Syvemmälle ja leveämmällä asennolla on varmaankin juuri se millä sitä kyykkyä saa siirrettyä pakaralihaksille.
Tähän väliin varoituksen sana:
Itse aloin n.1.5 v sitten hakemaan syvempää asentoa juuri tuohon (mielestäni) liialliseen etureisipainotteisuuteen kyllästyneenä. Ensin meni suht hyvin. Homma toimi niin kyykyssä kuin prässissäkin. Parin viikon jälkeen uskalsin lisätä jo hiukan rautaakin.
Tulos: vasemman pakaralihaksiston alueella jotain revähti ja homma loppui siihen. Ilmeisesti olisi pitänyt venytellä/lämmitellä paremmin kuin aiemmin.
Asentoni ei ollut mikään ultrasyvä, olipahan vain muutaman tuuman aiempaa enemmän.
Hölmö kun olin, niin en ottanut tuota heti tosissaan. Ajattelin vaurion paranevan kun otan kuukauden varovaisemmin. Eihän se oikeastaan ollut edes kipeä enää muutaman päivän päästä, kunhan otti reisitreenissä varovasti.
No, homma iski takaisin muutaman kuukauden päästä kun ei meinannut enää päästä autosta ylös parin tunnin ajon jälkeen. Pakara/alaselkä oli kuin tulessa.
Tässä vaiheessa menin lääkäriin ja sain pain-killereiden lisäksi lähetteen fysioterapeutille. No, fysioterapeutti teki työtä käskettyä viiden hoitokerran edestä ja löysi jonkin verran viottunutta/jumissa olevaa lihaskudosta, joka painoi hermoja. Sitä sitten neuloin relaksoitiin. Jumppaliikkeitäkin tuli vino pino. Tein niitä sen minkä kerkesin ja vähän aikaa vasen jalka oli melkein eho. Sanon melkein, koska ei se kokonaan parantunut. Nyt olen taas runsaan vuoden jälkeen enemmän ja vähemmän siinä tilanteessa, että tuntia enempää ei pysty paikallaan istumaan. Jotain pitäis varmaan taas tehdä.