Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko haitallista jos jalkaterien kulma kyykätessä on niinkin paljon kuin n. 45 astetta? Tässä kulmassa tuntuu luontevimmalta mennä kyykkyyn.
Taas on ilmennyt uusi probleema..
Viikko sitten treenissä tunsin että lonkka vähän ärtyi kyykkäilystä, siitä lähtien hieman kipuillut.
Kipu siis tuntuu kyykyn ala-asennossa, suoraan lonkan ja etureiden taitekohdassa.
Olen kyykännyt kivusta huolimatta eikä se ainakaan toistaiseksi ole kipeämmäksi muuttunut.
Uskon että liikkuvuus on parantunut jolloin olen päässyt syvemmälle, joten olisiko tämä tuonut tämän vaivan?
Oletko huoltanut/hierotuttanut lonkankoukistajia? Itsellä oli jossain vaiheessa oikealla puolella sen verran kipeänä oikealta puolelta noilta kohdin etten kyykännyt pariin kuukauteen, mutta kun urheiluhierojakaveri muljutellessaan totesi, että oli karseat puolierot jumien takia niin hierottiin ne auki ja aloin lämmittelemään ja venyttelemään koukistajat paremmin. Sen jälkeen ei ole kipuja tullut.
En aiemmin, mutta tämän vaivan myötä herännyt tähänkin asiaan. Eli jatkossa huolellinen lämmittely ja erityisesti just lonkankoukistajan seudulle.Oletko huoltanut/hierotuttanut lonkankoukistajia? Itsellä oli jossain vaiheessa oikealla puolella sen verran kipeänä oikealta puolelta noilta kohdin etten kyykännyt pariin kuukauteen, mutta kun urheiluhierojakaveri muljutellessaan totesi, että oli karseat puolierot jumien takia niin hierottiin ne auki ja aloin lämmittelemään ja venyttelemään koukistajat paremmin. Sen jälkeen ei ole kipuja tullut.
Millälailla olisi hyvä lämmitellä lonkakoukistajia? Nyt olen vain lähinnä venytellyt niitä ja lisäksi dynaamisia venytyksiä jaloille.
Myös kehonpaino bulgaarialaiset kyykyt on oikein hyviä. Samalla venyttäävät paikkoja auki mutta toimii myös lämppänä reissille/ perseelle.Millälailla olisi hyvä lämmitellä lonkakoukistajia? Nyt olen vain lähinnä venytellyt niitä ja lisäksi dynaamisia venytyksiä jaloille.
Oikeastaan tämä on juuri se miten on tullut nyt parina kertana lämmittelyjä tehtyä. Erityisesti tuo jalkojen sivuttaisliike tuntuu vähän ilkeältä lonkassa, mutta varmaan se paranee siitä kun varovasti ja rutiininomaisesti jatkaa.Itse olen tehnyt dynaamisia heilautuksia jaloille sekä sivuttaissuunnassa että eteen-taakse -suunnassa, jotta saa tuota lonkan seutua auki. Tuossa kannattaa huolehtia, että yläkroppa pysyy paikoillaan, jotta liike menee lonkan alueelle eikä selkään tule turhaa kiertoa. Sitten toki lyhyet venytykset lonkankoukistajille ja kyykkäilyä ihan kehonpainolla. Itse tykkään myös istuskella kehonpainolla pohjassa ja hieman heijailla ympäriinsä, tuo toki on ehkä enempi nilkan alueen liikkuvuudelle, mutta mikseipä myös lonkan seudulle.
Näkeekö tuosta tekniikkaa yhtään? Kevyen viikon pyllistelyt. Käsien asento on härski ainakin.
View: https://youtu.be/z1cSXdZ9A5s
Näkeekö tuosta tekniikkaa yhtään? Kevyen viikon pyllistelyt. Käsien asento on härski ainakin.
View: https://youtu.be/z1cSXdZ9A5s