@Raid
no-body tuossa kiteyttikin jo ongelman aika hyvin. Sulla ei siis varsinaisesti ole lähtöasentoa ollenkaan. Perse ampuu ylös ennen kuin paino liikahtaa maasta milliäkään ja näyttäisi että tanko kulkee turhan kaukana kropasta välillä. Paino myös seilaa pienessä kaaressa suoran viivan sijaan. Sen lisäksi että tekniikkasi altistaa vammoille on se myöskin turhan raskas ja tehoton. Rullaus itsessään ei ole pahasta, itsekin käytän sitä mutta suosittelisin kuitenkin nyt opettelemaan pois siitä siksi aikaa että vetosi näyttävät paremmilta. Pari yleisvinkkiä joita voi kokeilla, jokaisella on tietysti vähän erilaiset välitykset mutta näillä alkuun:
- Asetu seisomaan niin että tanko on tasan puolessa välissä jalkaasi. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että sääri on noin 3cm irti tangosta
- Jalkojen leveys on ehkä kaikista vaihtelevin osa henkilöiden välillä mutta lähtökohtana voisi olla sellainen leveys mitä käyttäisit jos hyppäisit tasajalkaa mahdollisimman korkealle
- Itse tykkään että jalat osoittavat hieman ulospäin ja että noston aikana "kierrän" polvia ulos, toiset vetää jalat suoraan eteenpäin osoittaen
- Tangosta ote juuri jalkojen ulkopuolelta
- Aloita nosto painamalla sääret kiinni tankoon, älä siirrä tankoa. Lantiosi laskeutuu sopivalle tasolle kuin itsestään tässä kohtaa
- Moni suosittelee tässä vaiheessa nostamaan rinta ylös ja jännittämään latseja, näin tulee otettua tangosta löysät pois. Itse vihaan tätä ja tykkään vetää yläselkä rentona ja kaarella mutta se on todella vaikea selittää näin tekstimuodossa
- Kun paketti on tiukka, mitä sen tässä vaiheessa pitäisi olla, lähtee nosto kuin itsestään, ajattele painavasi maata alas jaloillasi. Kun tanko ohittaa polven keskity työntämään lantiota eteen, missä tasan tämä tulee tehdä riippuu välityksistä
Netistä löytää miljoona instagram/youtube gurua ja kaikilla on eri neuvot koska pitää olla vähän poikkeuksellinen että saa myytyä lisäravinteita ja itseruskettavia. Pakkikseltakin löytyy varmaan heti läjä 120kilon vetäjiä haukkumaan noi neuvot ja ehkä muutama 300kg vetäjäkin näkee tämän täysin erilailla mutta näillä mä oon pärjänny.