Lähtötasosi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jampe9
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Muffyn lähtöarsenaali oli melko onneton. Molemmilla vanhemmillani kehonrakenne oli tyyliä kapeat hartiat, tikkujalat ja isälläni vielä pyöreä pömppömäinen alavatsa. Eli kiitti vaan v***sti. Näiden korttien kanssa on ollut pelaaminen kyllä, sen voi ainakin sanoa. Jalat tuppaa olemaan mallia tikku, kädet ehkä myös. Muu kroppa on saanut kehitystä suht ok.

Mutta ekat punttini sain joskus seiska-/kasiluokalla, kokonaiset 3kg vinyylikäsipainot. Meillä oli myös 2 keittiön baarimallista jakkaraa, joiden välissä tein dippejä. Punnerruksia tietenkin lattialla. Sit sedältäni sain kotitekoiset 7kg käsipainot ja käsityön tunnilla rakensin itselleni penkin. Sen jälkeen suuntasinkin jo oikealle salille, ja olin edelleen niiiiiiiin mallia tikku että joitakin aina hymyilytti kun ne katsoi meikän 'vääntöä' minimipainoilla. Harjoituspainoista en muista paljoa mitään, mutta aina ne otin kevyemmästä päästä. Mistään ei ollut mitään tietoa mutta yritystä riitti. Jalat ja kädet oli vuorenvarmasti koko maailman ohuimmat. Lähtöpainosta en osaa sanoa kun olin siinä iässä kuitenkin missä paino muuttui vielä koko ajan, mutta muistaakseni olin kai siinä 58-62kg välimaastossa.

Tänä päivänä pitkähkön taipaleen jälkeen geeniperimä hieman ehkä lannistaa, tuntuu että vaikka kuinka rimpuilee niin tie ei vie mihinkään, mutta en aio luovuttaa ikinä. Monet asiat olisi voinut tehdä viisaammin silloin kauan sitten ja vuosikausia meni varmasti täysin hukkaan, mutta kun ei ollut riittävästi tietoa. Mutta; eteenpäin vaan sanoi mummo lumihangessa.

muffy sanoi:
Muffyn lähtöarsenaali oli melko onneton. Molemmilla vanhemmillani kehonrakenne oli tyyliä kapeat hartiat, tikkujalat ja isälläni vielä pyöreä pömppömäinen alavatsa. Eli kiitti vaan v***sti. Näiden korttien kanssa on ollut pelaaminen kyllä, sen voi ainakin sanoa. Jalat tuppaa olemaan mallia tikku, kädet ehkä myös. Muu kroppa on saanut kehitystä suht ok.

Mutta ekat punttini sain joskus seiska-/kasiluokalla, kokonaiset 3kg vinyylikäsipainot. Meillä oli myös 2 keittiön baarimallista jakkaraa, joiden välissä tein dippejä. Punnerruksia tietenkin lattialla. Sit sedältäni sain kotitekoiset 7kg käsipainot ja käsityön tunnilla rakensin itselleni penkin. Sen jälkeen suuntasinkin jo oikealle salille, ja olin edelleen niiiiiiiin mallia tikku että joitakin aina hymyilytti kun ne katsoi meikän 'vääntöä' minimipainoilla. Harjoituspainoista en muista paljoa mitään, mutta aina ne otin kevyemmästä päästä. Mistään ei ollut mitään tietoa mutta yritystä riitti. Jalat ja kädet oli vuorenvarmasti koko maailman ohuimmat. Lähtöpainosta en osaa sanoa kun olin siinä iässä kuitenkin missä paino muuttui vielä koko ajan, mutta muistaakseni olin kai siinä 58-62kg välimaastossa.

Tänä päivänä pitkähkön taipaleen jälkeen geeniperimä hieman ehkä lannistaa, tuntuu että vaikka kuinka rimpuilee niin tie ei vie mihinkään, mutta en aio luovuttaa ikinä. Monet asiat olisi voinut tehdä viisaammin silloin kauan sitten ja vuosikausia meni varmasti täysin hukkaan, mutta kun ei ollut riittävästi tietoa. Mutta; eteenpäin vaan sanoi mummo lumihangessa.
:lol2: Hyvin kirjotettu, ja tsemiä! :worship:

mä alotin 13 vuotiaana mulla oli hirveen hintelö ylä kroppa mut paksut jalat. Penkkii meni hädin tuskin tanko kymmenen kertaa ja prässii taas meni 155kg x15

Treenannut olen nyt vasta puolisen vuotta aktiivisesti, hiukan ehkä päällekin. Aloittaessa olin 181cm ja 60kg. Nyt pituutta on tullut lisää 4cm ja painoa 4 kiloa.

Tosin enpä nyt ole koittanut pitkään aikaan paljonko nousee penkistä, varmaankin noin 45kg. Enemmänkin olen tehnyt näitä sarjoja. :)

pituutta 173cm (no se puoli ei oo kyllä kohentunu yhtään) ja painoa 58kg. Jonkun verran olin vetäny käsipainoilla jotain hölmöä ja punnerruksia ja mitä nyt harrastuksissa tullu jotain urheilua. Penkistä tais aluks mennä 1x40kg.

13 vuotias olin kun alotin tämän salireenin. Penkki 37,5 kg, maastaveto ja kyykky olivat siinä 60 kg paikkeilla. Painosta en muista mutta 55-60 vois olla aika likelle arvioitu. Nyt neljä vuotta reeniä takana, penkistä jonkin verran yli tuplat, kyykky tuplat ja maastaveto jonkin verran yli tuplat. En näköjään ole ainut jolla täällä on huonot geenit tähän lajiin, joku muukin niistä valittanut :(
Perheessä kyllä on geenejä, isä ja velipoika ovat ilman reenaamistakin riskejä miehiä, ja veli kun reenasi, kehitys oli täysin erilaista kun minulla. Noh pitää tyytyä tähän hitaaseen kehitykseen, kyllä se siitä :thumbs:

Aika ummikkona sitä tuli salille lähdettyä 17 vuotiaana, takana monta vuotta erilaista treeniä, mutta se oli pelkästään aerobista, ei voimahakuista. Tarkoitus oli nostaa vähän painoa ja lisätä massaa, painoindeksin ollessa suunnilleen 20. Kiitokset Pakkiksen sain ravinto- ja treeniasiat kuntoon, puolen vuoden päästä painoindeksi oli noussu 25 ja kroppa näyttää jo paljon paremmalta.
Omia geenejä en pitäisi kovin hyvinä, äidin puoleiset sukulaiset ovat taipuvaisia ylipainoon ja isän puoleiset taas ovat kaikki todella lyhyitä ja laihoja. Kaikki hyvät geenit tuntuvat olevan jaloissa, sillä kyykkyssä ja mavessa tulokset nousevat aivan huimasti kun taas penkistä ei tunnu nousevan millään rauta.

Olisko siinä 12-13v tullut eka kertaa penkkiä testattua ja tulos pyöri siinä 30kg ympärillä :thumbs:

Maastanostossa satanen tais jäädä lattiaan kiinni ja kyykystä ei ole mitään muistikuvaa. Järkyttävä ruipelo olin jo silloin :D

En muista oliko ysillä vai lukion ekalla kun lääkärintarkastuksessa pituutta löytyi sentin vähemmän kuin nyt (174 nyt) ja painoa 50kg :hyper: Eli A-luokan kukkakeppi. Siitä sitten lukioaikana pari kertaa tuli käytyä salilla sellanen kuukaus pari, jonka jälkeen into aina lopahti.

Vuoden 2004 alussa pääsin pois intistä ja työkkärin kautta järjestetyssä paikassa oli kuntosalimahdollisuus joka torstai ja siitä sitten intoutui hiljakseen tähänkin harrastukseen. Penkistä ei noussut 50kg kertaakaan.

Silloin kun aloitin 16-vuotiaana niin penkistä nousi muistaakseni ~40kg ja mitat olivat massiiviset 174cm/57kg tjsp

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
13v tuli 42.5kg penkistä
14v tuli 62.5kg penkistä (sillon ei vielä tiedetty että on jalatkin). Sillon tuli käytyä kerran viikossa noin 6kk

19v alotin salilla käynnin sitten kunnolla
painoa oli täydet 63 ja pituutta 180
ekoilla kerroilla tulokset oli:
penkki 2x70
prässi noin 5x180
hauis jotain 5x30kg
maasta noin 120kg
leukoja on tullu aina paljon, sillon liki 20

eipä tule muita mieleen, kun ei paljon muita alussa tehnytkään.
se oli sellasta opettelua joka liikkeen kanssa.

penkkiä tosin vedettiin ekat 3kk todella paljon ja kolmen kuukauden jälkeen tuli 92.5kg - 63kilosena.

Ekoja kertoja salilla varmaan joskus 15-vuotiaana. Vähän aikasemmin olin saanut neljän kilon käsipainot joilla tein hauiksia varmaan 200 toistoa ekana päivänä. Sain kaksi päivää vapaata koulusta, kun kädet meni niin pahasti kramppiin, että en saanut edes paitaa puettua päälle. Tuloksia en juuri muista. 40 kg penkistä alussa vissiin. Kyykkyä ja mavea en tehnyt varmaan pariin vuoteen johtuen kipeistä polvista, huonosta selästä ja tyhmyydestä myöhemmin. Myöhemmin tein kyykyssä sarjoja 50 kilolla.

19-vuotiaaseen mennessä penkkimaksimi oli muistaakseni 80 kg. 2001 vuoden lopussa kokeilin intissä penkkiä ja meni 90 kg, vaikka n. vuoteen en ollut juuri treenannut.

Siihen mennessä salitreenit oli ollu todella epäsäännöllisiä, saatto olla kuukausien taukoja. Syömiset oli vaalea leipä ja pakastepitsat. Usein karkkia, sipsiä, coca-colaa jne. Intistä päästyä taas vähän innostuin, ekaa kertaa rupesin jopa treenaamaan jalkojakin. Kyykyssä sain 3x10 sarjoissa painot 50kg:sta 100kg:an, ja penkin 105 kg:an. Kehitys ei tosin kestäny kauaa johtuen liian vähäisestä energian saannista ja muutenkin huonosta ruokavaliosta. Syömiset on ollu vähän järkevämpiä proteiinin saannin kannalta vilja-allergian ja tietoisuuden lisääntymisen vuoksi ehkä vuoden.

Vuoden 2003 jouluna tehdyn polvileikkauksen takia tosin jäi liikunnat puoleksi vuodeksi aika vähiin, ja karkki ja sipsit maistui, ja sen johdosta tuli koko ajan lyhyitä dieettejä joiden jälkeen taas meni vaan pahempaan. Treeni ei oikein kulkenu, maksimi- ja sarjapainot laski ja läskiä kertyi.

Olen ollut nyt viikon verran dieetillä. Paino alussa 98,2, ekana viikkona lähti 3,2 kg. Tarkoitus olis laihduttaa ainakin 85 kg:an. Vaika sitten lihojakin lähtisi, niin monta epäonnistunutta dieettiä on ollut, jotka kestää max. 3 viikkoa. Ja rasvaprosentti on jääny aina kuitenkin niin korkeaksi, että voi rehellisesti sanoa, että on kunnolla läski.

15-vuotiaana ensimmäistä kertaa penkkipunnerrusta kavereiden kanssa kokeillessa onnistuin saamaan ylös 52kg. Vuotta myöhemmin salilla käynnin aloittaessa tuli penkistä 60kg, jonka nostaessani painoa oli samaiset 60 kiloa ja pituutta 170cm. Jalat olivat kyllä tuolloinkin reilusti yläkroppaa vahvemmassa kunnossa, johtuen 10 vuoden pallon perässä juoksemisesta.

Ysiluokalla mitat oli 172cm/50kg. Hommasin kotiin penkin, muistaakseni ysiluokan jälkeen, ja aloin pikku hiljaa treenaamaan. Alussa penkistä nousi 56kg.

Säännöllinen salitreeni alkoi tammikuussa 1998, sillon ekaa vuotta lukiossa. Painoa oli n. 55kg, penkkiykkönen 65kg ja kyykky- ja vetosarjoissa painoa oli 50-60kg. Tammikuussa 1999 paino oli noussut 67 kiloon, penkkiykkönen oli 125kg ilman varusteita. Tarkotuksena oli lähtä junnujen SM-penkkareihin, mutta rinta repesi pari kuukautta ennen kisoja. Myöhemmin keväällä kyykkäsin 160kg ja vedin maasta 200kg.

Joskus 14-v. kun kävin eka kertaa eläissäni salilla, ei rauta kyllä liikkunut yhtään mitenkään. Varmaan penaa hinkkasin jollain 30-40 kg:lla, ja taljoissa kans muutama kymppi. Silloin tuli tehtyä n. 10 treeniä.

Seuraavan kerran kävin salilla vasta 19-vuotiaana. Kokeilin penkkiykköstä lähtötason selvittämiseksi ja sain 60kg. Muutaman viikon treenillä tuli 80 nätisti. Kyllä, olin silloin penkkihauispelle.

Penkkasin noin. 14 vuotiaana 70 kiloa neljä kuukautta ennen kuin aloitin salilla käynnin. Painoin silloin 70 kg. Tällä hetkellä olen treenannut vasta vähän aikaa ja penkki maksimia en tuon 70 kilon jälkeen ole kokeillut. Lähtötasoni oli 184cm/72kg ja tällä hetkellä 15 vuotiaana 184cm/74-75kg ei millään kovin korkealla rasvaprosentilla. Kyykky maksimiakaan en ole kokeillut ja mavea en tee vielä. Ensi talveksi olisi tarkoitus saada paino +80 kg.

Kun aloin "treenaamaan" sain penkiltä 35kg, vedosta 60kg ja kyykystä 40kg. Olin siis todella heikko. Olin sillon kuitenki jo 14 vuotias. Ja paino oli yli 70kg. Aika kipeetä :hyper:

Hulkki sanoi:
Salitreenit hiukan vajaa 15-vuotiaana aloittaessani mitat olivat 181 cm / 50 kg, ja penkistä meni ekassa treenissä 55 kg.

Toihan on helvatan hyvin. Ekoissa treeneissä yli oma paino penkistä. Vieläpä tuolla pituus/paino -suhteella. Noihin mittoihin kun ei sitten mahdu lihasta eikä fläsää, hyvä jos luut :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom