Kyykky- ja mavekyssäreitä

mutta esim. aiheesta "voiko etureisiä vahvistaa tekemällä takareisillä" on aika turhaa jatkaa vääntöä varsinkin kun on jo saanut useammalta vastauksen että ei.

Tässä juuri teit olettamuksen jälleen. En missään vaiheessa oo tällaista väitettä heittänyt ilmoille kirjaimellisesti tai väittänyt, että aion esim alkaa harrastaa suorin jaloin koroke vetoja reisien vahvistamiseksi. Itseasias todella kaukaa haettu ajatus, että näin olisin aikomassa tehdä. Toki kyseessä internet ja kirjotetun sanan tulkinta vaikeampaa. Pyörän uudelleen keksiminen aika kaukana kuitenki näissä pohdinnoissa.

Tässä alla kerrot heikoista etureisistä johon olet koittanut saada parannusta korokkeelta vetämällä, (oikein tähän asti) samassa kerrot kuinka jatkat liikettä takareisillä vaikka etureiden ovat jo poissa pelistä.

Teen koroke vetoja korostaakseni reisien työtä ja nopeutta lähteä lattiasta, joka on heikkous. Täs liikkeessä mul menee erittäin selkeesti suorin jaloin vedoks, ku painot on sellaset, ettei surkeahkot reisi voimat enää riitä ja joudun selkeesti vahvemmalla selällä kompensoimaan

Seuraavaksi ehdotat että teet liikkeen alkujaankin takareisillä koska niin vaan sattuu nousemaan enemmän rautaa ja tuntuu paremmalta.

pitäiskö toi suorempi jalkanen/selkäpainotteisempi asento ottaa alunperinki, eikä koittaa alunperinkään kyykätä painoa, jonka tietää muuttuvan suorin jaloin vedoks lopulta?

Sitten saat neuvoja kuinka liike tulisi lopettaa kun etureiden eivät enään työskentele johon heität omat argumenttisi

Meinasin, että ei kai toi liike TÄYSIN turhakskaa muutu vaikka noin käviski?

Ja lopulta vedotaan siihen miten kovat vetää selkäpainoitteisemmin mikä ei sinänsä liity mitenkään korokkeelta vetoon?

Ainoo miks ees kysyin oli oikeestaan se, että aika monet kovatki vetäjät vetää kuitenki selkä painotteisemmin. Ja myös se, että vaikkei korokevedot suoremmin jaloin palvelis sitä etureisien starttivoimaa, ni onhan siinä silti pidempi liikerata ja se kehittää sit oletettavasti suorin jaloin lähtöä :D

Tästä nyt vaan saa sellaisen kuvan että ihan pikkiriikkisesti aattelit takareisillä vetästä. Nyt taitaa olla sama ongelma kuin siinä vedossa, ego ei anna myöten ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nojaa fetissinsä kullakin. Aika lammas saa olla jos tosta noin vaan nöyrtyy, vaikkei oikeesti olis edes samaa mieltä. Livenä täs on se ero, et ei mee tämmöseks näännytystaisteluks & ketjun floodaamiseksi suht turhalla paskalla. Toisaalta, kukaanhan ei estä vaihtamasta aihetta ;).

Teque luki mun viestit väärin. Asia, joka ei tule muuttumaan, koska kyllä mä nyt vittu tiedän itse, mitä niillä tarkotin :D.

Ei siinä ole mitään maagista eikä ihmeellistä että myöntää olevansa väärässä. aikuiset joutuvat tekemään sitä varsin usein. Se että ruetaan perumaan ja vääntelemään omia puheitaan on aika outoa, varsin foorumilla missä copy paste toimii varsin hyvin ;) Jos nyt lukisit koko keskustelun ja Huom. muutkin kuin omat kommentit, niin voit todeta että ihan kaikki muut luki sun tekstin "väärin"

ja edelleen ne jatkaa...

jospa setä tiivistää:
- etureisiä painottava korokeveto tulee tehdä ETUREISIÄ PAINOTTAMALLA eli polvia alussa hieman enemmän tangon yli. tässä ei ole mitään epäselvää eikä tilaa mutinalle.
- jos haluaa etureisien väsyttyä jatkaa liikettä enemmän suorin jaloin tms vetona, kukapa sen estäis? tehköön vaikka kuperkeikkoja perään vielä, ihan sama.

kaks jankuttajaa vois hankkia huoneen tai pysyä asiassa. ja jotku vetoomukset, että "...kun netissä voi ja mä voin ja vittu mä tiedän..." menkää komeroon. laskekaa sataan...tuhanteen. pienenikö pippeli? jos ei, antakaa. asian. olla. teette itestänne suurempaa pellee vaan ja jos sillä on merkitystä, vähennätte esim. mun intoa auttaa teidän treenipulmissa eksponentiaalisesti.

Helou!
Nyt kokeneemmilta tarvitsisi tietoa siihen, että mistä johtuu hauiksen kipeytyminen mavessa? Tämä kipu esiintyy vain oikeassa hauiksessa ja sen jälkeen kun olen nostanut niin että sillä kädellä olen vastaotteella pitänyt kiinni tangosta. Kipu ei ole kovin kova, mutta pelkään että pitemmällä aikavälillä tulee aiheuttamaan harmia. Tapahtuu oikeastaan jokaisen mave reenin jälkeen ja on jatkunut jo noin 3kk. Vedän aina ilman remmejä ja joka sarjan välillä vaihdan otetta aina lämmittelystä viimeiseen työsarjaan asti ja silti kipu esiintyy vain toisessa hauiksessa. En aloita raudan nostamista maasta hirveällä rykäisyllä, vaan pidän tangon jännitettynä.

En löytänyt tietoa valmiiksi netistä joten nyt on jo pakko suorastaan kysyä. Sen vertaa löytyi informaatiota, että se käsi joka pitää vastaotteella kiinni rasittuu enemmän, mutta ei tullut mitään tekniikan korjaus ehdotusta tai syytä vastaan. Pitäisikö kyynerpäitä kääntää niin sanotusti sisäänpäin ikään kuin yrittäisi "taivuttaa tankoa kahtia", jos ymmärrätte mitä tarkoitan ja voisiko se auttaa?

Helou!
Nyt kokeneemmilta tarvitsisi tietoa siihen, että mistä johtuu hauiksen kipeytyminen mavessa? Tämä kipu esiintyy vain oikeassa hauiksessa ja sen jälkeen kun olen nostanut niin että sillä kädellä olen vastaotteella pitänyt kiinni tangosta. Kipu ei ole kovin kova, mutta pelkään että pitemmällä aikavälillä tulee aiheuttamaan harmia. Tapahtuu oikeastaan jokaisen mave reenin jälkeen ja on jatkunut jo noin 3kk. Vedän aina ilman remmejä ja joka sarjan välillä vaihdan otetta aina lämmittelystä viimeiseen työsarjaan asti ja silti kipu esiintyy vain toisessa hauiksessa. En aloita raudan nostamista maasta hirveällä rykäisyllä, vaan pidän tangon jännitettynä.

En löytänyt tietoa valmiiksi netistä joten nyt on jo pakko suorastaan kysyä. Sen vertaa löytyi informaatiota, että se käsi joka pitää vastaotteella kiinni rasittuu enemmän, mutta ei tullut mitään tekniikan korjaus ehdotusta tai syytä vastaan. Pitäisikö kyynerpäitä kääntää niin sanotusti sisäänpäin ikään kuin yrittäisi "taivuttaa tankoa kahtia", jos ymmärrätte mitä tarkoitan ja voisiko se auttaa?
Kyllähän hauis siinä rasittuu vähän väkisinkin ja joskus niitä hauiksia menee poikki mavessa. Se voi olla että se on "muuten vain" hieman kipeä mutta ei oireile muuten kuin tuossa liikkeessä. Pakko silti kysyä, että oletko ihan varma, että pidät kädet täysin suorana kun vedät? Saleilla näkee joskus, kun joillakin on tapana ihan pikkiriikkisen koukistaa käsiä maven yläasennossa. En tiedä miksi, ehkä tehostaakseen mielikuvaa lapojen taakseviennistä tai loppuojennuksesta (ehkä tiedostamatta), mutta näin tosiaan joillakin näyttää olevan tapana ja se ei kyllä tee hauikselle hyvää.

Kyllähän hauis siinä rasittuu vähän väkisinkin ja joskus niitä hauiksia menee poikki mavessa. Se voi olla että se on "muuten vain" hieman kipeä mutta ei oireile muuten kuin tuossa liikkeessä. Pakko silti kysyä, että oletko ihan varma, että pidät kädet täysin suorana kun vedät? Saleilla näkee joskus, kun joillakin on tapana ihan pikkiriikkisen koukistaa käsiä maven yläasennossa. En tiedä miksi, ehkä tehostaakseen mielikuvaa lapojen taakseviennistä tai loppuojennuksesta (ehkä tiedostamatta), mutta näin tosiaan joillakin näyttää olevan tapana ja se ei kyllä tee hauikselle hyvää.

Mielestäni en käsiäni yhtään koukista, mutta en ole kyllä siihen edes kiinnittänyt kunnolla huomiota. Pitää tutkia seuraavassa reenissä asiaa tarkemmin.

Opettele sormilukko. Ei tarvii pelätä hauisten puolesta tai selän toispuolisuudesta.

Jos kipuilu jatkuu pistetään sormilukko harjoitteluun.

sormilukko on hyvä ja oon nähny livenä nostettavan 400kg sillä. riittänee sullekin. hauikset ei periaatteessa tee vedossa töitä ja sulla on siis siinä hieman väärä liikemalli. sormet (forkut) tekee hommia juu, mutta muuten niiden käsien pitäs olla suht rentoina. opettelukysymys myös.

Selkeä apuvälinehän se vyö toki on. Itse olen nostanut vuosia ilman oikeastaan juuri siitä syystä, että haluan nostaa mahdollisimman vähillä ulkoisilla avuilla. Kengät on ainut varuste käytössäni tällä hetkellä. En myöskään kilpaile, joten ei ole siltäkään kantilta pakottavaa tarvetta vöylle.

Sanoisin, että mitä enemmän vyöstä saa hyötyä, sitä vähemmän sitä pitäisi käyttää. Varsinkin aloittelija voi helposti kompensoida väärää tekniikkaa, jos laittaa vyön aina tietyssä painossa päälle. Itsekin opin keskikropan paineistuksen vasta sinä aikana, kun olin jättänyt vyön käytön. Tekniikkaan toki vaikutti enemmän youtube-videoiden ohjeet kuin itse vyöstä luopuminen.

No itel ei keskikroppa petä kyl ikinä kyykyssä. Johtuu tosin siitäki, et harvemmin teen mitään kauheen ääri-maksimaalista settiä. Heikoin kohta on toki jossain keskivaiheilla, jollon kyykky hidastuu vähäsen. Selkä ei kuitenkaan ikinä väsy ennen jalkoja siinä määrin, että tulis stoppi ennen aikojaan.

Menee mulla ehkä saivartelun puolelle, mutta yleensä se ei oo selkä joka väsyy, vaan vatsa. Se näkyy pyöristymisenä tms. asennon hajoamisena. Toki jos tekniikka on sellanen, että korostetaan selän kaarta ("stripparinselkä") eikä vatsaa paineisteta juuri ollenkaan, niin selkähän siinä väsyy. Varsinkin yhdistettynä pieneen notkahdukseen ala-asennossa voi sillä tekniikalla olla alaselän lihakset aika hapoilla. Mulla alkaa pitkissä sarjoissa jullettaa, mikä kertoo siitä, että etureidet väsyy mutta keskikroppa jaksaa tukea takaosastolla runttausta vielä muutaman toiston.

Mä opin ihan vähän aikaa sitte vasta, ottaan OIKEESTI kunnon hapet kyykätessä, mikä oli todella tärkeä löytö. Ainoona ongelmana vaan se, että välillä nousee päähän jotenki, jos liikaa puuskuttaa ja jännittää(en osaa hengittää :Dd?). Aiemmin, ku veltompana vedin, ni ei taas näin käynyt. Toki nyt kyykyt on muuten paljo kontrolloidumpia tän hapenoton johosta. Taidan tota vyötä käyttää satunnaisesti tästä lähin, jos se vaikka opettais jtn coren kontrollia tai vastaavaa, ja ehkä sit jos käyn jossain maksimin tienoilla.

"Hapet" on omaan ajatteluun vähän huono sana, koska pointti on siinä mitä vatsa tekee. Tuo voi ehkä vähän ylikorostaa sisäänhengitystä jolloin sulla on painetta vähän joka paikassa. Pointti on saada paine vatsaonteloon eikä ottaa niin paljon happea kuin pystyy.

Onko tosta mitään käsitystä, että miks mulla meinas vyöllä kyykätessä paino mennä helpommin eteen? Ei ollu sattumaa.

Enpä osaa sanoa. Yritä enemmän itse tunnustella sitä nostoa ja keskity siihen, ettei tekniikka muutu vyön kanssa. Tärkein tekijä tuossa on kuitenkin se, että annat painon mennä eteen.

enempi etureisiaktivaatioon vaikuttaa se kuinka paljon polvet menee jalkaterien yli. voimanostajalle se syvyys tietenki tulee sitä aiemmin mitä pystymmässä sääri on.

Mikäköhän helvetti mulla on tuossa sääriluun yläosassa? Joskus olen sen johonkin kolauttanut ja sen ansiosta siihen jäänyt eräänlainen "patti", joka on ollut erittäin kipeä viimeaikoina. Ja siis se on alkanut viimeaikoina siis oireilemaan juuri kyykyssä, kun olen ihan alhaalla kyykyssä. Hauskaa tässä on se, että kipu tuntuu kun tangossa on lämppäripainot kiinni, mutta kun mennään isompiin rautoihin niin ei tunnu sarjan aikana kipua, vaan jälkeenpäin. Kipu alkoi tuntua n. 3 viikkoa sitten ja aina pikku hiljaa lähtenyt pois, mutta aina kyykkypäivänä tullut kyykyn toimesta takaisin. Kipu on vihlomista ja voimistuu jalkaa koukistaessa, pienikin kosketus sattuu melko paljon. Ja tosiaan olen tänne joskus postannut jonkun kyykkyvideon, onkohan mun tekniikalla sitten jotain osuutta asiaan? Kummastuttaa vain, että miten ihan yhtäkkiä tuo on tullut kipeäksi? Kenties sarjapainojen nousu?

Suositut

Back
Ylös Bottom