Kyykkykengät?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tässä keskustelua seuranneena tuli tämmönen kysymys mieleen, pidättekö te keillä "kyykkykengät" löytyy, niitä muissakin reeneissä jalassa? itsellä power perfect 2:set ja pidän myös muinakin kun kyykkypäivinä jalassa. Esim. mavea varten otan aina pois, kun tuo korko hieman haittaa.

Joo, painonnostokengät sopivat oivasti kaikkeen muuhun reeniin, paitsi pohjereeniin ja maastanostoon. Moni on yllättynyt, miten hyvä painonnostokengät jaloissa on penkatakin.

reebok-crossfit-lifter-plus2-orange2-750x750.jpg

Reebokiltahan tuli juuri noista Liftereistä 2.0-malli, joka on ilmeisesti edellisestä hybridikengästä muuttunut enemmän painonnostokengäksi. Itse edelleen arvon Reebokin, Niken ja Inov-8:n välillä.

Hommasin adipowerit ja olen kyllä ollut todella tyytyväinen. Huomattavasti parempi ja tukevampi omaan jalkaan kuin power perfect 2.

Kuten sanottua, Inov-8 on muuten ihan loistava, mutta siinä ei ole tasainen pohja, eli ei ole ihan puhdasverinen painonnostokenkä. Jos siitä semmoisen haluaa, niin joutuu suutarilla tuunauttamaan.

OvGSu2w.jpg

Inov-8 julkaisee piakkoin uuden Fastlift 370 mallinsa. Saa nähdä miten nuo rullakiristimet noissa pelaavat, ainakin turvakengissä moiset ovat todella hyvät.

Oli muuten Helsingin Foorumin Intersportissa Reebokin kyykkykengissä ihan hyvät alennukset. Crossfit Lifter Plus oli 118,80€ (ovh 198€) ja Crossfit Oly U-form (eli ilmeisesti tuota Plussaa edeltävä malli) 106€ (ovh 176€). Tuosta kalliimasta mallista oli paremmin kokoja saatavilla. Päädyin lopulta kokoon 42, koska tuntui istuvan paremmin kuin 43 - tennareissa käytän kokoa 43-44 riippuen valmistajasta. Tuosta Reebokin halvemmasta oli kuulemma vain "isoja" kokoja jäljellä, mitä ne koot sitten lienevätkään, koska ei ainakaan 43 tai pienempää löytynyt. Mutta itse tosiaan irrotin nuo Lifter Plussat, eli nämä:

pDSP1-17778125dt.jpg

Ei hitto, miten voi olla näin hankalaa päättää kengistä... Vaihtoehtoina enää Adipowerit ja Romaleokset. Adidaksia puoltaa se, että niitä saa suomalaisista nettikaupoista, joten sovittaminen on helpompaa.Toisaalta taas ne ovat kuulemma varvasosastoltaan tiukat, joka on suuri miinus. Onko kukaan teistä päässyt koettamaan molempia?

Ite tulee myös kovasti arvottua Adipowerien ja Romaleoksien välillä. Oon vahvasti kallistunut Romaleoksien puoleen, koska mulla on kohtalaisen leveä jalka ja lisäks ilmeisesti niissä on pohja hiiren verran jämäkämpi kuin adduissa. Ongelmaksi vaan muodostuu se, että mistä ihmeestä sais nuo Niket tilattua kohtalaisen halvalla? Adidakset sais Suomestakin kohtuullisen edullisesti, mut en viittis niitä ihan vaan siitä syystä ostaa...

Toisaalta taas ne ovat kuulemma varvasosastoltaan tiukat, joka on suuri miinus.

En ole kyllä huomannut, että haittaisi yhtään mitään, vaikka mulla on aika leveä jalkaterä ja otin tahalla kokoa pienemmät kengät kuin yleensä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite tulee myös kovasti arvottua Adipowerien ja Romaleoksien välillä. Oon vahvasti kallistunut Romaleoksien puoleen, koska mulla on kohtalaisen leveä jalka ja lisäks ilmeisesti niissä on pohja hiiren verran jämäkämpi kuin adduissa. Ongelmaksi vaan muodostuu se, että mistä ihmeestä sais nuo Niket tilattua kohtalaisen halvalla? Adidakset sais Suomestakin kohtuullisen edullisesti, mut en viittis niitä ihan vaan siitä syystä ostaa...

Rogue Europelta 159 € Romaleos 2:t. Juuri tuon halvemmalla niitä ei varmaan saa. Yleensä siellä 200 € tienoilla.

Rogue Europelta 159 € Romaleos 2:t. Juuri tuon halvemmalla niitä ei varmaan saa. Yleensä siellä 200 € tienoilla.

Plus verot eli sinne 200 euron pintaan nekin menee. Strengthshopista Saksasta saa noin samaan hintaan (plus tietenkin postit) ja värejäkin on tarjolla useampia.

Plus verot eli sinne 200 euron pintaan nekin menee. Strengthshopista Saksasta saa noin samaan hintaan (plus tietenkin postit) ja värejäkin on tarjolla useampia.

Ainiin näköjään ilmoittavat verollisen hinnan alle pikkufontilla. Ja on näköjään lähes kaikki koot out of stock.

Ostin eilen Adipowerit prostoresta, olivat alennuksessa 199e (valkoiset ale, punaiset on normaalihintaiset). Ennen kyykkäsin converseilla lankku kantapäiden alla, tänään pääsin sit uusilla kengillä treenaamaan ja helvetin hyvät olivat. Aikaisempaa kokemusta painonnostokengistä ei siis ole, mutta kelasin että mielummin ostaa heti todella hyvät kengät joilla voi treenata vuosia. Tähän mennessä kengät testattu kunnolla vain etukyykyssä, mutta uskon että yhtä hyvä fiilis tulee olemaan myös takakyykyssä. Sen verran aloittelija olen varsinaisissa painonnostoliikkeissä, etten sen paremmin osaa kengän ominaisuuksista yms sanoa. Kaiken kaikkiaan hyvä kenkä ja hyvä fiilis kun on asialliset treenikengät!

Soitin juuri Niken viralliselle maahantuojalle ja kysyin, tuovatko Romaleos kakkosia Suomeen. Vastaus oli, että eivät tuo, koska Niken USAn päämaja ei katso, että niiden tarvitsisi kuulua maahantuotujen tuotteiden valikoimaan. :rolleyes:

Mutta näköjään Sport Heavy tuo niitä itse maahan, kun on näköjään valikoimassaan. Ehkä tuossa tulee ilmi ison firman pöljyys ja jäykkyys ja sitten taas pienemmän firman luovempi ajattelu ja notkeampi toiminta.

Arponut itsekin tässä perinteisen "Romaleos 2 vai AdiPower" -kysymyksen äärellä ja taitaa kallistua tällä hetkellä Niken suuntaan. Painoistahan on suuntaan ja toiseen juttua, toisaalla Adidaksia sanotaan kevyemmiksi ja toisaalla Nikeja. Ero ei oikeasti liene kovinkaan konkreettisesti huomattava, sen verran huippukengistä on kyse. Nikea on sen verran kehuttu jämäkäksi kengäksi, että saattaa kyykkyvoittoiseen treeniin olla omiaan, jolloin varvasosan liikkuvuudella ei ole niin suurta merkitystä.

Turhamaisemmista syistä mainittakoon värivaihtoehtojen laajuus, joka kääntää kelkan jälleen Niken suuntaan. Piru vaan kun saisivat Sportheavyn varastot täyteen kohtapuoliin.

edit. Ja tällaisessa hankinnassa on hyvä kysyä, mitä muutama kymppi sinne tänne oikeasti meinaa?

Täällä yksi uusi tyytyväinen Romaleos 2:sien omistaja. Tuli kokeiltua Adidaksen Power perfect 2 ja Adipowerit, sekä Reebokin jotkut olisko ollu juuri nuo crossfit lifter plussat. Näistä ainoat varteen otettavat olivat Adipowerit ja Romaleos 2:set. Puhtaasti kyykkäilyn oli kengät hakusessa. Tukholmasta tarttui sitten nuo Romaleokset lomareissulla mukaan. Parit kyykkytreenit nyt takana ja hyvältä tuntuu. Romaleoksen lesti tosiaan ehkä hivenen leveämpi kuin Adipowerin. Muuten hyvin samanlaiset erittäin tukevat kengät. Itselläni muutenkin oikestaan vain Niken kenkiä hyllyssä, niin ehkä se osaltaan auttoi ostopäätöstä. Lenkkarit ja muut tennarit Nikeltä kokoa 46 ja Romaleokset kokoa 45. Ja ehkä olis pitänyt vieläkin pienemmät ostaa..Ylempi tarrakiinnike noissa on ärsyttävän pitkä kun en ole uusia kenkiä vielä raaskinut alkaa tuunailemaan.

Romaleoksen lesti tosiaan ehkä hivenen leveämpi kuin Adipowerin.
Tuossa kun aiemminkin oli puhetta tuosta lestin kapeudesta ja varvasosaston ahtaudesta, niin siitä munkin on pakko antaa miinus Power Perfect 2:lle. Lieneekö samaa vikaa kaikissa Adidaksen monoissa? Mulla on siis nuo edellämainitut ja niissä on aivan jumalattoman kapea lesti. Pari ekaa treeniä ne oli aika epämukavat, mutta taisivat vähän kuitenkin venyä kun nykyään niitä pystyy sentään pitämään. Tosin eipä ole vähään aikaan tullut pidettyä, kun mulla on nyt menossa voimanostokausi ja leveä haarakyykky. Siinä on mun mielestä korkea kanta vain haitaksi. Sit kun kyllästyn tähän ja aloitan taas bodailun, niin siirryn kapeaan kyykkyyn ja siinä noi on omiaan.

Back
Ylös Bottom