Kyykky

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
42
Onko niistä "korko"kengistä mitään apua esim. kyykyssä tai maastavedossa, ja mistä semmoset saa ja mitä maksaa, kannattaako ostaa?

Jos kyykkäät kapealla niin sillon voi olla. Maastavedossa taas täysin hyödyttömät. Voimapalstalla on juttua aiheesta.

Ite tykkään kyl noista "korkokengistä" tuntuu jotenki tukevoittavan kyykkäämistä... Makso urheilukoskimiehessä Lpr:ssa muistaakseni 75€ mut sain kuudella kympillä :rolleyes:

joustaakohan sellane koriskenkä vähän turhan paljon? ku noissa oikeissa painonnosto kengissä on ns. korkkipohja joka ei anna sit periks yhtään.
Tietysti ohan tääkin ihan mielipide juttu, jos on jollain tottunu kyykkäämään ni mikäs siinä... Ite kantsii kokeilla mikä oikeesti toimii itellä eikä kuunnella joittenki :david: :n neuvoja...

Ironhand sanoi:
Onko niistä "korko"kengistä mitään apua esim. kyykyssä tai maastavedossa, ja mistä semmoset saa ja mitä maksaa, kannattaako ostaa?

Kannattaa kokeilla kyykätä ensin vaikka laudanpätkä kantapohjien alla. Jos on selvästi parempi eli on oikeasti hyötyä siitä korokkeesta, niin sulla on todennäköisesti hieman jäykät nilkat ja silloin kyllä varmaan saat hyötyä "korkokengistäkin".

Suurin osa nostajista hyötyy kyykkykengistä, koska ilman niitä useimmiten vartalo kääntyy linkkuun reisiä kohden ja paino on ala-asennossa selän päällä jolloin ensimmäinen nouseva kohta vartalosta on perse ja vasta sen jälkeen alkaa vartalo suoristua. Kyykyssä vartalon pitäisi pysyä pystyssä koko ajan joka useimmille on mahdotonta ilman koroketta kantapään alla.

Ittellä taisi mennä selkä pari kuukautta sitten juuri tuosta syystä, että vartalo taipuu liian etukenoon. Kyykkyä pysty tekemään vieläkään kunnolla mutta tänään testailin korokkeet kantapäiden alla ja asento muuttui selvästi pystympään eikä ota alaselän päälle niin paljoa. Mistä tuo johtuu, että vartalo taipuu liikaa eteen? Olisiko jostain lihaskireydestä johtuvaa johon saattaisi auttaa venyttely? Ei siis ole tullut viimeaikoina venyteltyä paljon paskaakaan.

Mika71 sanoi:
Mistä tuo johtuu, että vartalo taipuu liikaa eteen? Olisiko jostain lihaskireydestä johtuvaa johon saattaisi auttaa venyttely?
Vartalon välitykset, lonkan ja nilkan liikkuvuus, tangon paikka selässä/niskassa ja toki se perustekniikka vaikuttaa. Lisäksi katse kannattaa pitää siellä yläviistossa. Kysy siellä salilta joltain hyvältä kyykkääjältä vinkkejä tekniikkaan ja pyydä katsomaan sun suoritusta.

Mika71 sanoi:
Olisiko jostain lihaskireydestä johtuvaa johon saattaisi auttaa venyttely? Ei siis ole tullut viimeaikoina venyteltyä paljon paskaakaan.

Eiköhän sitä kannata venytellä kaikki mahdollinen mikä kyykkyyn vähän vaikuttaa, reidet edestä takaa ja sivuilta, perse, lonkankoukistajat, selkä, jnejne. jos kerran et ole lähiaikoina venytellyt kunnolla. Itse olen todella laiska venyttelemään takareisiäni ja sen saan kyllä huomata kyykätessä :rolleyes:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mika71 sanoi:
Mistä tuo johtuu, että vartalo taipuu liikaa eteen?
Tomilla jo olikin hyvät vinkit. mulle kävi kanssa noin selän kanssa, kunnes opettelin tekemään näillä ohjeilla:
1. tarpeeksi pienet painot kunnes oppii tekniikan
2. penkki perseen alle aluksi, jolle istutaan joka kyykky (jotta opitaan kyykkäämään taakse, ei alas). pitää hakea kyykkypaskatekniikkaa, ei paskaa kyykkytekniikkaa ;)
3. kun noustaan, pää nousee ekana (eli katsetta vaan ylös ja painetaan tankoa taakse&ylös). sen jälkeen kroppa seuraa kuin itsestään. tämä oli minulle oleellinen juttu.
4. kannattaa kokeilla erilaisilla jalkojen leveyksillä, jotta itselle sopiva löytyy

ei ollut helppoa mulle ainakaan, meni monta reenikertaa ennenkuin lähti edes vähän toimimaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom