Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulle tuli paksu kirje :hyvä::hyvä::hyvä:
Ei tätä koko asiaa ole oikein edes tajunnut vielä :D
Siis hakutulokset tulevat luonnollisesti pääsykokeiden jälkeen, ilmeisesti joku opetushallituksen tms. säätämä takaraja on jossain heinäkuun puolen välin tienoilla kevään haulle. Ja hakutuloksissa siis kerrotaan kuka on päässyt opiskelemaan :D Mutta siis valintaperusteet saattavat muuttua, jos nyt niitä tarkoitit kuitenkin. Yleensä yliopistot julkaisee valintaperusteet jossain helmikuun aikoihin ja pääsykokeet voi olla sitten toukokuun alusta melkein kesäkuun loppuun välisenä aikana. Pääsykokeisiin luku on sitten asia erikseen, itse luin "melko reilusti" nyt keväällä.. ja sisään pääsin. Tosin tiedän ihmisiä jotka ovat lukeneet aivan uskomattomia määriä, osaavat kirjan ulkoa mutta eivät siltin päässeet sisään. Tammikuussa alkaa jotain harvoja koulutusohjelmia, niistä löytää sitten tietoa yliopiston sivuilta tai opinto-oppaasta.
Jos haluat nimenomaan lääketieteelliseen tiedekuntaan suorittamaan terveystieteiden tutkintoa niin sitten kannattaa aluksi tutustua Helsingin, Turun, Kuopion, Oulun tai Tampereen yliopiston nettisivuihin ja etsiä sieltä tietoa. Jyväskylässähän on kanssa joku liikunta- ja terveystieteiden tiedekunta? mutta ei kylläkään lääketieteellistä tiedekuntaa.
Niin siis noi pääsykokeisiin pääsemiset on amk:n jotain omia juttuja. Yliopistojen pääsykokeisiin pääsee kun vain laittaa hakemuksen määräaikaan mennessä sisään, sillä ehdolla että on ylioppilas tai ammatillinen tutkinto. Kaikki siis pääsee tekemään kokeen, ja sitten niistä otetaan päältä se kerma sisään :D
Voit sä aloittaa lukemisen vaikka heti. Mutta suosittelisin että perehdyt kunnolla yliopistojen sivuihin ja sieltä löytyviin opinto- ja hakuoppaisiin. Sitten jos kokeessa tarvitaan esim. lukion kemian ja fysiikan opiskelua niin menet vaikka iltalukioon syksyksi kertaamaan niitä jos ei itsekseen kertaaminen luonnistu ja tilanne vain sallii. Sitten kun on pohja valmiina niin joulukuussa selailet koealueen läpi ja joskus alkuvuodesta aloitat lukemisen. Kyllä se siitä.
Ja vinkkinä että Turun Lääketieteellinen tiedekunta on sitten erityisen hyvä.. ;)
Löysin vahingossa linkinkin.. Lisätietoa tässä. :D
Mitä sanotte, onko mitään toivoa lukea itseään sisään lääkikseen jos ylppäreistä on kulunut muutama vuosi ja kemian kirjat ovat sen jälkeen pölyttyneet vanhempien ullakolla? Olen siis viimeset kolme vuotta lukenut ihan muita juttuja (lähinnä bisnekseen ja viestintään liittyvää), mutta nyt olen taas hukassa opintojen kanssa enkä usko että haluan jatkaa tätä. Olen lukiossa ottanut pitkän kemman ja biologian, fysiikka mulla oli vain lyhyenä.
Varoitan kuitenkin että on parasta varata 6 kk täysipäiväistä opiskelua siinä tapauksessa että lukion fysiikka ja kemia pitää käydä perusteellisesti läpi muun Galenoksen opiskelun ohella.
Kuukausi enää
Ei jaksaisi odottaa. Kertokaa vanhemmat opiskelijat jotain kokemuksianne ensimmäisestä syksystä/vuodesta? Ja antakaa vinkkejä miten elää ja olla ;)
Kuukausi enää
Ei jaksaisi odottaa. Kertokaa vanhemmat opiskelijat jotain kokemuksianne ensimmäisestä syksystä/vuodesta? Ja antakaa vinkkejä miten elää ja olla ;)
Mitä sanotte, onko mitään toivoa lukea itseään sisään lääkikseen jos ylppäreistä on kulunut muutama vuosi ja kemian kirjat ovat sen jälkeen pölyttyneet vanhempien ullakolla? Olen siis viimeset kolme vuotta lukenut ihan muita juttuja (lähinnä bisnekseen ja viestintään liittyvää), mutta nyt olen taas hukassa opintojen kanssa enkä usko että haluan jatkaa tätä. Olen lukiossa ottanut pitkän kemman ja biologian, fysiikka mulla oli vain lyhyenä.
Minkä verran ostitte kirjoja ensimmäisenä vuonna? Kuinka paljon niitä liikkuu käytettynä myynnissä opiskelijoiden välillä? Ja paljonko niitä oikeasti tarvitsee?
Laajemmat peruskirjat kannattanee ostaa, ne on varmaan hyvä olla olemassa jo jatkoakin ajatellen. Noille kirjoille vaan tulee helposti hintaa paljon, ja joitain ei edes oikeastaan tarvitse.