Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin tai sitten kyykätään penkille kun ei ole boksia. Se on ihan sama mille alustalle sitä kyykkää, ainoa mikä on erona on käyttötarkoitus. Ei niitä voi sen perusteella mennä erottelemaan minkä päälle kyykätään.@beginner totta puhut. Pitää erottaa box kyykky ja kuntoilijoiden penkille kyykkääminen. Aivan eri asiat. Aika usein kyykätään penkille kun ei haluta opetella normi kyykkyä ja on kiire saada kiloja tankoon äkkiä.
Pointti ei ollut minkä päälle kyykätään. Vaan millä tyylillä Siis pompautetaanko siitä ylös vajaa kyykky vai tehdäänkö oikeaoppinen box kyykky.Niin tai sitten kyykätään penkille kun ei ole boksia. Se on ihan sama mille alustalle sitä kyykkää, ainoa mikä on erona on käyttötarkoitus. Ei niitä voi sen perusteella mennä erottelemaan minkä päälle kyykätään.
Box-kyykky on paljon käytetty ja hyvä kyykkyvariaatio ja sillä on monta käyttötarkoitusta:
1. Se voi opettaa oikean syvyyden löytämistä. Kun boxin asettaa oikealle korkeudelle ja kyykkää aina siitä, niin ei tule tehtyä liian korkeita tai liian syviä kyykkyjä. Vähitellen se jää selkärankaan niin sanotusti.
Mitä suurimmalla todennäköisyydellä kyse ei ole mistään heikkoudesta vaan tekniikkavirheestä. Ja sekin on enemmän korvien välissä. Kun tulee tiukkaa, niin alat keskittyä muihin asioihin ja unohdat painopisteen. Sama juttu se on siinä miten pystyssä voit kyykätä. Sen määrää kyykkytekniikka ja välitykset, eikä minkään lihaksen heikkous.^Eilen oikein tarkkailin asiaa ja kyllä tiukemmissa toistoissa paine vaan yrittää välistä karata päkiän suuntaan. Tanko on niin alhaalla selässä kuin vaan mahdollista.
Mistä tämä kielii, mitä heikkoutta?
Persettä ja takareisiähän mulla ei lihasten muodossa käytännössä ole.
Jullen ja SJMV:n otin jo ohjelmaan.
Käytän siis kyykkykenkiä myös.
En usko minäkään että kyse on mistään heikkoudesta lihaksissa tai keskivartalossa. Tosiaan hiukka näyttää että painopiste kippaa päkiöille. Jos kuva ei hämää. Butwinkiä on muuten vaikea huomata itse! Tajusin omankin vasta videolta.^Eilen oikein tarkkailin asiaa ja kyllä tiukemmissa toistoissa paine vaan yrittää välistä karata päkiän suuntaan. Tanko on niin alhaalla selässä kuin vaan mahdollista.
Mistä tämä kielii, mitä heikkoutta?
Persettä ja takareisiähän mulla ei lihasten muodossa käytännössä ole.
Jullen ja SJMV:n otin jo ohjelmaan.
Käytän siis kyykkykenkiä myös.
Kyykky on vaikea liike eikä sitä opi ihan tuosta noin. Ottaa satoja ellei tuhansia toistoja ennen kuin se alkaa sujua kunnolla.Kyykyn tekniikka on kyllä ollut ainakin itselleni heittämällä vaikein opetella kunnolla, vastaavia ongelmia ei ole ollut minkään muun liikkeen kanssa. Erilaisia huomioitavia tekijöitä on todella paljon. Luulin pitkään, etten edes pysty kyykkäämään niin, ettei polviin satu ihan helvetisti. Totuus oli tietysti se kaikista ilmiselvin, eli aivan karsea tekniikka.
Kun polviongelmat oli selätetty, seuraavana ongelmana tuli buttwink. Se on hieman lähtenyt korjaantumaan, kun olen alkanut kiinnittämään enemmän huomiota keskivartalon jämäkkyyteen ja sopivaan kyykkysyvyyteen. Vielä olisi jäljellä ym. hip shift oikealle sekä painon karkaaminen päkiöille.
Huomasin eilen salilla kun katselin asentoani peilistä, että tanko on enemmän high kuin low bar -korkeudella, vaikka olin luullut toisin. Voisiko low bariin siirtyminen jeesata sekä buttwinkissa että painon pitämisessä kantapäillä?
Tein settien päätteeksi pikaisen kokeilun ja tiputin tankoa reilusti. Olkapäät tuntuivat jäävän vähän tukalaan asentoon (pientä kipua/puutumista tms.), mutta eiköhän tuohonkin tottuisi ajan kanssa.