Hyvä, olen siis varmaan menossa oikeaan suuntaan. Kieltämättä aika veikeä tunne, tuntui, että jossain syvällä vatsassa alkoi lihakset menemään failureen. On tämä salilla käyminen ihme touhua. :DSe on hyvä merkki, jos vatsalihakset väsyy noista!
Jos vähän vielä analysoin itseäni, niin luulen, että olen aiemmin tehnyt virheen siinä hapen vetämisessä. Vedin keuhkot täyteen ilmaa ns. "rinnalla" ja sitten rutistin vatsalihaksia vähän kuin istumaannousussa. Nyt keskityin hengittämään pallealla ilmat "vatsaan" ja pullistamaan vatsaa "ulos ja sivuille" (näin ainakin itse tulkitsin Chris Duffinin höpinät yllä postaamallani videolla). Tuntuu toistaiseksi aika kummalliselta, mutta ideana on nyt treenata tätä hommaa kunnes siitä tulee luonnollinen osa mavea.
Laitan ehdottomasti kokeiluun tuon vatsapainetempun käsipainolla. Ylirautakyykkynostot kuulostavat toistaiseksi liian hardcorelta (mielessä välähtää ajatus painojen alle lyhistymisestä, jota seuraa kivulias ja nolo kuolema...).yks hyvä treeni mikä auttaa keskikropan kontrollissa suht lajinomaisesti on erilaiset vatsapainejutut mistä mainitsin varmaan täälläkin aiemmin. kaveri seisomaan tai alkuun käsipainoa vatsalle. huomattavasti tehokkaampaa kuin pelkät dynaamiset liikkeet. vedossa ja kyykyssä kun ei se keskikroppa niiden lailla töitä tee. toinen hyvä on kyykyssä reilut yliraudat niskaan ja nosto telineistä ilman taka-askeleita. mieluiten räkissä, että tanko taatusti osuu takas koukkuihin jos vaikka kiertyy. 40-60kg on hyvä romu ja pidot 5-15s. samalla häipyy ylimääräiset tärinät ku hermostoviestintä kehittyy.