkä painoani alotellessa

Joskus 8 luokan tietämillä penkistä taisi nousta ensi yrittämällä about 70 kg.
9 luokalla meni 95 ilman sen kummempaa treeniä, mitä nyt joskus tuli penkkiä
koitettua... Oma paino oli tuolloin n 75 kg. Silloin kun olisi keskittynyt
punttihommiin eikä juopotteluun niin voisi nykyään nousta enemmän...
"Maaginen" 100 penkistä meni joskus 19 vuotiaana parin kk:n harjoittelun jälkeen.
Aika :david: treenejä ne kyllä olivat tuohon aikaan..
Varsinainen saliharjoittelu tosissaan alkoi vasta 4 vuotta myöhemmin
ja on nyt pari vuotta kestänyt.

13v iässä ensimmäistä kertaa puntteja nostelemaan. Penkki oli n. 45, kyykky 75 ja maastaveto hiukan yli 80.

Kaikki geenit vissiin jaloissa, jalkapalloa ja sählyä tullut harrastettua 8v asti ja uintiakin oli ollut 2v takana.

Painoa oli aloittaessa 59 ja nyt vuoden treenillä paino> 72.
Laihaksi en silti itseäni sanoisi koska jo silloin 59kg painossa olin luokkani kookkaimpia.
Massaa ja voimaa tarttuu kovaa vauhtia, toki myös rasvaa tullut hiukan lisää.

Kisoihin ei ikinä tosin mitään tarkoitusta mennä.

Joskus 14-vuotiaana penkkiä kokeilin ensikerran sedän luona. Yksin.
35kg jäi rinnalle ja ähkin siinä painon alla jonkun aikaa, kunnes setäni tuli paikalle kreivin aikaan ja nosti painon pois. Siitä lähti.

Kaverin kanssa muistan joskus innokkaita kun oltiin, niin treenattiin ulkona penkkiä, kun muualla ei mahtunu. pakkasta 25 astetta. Muuten hyvä oli tehdä, mutta näpit meinas jäätyä tankoon kii, ku avokäsin nosti.

Mave oli eka nostolla joskus 8 luokalla muistaakseni 80kg pintaan.

Jotain sentään on tapahtunut....

...ainakin treenaan sisällä nykyään...

Joskus ihan teininä myös tullut räpisteltyä, löysin tuossa jouluna autotallin seinästä tussilla kirjoittamani treeniohjelman, meni suurinpiirtein näin:

Penkki 4 sarjaa
Haukkari 4 sarjaa
Kyykky 4 sarjaa

:D

Varsinaisen treenin aloitin maaliskuussa 2003, muutoksia;

Omapaino 78kg --> 99kg (ihan tajuton luuviulu olin!)
Penkkipunn. 1*80kg --> 11*90kg
Leuanveto 10 --> 12
Ranskalainen 8*30kg --> 8*50kg
Vinopena käsip. 8*25kg --> 8*35kg

Ja haban mitta 33cm --> 40cm

vippien Kuvat-osiolla on läskit filmillä :hyper:

Lähtötaso oli tasan nolla ja kehitys varsin hidasta jos ainakin muiden juttuihin on uskominen. Pari-kolme vuotta sitten kun menin ekaa kertaa salille taisi penkistä (otetaan tämä penkki esimerkiksi kun se on niin mahtavaa puhua penkkaamisesta) nousta pelkkä tanko ja sekin vähän siinä ja siinä. Nyt sentään saa laitettua päähän 15kg per puoli ja kevyeltä tuntuu, eh... ;)

Minkä vanhana alottaa niin siihen se jää. Tai jotain.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom