Kyykky- ja mavekyssäreitä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Urheilusuoritteissa, joissa jalka ja maa ovat kontaktissa, kengän rooli on yleensä (lajista riippuen) merkittävä pidon, tuen ymv. perusteella.
Ei ne mitenkään pakolliset tai välttämättä anna yhtään pitoa/tukea lisää. Kengistä voi olla montaa mieltä kun ihmiset yksilöitä, tää herra ei käytä lainkaan ja ihan hyvin liikkuu:

View: https://www.instagram.com/p/BQyyXq4Ai7h/

grand goal 1000lbsx2 otti myös paljain jaloin.

Haluaisin ajatella, että _yleisesti_ hyvä kenkä on _valtaosalla_ ja _lähes kaikissa lajeissa_ parempi kuin ilman kenkää, ja että sukat ovat pidon kannalta huonoin valinta. Jos joku haluaa _omista lähtökohdistaan_ harrastaa paljasjalkaurheilua ja menestyy siinä hyvin, niin mikäpä tuossa, se ei ole minulta pois. Henkilökohtaisesti kuitenkin suosittelisin aina hyvää jalkinetta lähtökohdaksi, enkä mitenkään näe sitä vääränä suosituksena, en millään perusteella. Vaikuttaa kuitenkin, että olen väärässä ja luovutan suosiolla.

Haluaisin ajatella, että _yleisesti_ hyvä kenkä on _valtaosalla_ ja _lähes kaikissa lajeissa_ parempi kuin ilman kenkää,
Halua vaan, mutta ei se siitä totta tee siltikään. Muissa lajeissa toi toki pitkälti pitääkin paikkaansa, mutta ei välttämättä kyykyssä tai maastavedossa. Jos halutaan suositella kenkiä kyykkyyn, niin kannattaa sit suositella oikeanlaisia, eikä vain yleisesti ottaen kenkiä. Joustavat lenkkarit tai sisäpelikengät kun ei todellakaan ole hyvä vaihtoehto. Sukkien aiheuttamaan pito-ongelmaan ratkaisuna toimii myös sukkien pois ottaminen.

lähinnä se kengättömyys on huono kisaavalle nostajalle, sillä kisoissa ei paljain jaloin saa tepsutella. muuten varsinkin leveempi kyykky paljain jaloin pitävällä alustalla on varsin hyvä tyyli. pari asiakasta kyykkää ilman kenkiä hyvinkin kapeella ja se vaatii aika hyvin liikkuvuuden sit. vedossa monet ei kenkiä pidä ihan sen sentin parin korkeusedun saamiseksi.

Ite kyykkäsin tosi pitkään paljain jaloin, mut lopetin sit yleisön painostuksesta, ku joku patu alko saarnaaman hygieniasta tjs. Menee viel ylemmälle portaalle kitisemään, ni sit menis kyllä hermot. Paljaat jalat, koska sain paljo paremmin ite ruuvattua jalat lattiaan kiinni. Perus sisäpeli kengät on ainaki ihan perseestä IMO. Huojuu ja vääntyy joka suuntaan.
eipä ne ole kyykkyyn/ vetoon tehtykään. vetotossut, painitossut, kyykkykengät tai vaikka converset hoitavat hommansa oikein hyvin.

Halua vaan, mutta ei se siitä totta tee siltikään. Muissa lajeissa toi toki pitkälti pitääkin paikkaansa, mutta ei välttämättä kyykyssä tai maastavedossa. Jos halutaan suositella kenkiä kyykkyyn, niin kannattaa sit suositella oikeanlaisia, eikä vain yleisesti ottaen kenkiä. Joustavat lenkkarit tai sisäpelikengät kun ei todellakaan ole hyvä vaihtoehto. Sukkien aiheuttamaan pito-ongelmaan ratkaisuna toimii myös sukkien pois ottaminen.

Pernale, kun menin jo luovuttamaan. Olisi ollut kommentti tähän.

Pn-kengät ollu ostolistalla täälläkin. Miulla ainakaan polvet ei mee oikeestaan yhtään pidemmälle, mutta kyykyt tuntuu luonnollisemmalta. Etukyykyissä ja high-bar-kyykyissä menee kyllä polvi hieman pidemmälle. Ovat vain niin suolaisen hintaisia :D powerlift 2 oli zalandolla pari viikkoa sitten ~80€, mutta menivät perkeleet loppumaan ennen ku ehdin tilata.

Kengät toimii myös variaationa kyykyn eri variaatioihin, itse kyykkään tasapohjaisilla sekä korotetuilla. Jos oikein kuuma kesä ja ulkona kyykyt niin paljain jaloin tai sandaaleilla myös niin ei nuo varsinaiset nostokengät ui hiessä.

muuten varsinkin leveempi kyykky paljain jaloin pitävällä alustalla on varsin hyvä tyyli
Meillä on salilla jostain paloista kasattu, aavistuksen joustava ja karkeapintainen lattia kyykky- ja vapaapainoalueella. Aivan loistava kyykätä sukkasiltaan, en oo miettinytkään minkään kenkien hankkimista. Sen sijaan jollain betonilattialla, niin kuin parilla vierailusalilla on ollut, taas on sukkasiltaan huomattavasti epämukavampaa. Tuntuu, että multa lähtee jopa jotenkin voimaa siitä kyykystä.

Jumppailin lonkan seutua vähän liikkuvammaksi, ja nyt tuntuu noin yleisesti ihan hyvältä kyykätä, mutta tokko noista painonnostokengistä haittaakaan olisi. Koskaan en ole edes pitänyt jalassa, että ei mitään käryä, onko noista konkreettista iloa kyykkäämiseen, mutta ei tuo tietysti kallis investointi ole testata.

Tulipas vähän ristiriitaiset kaksi kappaletta tekstiä. Tosiaan omalla salilla on pirun hyvä kyykätä sukkasiltaan, mutta jos muualla käy tekemässä tai joskus joutuu vaihtamaan salia, niin kyllä jotkut reenikengät joutuis hommaamaan. Jotkut koriskengät on tällä hetkellä himassa hätävarana, jos tulee äkillinen tarve.

Ja se painonnostokenkien kantakorotus olis toki mielenkiintoinen testata, kun itselläkin oli pientä alaselkäongelmaa vuosi sitten, että meniskö jotenkin luontevammin alas. Toki ne kengät ei sitä varmaan poista, että liikkuvuudesta pitäs kuitenkin muistaa huolehtia.

Ei niinkään tohon kenkäkeskusteluun annettavaa, mut alaselkä jäykistyy maven jälkeen, onko jollain muistissa youtubesta jotain venyttely/jumppaa alaselälle näin äkkiseltään?

kyykkyalusta ei kyllä sais joustaa yhtään. noita leikkikenttälevyjä on kyllä siellä täällä ja ne lähinnä suojelee lattiaa. väärä kohde.

jos teet jalat pari kertaa viikossa eli about 100x vuodessa ei ne nyt kovin kallis investointi oo. jos ovat hyvät se hinta unohtuu ekan treenin jälkeen. kestävätki monta vuotta.

mikasa: koko keski- ja alakropalle liikkuvuutta. ei pitäs olla nykyaikana vaikee löytää ohjeita...

Avaatko vähän? Näiden levyjen tapauksessahan jousto niin pientä, ettei nilkassa tai muussakaan asennossa tapahdu kyllä minkäänlaista muutosta. Tai en ainakaan minä ole noteerannut.
Mä luulen tietäväni mitä sä tarkoitat tuolla alustalla, jos se on vähän kuin juoksuradan kumirouhepinta, mutta paksumpi. Olen itse tehnyt yhden kyykkytreenin sellaisella ja voi vittu mutta se oli paska. Se voi olla että siihen tottuu, mutta ei se tarkoita sitä että se olisi hyvä. Ei siinä meinannut asento pysyä kasassa kun pienikin liike aiheuttaa pienen pieniä tutinoita mitkä taas vaikuttaa koko kyykkyyn. Todella huono keksintö laittaa tuollaisia kyykkypaikalle.

Sehän on vähän kuin kyykkäisi lenkkarit jalassa mikä on sekin huono juttu. Joskus näkee kun aloittelijan kenkävalinta oikein tukee tekniikkavirheiden kehittymistä kun joustava pohja antaa painon siirtyä jalan sisäsyrjälle ilman että sitä ilmeisesti edes huomaa itse, mutta jalan asento on todella mielenkiintoinen.

Mä luulen tietäväni mitä sä tarkoitat tuolla alustalla, jos se on vähän kuin juoksuradan kumirouhepinta, mutta paksumpi
Jeh, samasta materiaalista varmaankin puhutaan.

Mulla ei kyllä heilu asento mihinkään tuon takia. Lähinnä se on jalan alla mukavampi kuin kivikova betonilattia, eikä sukkasiltaan luistakaan mihinkään. Vuosikausiahan mä tossa oon kyykännyt, että joo tottunut oon varmasti. Sit kun menee tekemään betonilattialle, niin oon aina ihan pihalla :)

Muoks. todetaan nyt vielä ulkopuoliselle lukijalle, että tuo lattiamateriaali ei tosiaan jousta esim. kävellessä alla yhtään. Tanko ja riittävästi kiekkoja niskassa voi varmaan jonkun millin painua.

paljonko max131 pitää tangossa rautaa kyykätessä? tiedän ton materiaalin hyvin ja vaikka se on kovaa kumipuristetta se joustaa liikaa (=yhtään, saati sit "jonkun millin") vaikuttaen tasapainoon yms yms. se on ok, mutta jossain muualla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom