Onko Pakkiksella ketään kuka olisi +30v lähtenyt vielä yrittämään lääkikseen?
Itse olen AMK-Insinööri tekniikan alalta. Olen ollut nyt työelämässä 4v ja alkaa pikkuhiljaa hahmottumaan että ala ei ole minua varten, ei vaan työ tunnu omalta intohimolta eikä motivoi tai stimuloi minua juuri lainkaan. Kaikki varmaan tietää tämän tunteen kun työt maistuu puulta :D. Eläkkeelle on kuitenkin aikaa enemmän edessä kuin on edes elänyt maan päällä joten alan vaihto lienee vielä ihan järkevää.
Työttömänä ei tällä koulutuksella ole tarvinnut olla päivääkään ja palkkakin on ihan hyvä!!
Itsellänikin on omakotitalo puolison kanssa ja juurikin tuo lainan maksaminen opiskelijana hieman arvelluttaa. Toki jos myyn autoni, saan noin 20k€ jemmaan tulevia lainaeriä lyhentämään, mutta lähinmpään lääketieteelliseen on kotikunnaltani 250km ja auto olisi kiva jotta pääsisi liikkumaan. Kuopioon meinasin muutenkin hakea jos haen, lienee kaikista helpoin päästä?
Kertokaas omia kokemuksia jos löytyy. Miten opiskelu aikuis iällä ja lainojen kanssa onnistuu? Saako mitään muuta tukea kuin opintotukea? Vai saanko sitäkään kun AMK aikoina nostin jo opintotukea 5v?