Mitäköhän mä oon sulle tehnyt? Vai onko vain huono päivä ja piti mulle avautua? Ja itse ainakin pyrin tekemään sen kyykyn aina samalla tavalla oli sitä painoa niskassa sitten paljon tai vähän.
Sille on hyötyä, joka pyrkii käyttämään hyväksi sitä kropan vipuvartta ja näin saada maksimaalisen voimantuoton ulos. Bodarikin voi kyykätä hieman leveämmältä jos haluaa saada pakaralihakset ja takareidet tehokkaampaan käyttöön. Painonnostajilla taas kapeammat kyykyt harjoittelussa selittyvät tempauksen ja työnnön suoritustekniikoista, jotka vaativat kapeampaa jalkojen asentoa, tosin onhan noita videoita näkynyt missä allemenossa jalat leviää melko paljon.
Tarkoitukseni oli ilmaista jotain pointteja, jotka tuosta sinun postista jäivät pois. Kaikille tekniikat eivät ole selviä, ja joku voi luulla, että takakyykky pitää todellakin tehdä selkä tikkusuorana, ja ihmettelee kun ei millään saa kyykättyä kapealta syvälle. Polvetkin harhailee pitkällä edessä ja niihin sattuu, "mutta pakkiksella sanottiin että se ei haittaa".
Säärilinja pystyssä hieman leveämmällä asennolla kyykätessä saa usein vain tehokkaammin niitä takaosaston isoja lihasryhmiä käytettyä hyväksi ja voimantuotto on parempaa. Ja osaatko perustella miksi sinusta nuo 90 asteen kyykyt ovat vahingollisimpia? Ja tuossa postissa oli vittuilua, joka on jostain nimimerkin takaa kohtuu säälittävää. Minulle on ihan sama arvostatko sinä voimannostotyylistä kyykkäystä vai et. Omakin kyykkyasento on vain sellanen puolileveä, mutta minusta leveältä samaan syvyyteen kyykkääminen on aivan yhtä vaativaa, vain hieman erilaista. Itsekin voit lähteä kokeilemaan kuinka helppoa se leveältä riittävään syvyyteen pyllistäminen on.