Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tee kyykkyä vaan niin raskasta ku voit, mutta etene täysin laatu etusijalla. 1-2s stoppi kyykyssä alhaalla tai boksillekin voit stoppailla. Sitten ilman heilumisapua ylös ja keskityt sinne polvien ulkonapitämiseen. Laatua laatua. Lisänä sitten medius- ja minimustreeniä ja liikkuvuushommia. Hyvä siitä tulee!
Mulla oli samaa ongelmaa kyykyssä ja keskimmäinen pakaralihas oli todella jumissa. Venyttelin sitä päivittäin ja ei se mitään auttanut. Sitten aloin tekemään joka toinen päivä kylkilankusta jalanojennusta kuminauhalla ja 90/90 venytyksestä taaemman jalan nosto+suoristus liikettä. Ja kappas kun kireys hävisi ja alkoi kyykky kulkemaan. Moni ns. kireä lihas voi vaan olla liian heikko siihen nähden mitä vaaditaan ja kun lihasta vahvistaa niin jo häviää kireydetkin.
Pystäri kehittyy hyvin jos ei ole aiemmin tehnyt pääliikkeenä. Auttaa kun vähennät rintatreeniä. Kova tasapenkki treeni syö pystäristä kiloja. Itse otin kovimpina pystäri aikoina pystärin 2 x vko ( voima + nopeusvoima). Apuliikkeinä oli jyrkkä vinopenkki tai kapea penkki. Tämä vain oma kokemukseni asiasta. Ei ainoa oikea.Moro,
Oon nyt tykästyny pystypunnerrukseen ja (ehkä) tyhmänä tuli lyötyä kaverin kanssa veto 100kg:n pystypunnerruksesta ensi vuoden loppuun mennessä.
Tämän vuoden puolella arvioisin, että saan punnerrettua 70kg, oman painon ollessa 75kg, tarkotus pudotella tästä 78kg:sta muutama kilo pois.
Vedossa saan nostaa omaa painoa enintään 85kg:n asti, joka varmasti auttaa tavoitteessa.
Ajattelin hypätä äijän rattaisiin, et voin vaan keskittyä treenaamaan tuota tavoitetta silmällä pitäen. Pidätkö tavoitetta realistisena?