Kyykky- ja mavekyssäreitä

tuli mieleen et jos tota lämmittelyjutskaa käyttää yleensäkin lämmittelyssä, niin voiko tehdä sillai et noista luvuista laskee prosentit ja niiden mukaan lämmittelee? Vaiks sarjat olisivat pidempiä kuin 3x3?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikähän olisi jalkojen optimaalinen kulma maastavedossa semi sumona? Koitin tänää vähän maksimeita ja 140kg meni mutta 150kg jäi lattiaan.
Sarjaa tehdessä totesin että kevyemmin tuntu nousevan kun suurensi kulmaa, mutta asento muuten tuntui melkosen etukenolta. Ei kuitenkaa selässä tuntunu erityisen paljoa.

Mikähän olisi jalkojen optimaalinen kulma maastavedossa semi sumona? Koitin tänää vähän maksimeita ja 140kg meni mutta 150kg jäi lattiaan.
Sarjaa tehdessä totesin että kevyemmin tuntu nousevan kun suurensi kulmaa, mutta asento muuten tuntui melkosen etukenolta. Ei kuitenkaa selässä tuntunu erityisen paljoa.

Paras on se, millä nousee kaikkista eniten rautaa. Optimaalisin asento olisi hiukan kapeaa vetoa pystympi aloitusasento, mutta ei kuitenkaan ihan yhtä pysty kuin leveässä sumovedossa.

Tere taas!
Etukyykky - YouTube
Kyykky ongelmat jatkuu viel, mutta eteenpäinki mennään. Takakyykky ei onnistu vieläkää. Koukistajat kireet edelleen, joskin paremmat kun kävin siel hierojalla ja koittanu venytellä. Mutjoo, oon saanu ton etukyykyn nyt onnistumaan! :dance:
Otin videolle viimesen sarjan ja haluisin nyt vähä mielipiteitä tekniikasta yms. Täytyy ottaa virheistä heti kiinni jos sellasia on, ettei tuu takapakkia taas!

^Ihan hyvännäköisiä noi jo on. Jos nyt jotain pientä haluaa muokata, niin tota pientä eteenkaatumista voi välttää vetämällä vielä aktiivisemmin rintaa ja kyynärpäitä ylös noston aikana. Ja toiseksi kannattaa kokeilla vaihtaa otetta ihan pn-otteeseen, jos liikkuvuus riitä saamaan sormia tangon alle, niin remmeillä sitten. Farao-otteella yläselän tuki jää aika vajaaksi, ja yläselkä väsyy vielä normaalia nopeammin.

Tuohon etukyykyn otteeseen yleisenä vinkkinä:
Kun kokeilin kaikkia eri otteita niin mulle käy parhaiten juurikin painonnosto-ote, saa kaikista tukevimman paketin aikaan. Mutta kun ei liikkuvuus riitäkään, niin pidän tangosta kiinni vain etu-ja keskisormilla.
Silloin ei ranteita ja kyynärniveliä niin pakota. Kokeilemalla selviää

Kun kokeilin kaikkia eri otteita niin mulle käy parhaiten juurikin painonnosto-ote, saa kaikista tukevimman paketin aikaan. Mutta kun ei liikkuvuus riitäkään, niin pidän tangosta kiinni vain etu-ja keskisormilla.

Ja sitä pn-otetta ei kannata heti ekalla kerralla yrittää ottaa hartianlevysenä. Reilusti leveämmältä kun alottaa niin helpottuu yllättävän paljon kun ranteet saa löysää. Kyllä se siitä sitten pikkuhiljaa alkaa notkistua. Minä en saanut aikanaan edes sormien kärkiä tangon alle hartianlevyseltä, mutta rupesin tekemään semmoselta leveydeltä että sain vähän kiinni tangosta. Parissa kuukaudessa notkistu niin ettei ollut enää mitään rajoitteita.

Venyttele. Juuri kyseiseen asentoon vaan teet pitkiän venytyksiä

Venyttele. Juuri kyseiseen asentoon vaan teet pitkiän venytyksiä

Yks tosi hyvältä vaikuttava ois tämmönen. Jännitys–rentoutus-tekniikka nostaa ton tehokkuuden vielä ihan uudelle tasolle. Eli siis silleen, että hengittää sisään, pidättää hengitystä ja samanaikaisesti painaa kyynerpäitä kaverin olkapäitä vasten täysillä jonkun kolme sekuntia, sitten hengittää ulos, rentouttaa kädet ja menee venytyksessä vielä syvemmälle noin 10 sekunniksi. Sitten sama uudestaan. Vielä tehokkaampi se on, jos toi toinenkin ottaa paidan pois.

Etukyykkypitoja on suositeltu keskivartalotreeniksi. Mä olen aina ymmärtänyt sen niin, että siinä ollaan kyykyn pohjassa vaan paikallaan. Nyt kuitenkin Youtubesta katselin vähän niin monet pitää tankoa vaan rinnalla ihan pystyssä seistessä. Joku piti myös melkein alhaalla kyykyssä, mutta luulisin, että siinä vaan menee reidet hapoille ennen ku keskivartalo väsyy kunnolla. Miten kannattais tehdä? Mun mielestä toi pohjassa istuskelu tuntuu edelleen fiksuimmalta, mutta Youtuben perusteella "front squat hold" ei semmoinen ole.

E: Joku käyttää näköjään pystyssä seistessään ketjuja painona. :--------D Niistäpä onkin tosi paljon hyötyä paikallaan seistessä.

Ja jotkut turvautuu niihin remmi-virityksiin... Olen kokeillut sitäkin, mutta sille ei sentään ole tarvetta.
Tuo normiote tuntuu parhaimmalle ja mulle riittää toistaiseksi, että kaksi sormea tangossa ja saan niin kyynärpäät korkeammalle.
Eiköhän se ajan kanssa siitä parane. Mutta pitänee joskus venytellä jos alkaa enemmänkin etukyykkyä veivailemaan.
Kiitos vinkeistä kuitenkin.

Yks tosi hyvältä vaikuttava ois tämmönen. Jännitys–rentoutus-tekniikka nostaa ton tehokkuuden vielä ihan uudelle tasolle. Eli siis silleen, että hengittää sisään, pidättää hengitystä ja samanaikaisesti painaa kyynerpäitä kaverin olkapäitä vasten täysillä jonkun kolme sekuntia, sitten hengittää ulos, rentouttaa kädet ja menee venytyksessä vielä syvemmälle noin 10 sekunniksi. Sitten sama uudestaan. Vielä tehokkaampi se on, jos toi toinenkin ottaa paidan pois.

Suht homoeroottinen hetki tossa kyllä tulee. Kannattaa varmasti vielä katsella silmiin, madaltaa ääntä ja "hi there..." :)

Nyt. Selittäkää mulle maven hengitystekniika mahdollisimman yksityiskohtaisesti, yksiselitteisesti ja idioottivarmasti. Missä kohti ilma menee sisään ja tulee ulos, ja onko esim eroa tekeekö yksittäistä raskasta nostoa tai lyhyempää tai pidempää sarjaa??

^Ihan hyvännäköisiä noi jo on. Jos nyt jotain pientä haluaa muokata, niin tota pientä eteenkaatumista voi välttää vetämällä vielä aktiivisemmin rintaa ja kyynärpäitä ylös noston aikana. Ja toiseksi kannattaa kokeilla vaihtaa otetta ihan pn-otteeseen, jos liikkuvuus riitä saamaan sormia tangon alle, niin remmeillä sitten. Farao-otteella yläselän tuki jää aika vajaaksi, ja yläselkä väsyy vielä normaalia nopeammin.

OK. Joo mä kokeilinki itseasiassa sitä pn-otetta, mutta ei ollu toivoakaan että olis saanu sormia alle, tai saa mut koko äijä on jo sillon tangon alla. :D Täytyy vielä kokeilla sitä leveämpää otetta.

Hommasin muuten tänään vyön. Voiko olla olla että mulla on keskivartalo/alaselkä vaan niin heikko tohon takakyykkyyn? Kokeilin "kuivaharjoitella"(ilman tankoa siis) sitä tänään piruuttani vyöllä ja alas asti pääsee helposti. Ilman vyötä ku tekee niin kyykky onnistuu hienosti ku kädet on vaa etupuolella, mutta heti ku kädet tuo taakse niinku olis tanko niskassa, niin selkäkulma niiaa eteenpäin ja tekniikka hajoaa täysin. Pakko siinä kohtaa ottaa kädet pois takaa että pääsee ylös.

Vai teenkö nyt jonkun aikaa vaan tota etukyykkyä ja toivon että se auttaa?

Kiitokset mielenkiinnosta!

Saitko ihan perus jalkoihin kurotteluilla yms. vastaavilla venytyksillä ton takareisien alueen liikkuvaksi?
Mulla joskus ollut oikeinkin hyvin liikkuvuutta sillä alueella kaiken maailman ninjailujen johdosta, mutta todella jäykät nykyään kun koneella tulee istuttua päivittäin yms.
Pahiten se jäykkyys näkyy, kun koittaa nostaa jalkaa suoraan eteenpäin. Pelkästään 90 asteessa pitäminen on vittumaisen kireää. Ja varmasti ryhtiinkin vaikuttaa, kun alkaa lähemmin tutkimaan.

Ei mitään kurotteluja, vaan jalka esim. ikkunalaudalle tai jonnekin ja siitä selkä suorana venytän pari minsaa per jalka.

Etukyykkypitoja on suositeltu keskivartalotreeniksi. Mä olen aina ymmärtänyt sen niin, että siinä ollaan kyykyn pohjassa vaan paikallaan. Nyt kuitenkin Youtubesta katselin vähän niin monet pitää tankoa vaan rinnalla ihan pystyssä seistessä. Joku piti myös melkein alhaalla kyykyssä, mutta luulisin, että siinä vaan menee reidet hapoille ennen ku keskivartalo väsyy kunnolla. Miten kannattais tehdä? Mun mielestä toi pohjassa istuskelu tuntuu edelleen fiksuimmalta, mutta Youtuben perusteella "front squat hold" ei semmoinen ole.

E: Joku käyttää näköjään pystyssä seistessään ketjuja painona. :--------D Niistäpä onkin tosi paljon hyötyä paikallaan seistessä.

Olen aivan varma, että tämä putosi jo. Huomenna aattelin kokeilla, mutta teenkö sen hirveillä painoilla pystyssä seisten vai laskeudunko alas asti ja pysyn siellä?

No pystyssä seisten et kyllä kummoista keskikroppatreeniä saa. Alkaa vaan päässä heittää, kun on yliraudat kaulalla. Ehkä sä kokeilet eri vaihtoehtoja ja hoksaat, missä keskivartalo saa parhaiten runtua?

No pystyssä seisten et kyllä kummoista keskikroppatreeniä saa. Alkaa vaan päässä heittää, kun on yliraudat kaulalla. Ehkä sä kokeilet eri vaihtoehtoja ja hoksaat, missä keskivartalo saa parhaiten runtua?

Sitä minäkin mietin. Silleen monet vaan näytti sitä tekevän. Nyt kiinnostais vaan, että mitä sillä tarkoitetaan, kun monesti suositellaan etukyykkypitoa keskivartalolle. Ainakin Oranki on monesti sen maininnut. Edelleen itse uskoisin pohjassa istuskelun olevan paras vaihtoehto.

Aivan yliampuvat raudat tankoon ja yläasennossa pitoa. Jotain 20s seisoskeluja niin että puolessa välissä päästät vähän ilmoja ja yrität saada sen murskaavan tangon alla kunnon hapet sisään.

Nyt. Selittäkää mulle maven hengitystekniika mahdollisimman yksityiskohtaisesti, yksiselitteisesti ja idioottivarmasti. Missä kohti ilma menee sisään ja tulee ulos, ja onko esim eroa tekeekö yksittäistä raskasta nostoa tai lyhyempää tai pidempää sarjaa??

Sisään ennen kun lähet nostamaan. Noston loppuvaiheessa/samalla kun lantio suoristuu, ulos.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom