Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kyynärpään limapussin tulehdus. :curs:
antibiootteja siihen.
mitä mieltä: kaikki treeni pois vai ainoastaan kyynärpäätä erityisesti rasittavat (penkki, ojentajat..)?
 
jälkimmäinen. lähinnä jos ottaa kipeetä, ei tehdä ko. liikettä. miks sä oot koko ajan kipeenä??????
 
:D
no en minä tiedä miks oon koko aika ihan rikki, raskas työ, raskaat treenit --> :rolleyes:

oiskos sulla jotakin ehdotusta mulle nyt sitten treenien suhteen kun ajattelin jättää penkkailut kokonaan nyt pois ainakin pariksi kuukaudeksi, että mitäs sitten tilalle?

ma: penkkiä 3x4->6x6
ti: selkä
to: nopeuspenkki, kapee/lankku, olkapäät
pe: vatsa, jalat, (hauista pari sarjaa)

eli jos tosta nyt vaan karsin penkit jne pois niin tulee aika kevyt viikko olemaan, yksi olis että treenaisin vain kolme kertaa viikossa, mutta tahtoo treenata neljä kertaa.

itse ajattelin ehkä jotain riveä tms juttuja.
tärkeimpinä tavotteina mulla on selkä, jalat ja vatta (voimaa)
mutta sano sinä kun guru olet?
 
Voi harmi, kirjoitin äsken pitkän selostuksen, mutta sitten tästä koneesta vain sammui netti. Kunpa nyt onnistuisi.

Eli minulla on sarjapainot ja maksimi penkissä laskenut. Otin eilen toosi tiukan kakkosen 45 kg:lla ja siitä sitten päätin, että kokeilen nouseeko edes entinen maksimi (47,5 kg), kun ohjelman mukaista kakkosta en sillä olisi millään saanut. Eipä noussut. Olen kyllä laihduttanut 4 kg. Mutta silloin 5 kk sitten tuo kakkoinenkin nousi helposti. Myös ykkönen 47,5 kg nousi todella helposti.

Syynä varmaan ovat jatkuvasti failureen asti tehdyt penkkisarja ja kapea penkki, joka on ollut 87-90% penkkiraudoista (joka on tosin helposti mennyt läpi).

Mahdollisuuteni ovat varmaan tuossa 47,5 kg:ssa, kunpa saisin edes kunnon stopilla :curs: . Niin kannattaisko torstaina (5pv. penkistä) ottaa vielä suht. kovaa lankkupenkkiä? Eli näin 2*45,47,5 ja 50 kg (kovimmat sarjat mulla oli pari vk. sitten 3*2*50 kg ja noin yks toisto varaa jokaiseen)? Siitä sitten vasta maanataina pääsisin kokeilemaan pena maksimia ellen järjesteleisi vähän asioita. Eli 4 pv. olisi lepoa lankusta... Muuten lankkua olen tehnyt piikkailessani n. 3 kertaa vuoroviikoin kapean kanssa..
 
älkää pitkiä juttuja kirjotelko, en jaksa lukee :D

dino: esim:
1: rrv, etukyykky, vatsa
2: leuat, takakyykky, vatsa kiertäen
3: rrv, leuat, vatsa
4: julle, prässi, vatsa kiertäen
rinnalle ylläpidoksi ristitaljaa, pec deckiä tms. leikkiä. jos se kyynärpää antaa tehdä, tee iisimpää pidempää sarjaa penkissä jne.

helena: vastasit ite... äläpäs nyt tee failureen. ei ei EI! en suosittele mitään muuta nyt kuin treenejä useemmin ja et tee niitä liika tiukkaan. usko jo :) alota vaikka keskiviikkona työsarjoilla 2*3*35, 3*1*40, 2*3*35 ja lisää 2,5kg per viikko. avuksi kapea vinopenkki 2*6-8 ei loppuun asti. toinen treeni kapeella -5kg. lisäksi pari sarjaa vinopenkkiä 2*6-10 ei loppuun asti. sun raudoilla en koskis lankkupenkkeihin edelleenkään... enempi perustreeniä perustreenin perään. parhaiten uskon, että sulla raudat penkissä nousee, kun pysyttelet vitosen yläpuolella toistoissa ja keskityt määrään.
 
älkää pitkiä juttuja kirjotelko, en jaksa lukee :D

Oups, krapula?

helena: vastasit ite... äläpäs nyt tee failureen. ei ei EI! en suosittele mitään muuta nyt kuin treenejä useemmin ja et tee niitä liika tiukkaan. usko jo :) alota vaikka keskiviikkona työsarjoilla 2*3*35, 3*1*40, 2*3*35 ja lisää 2,5kg per viikko. avuksi kapea vinopenkki 2*6-8 ei loppuun asti. toinen treeni kapeella -5kg. lisäksi pari sarjaa vinopenkkiä 2*6-10 ei loppuun asti. sun raudoilla en koskis lankkupenkkeihin edelleenkään... enempi perustreeniä perustreenin perään. parhaiten uskon, että sulla raudat penkissä nousee, kun pysyttelet vitosen yläpuolella toistoissa ja keskityt määrään.

Kiitos, kiitos, kiitos... Mietin vaan, että aiemmin minulla oli niin päin, että pitkät sarjat olivat suhteessa paremmat kuin lyhyet eli jossain kasin alueella, olisin saanut maksimipainolaskurin mukaan 51 kg ylös, mutta kohti pienempiä toistomääriä mentäessä ykkösmaksimi näytti olevan huonompi... Toisaalta nyt tällä "kaudella" ei näyttänyt niin menevän.

Mutta perusjuttuihin, moro!

E: järkiliikkeet olkapäille? Pitäs saada pitoa ja voemoo.
 
ei ole. en vaan yleensä jaksa lukea hirveitä sepustuksia täällä. lyhyesti virsi kaunis. sen takia sulla ykkönen suhteessa laskee, koska et siedä vielä smemosta treeniä. ja kasin perusteella ei oikein ykköstä voi laskea. hartioille tekisin vaan penkkien lisäksi erilaisia vipareita.
 
normaalia yleensä naisille penkissä. tarkottaa sitten vaan sen treenialueen pitämistä enemmän perustreenissä. painonpudotuskin yleensä vaikuttaa naisilla enemmän penkkiin kuin miehillä. syynä mm. hormonit ja minne rasvat kertyy.
 
alottaisin 2 kertaa viikossa tekemään tällästä simppeliä ohjlemaa:

treeni1:
kyykky, penkki, alatalja, vatsat

treeni2:
etukyykky, vinopenkki, kulmasoutu, vatsat

mietityttää vaan että tohtiiko tehdä lisäksi 3x viikossa pelkkiä yhden käden helpotettuja leuanveto variaatioita, se kun on tavoitteissa korkeimmalla sijalla:)
tuleeko liikaa selälle hommia? kumminkin mahdollisimman paljon haluaisin panostaa tohon ykl:ään...
 
nro 1: osakyykyt auttaa kuolokohtaan kyllä, mutta ei ne pohjaan auta. yleensä porukalla hyytyy kyykky siihen puolikyykyn paikkeille. omien heikkouksien mukaan ne osakyykyt pitää suunnitella. käytän ite kyl eri ohjelmissa.

jeke: miksi et tekis selkää pelkillä ykl:lla? kulmasoudut jne pois vaan. jos on paha ryhtivika, kannattaa venytellä pienet rintalihakset aina huolella ja tehdä ehkä leveetä alataljaa tueksi pikkusen.
 
ei ryhdissä oo vikaa. ajattelin vaan että ottais jotain muitakin liikkeitä mukaan. eli otan nyt sitten alataljan tuon leuanvedon tueksi ja unohdan muut selkäliikkeet.

e: menis kyllä kovaa kyytiä aloittelijoiden osioon, mutta tuli mieleen vielä, että riittääkö penkki vastaliikkeeksi leuoille/alataljalle, ryhdin ja lihastasapainon pitämiseksi? enempää ei innostaisi tehdä, kun omalla-kropalla-treenaustakin on jonnin verran.
 
penkki ja leuat kummatkin vetää ryhtiä vinoon eli hartioita eteen. leuat ei suoraan, mutta sisäkierron kautta. vastaliike sekä penkille että leuoille on levee kulmasoutu tai alatalja. kuten sanottua se pienten rintalihasten venyttely on aika avain.
 
Morjensta taas, eli nopeusvoimaa... Penkkiin, nopeutta tarvitaan rinnaltalähtöön. Eli olisko OK: Kova penkki, siitä neljäntenä päivänä (kolme lepoa penkistä/välillä mave) ENSIN nopustreeni (eli kuormat PIENET 50-60% ?) ja SITTEN KAPEAPENKKI (normaalisti) ?

Voisin vielä lisätä, että ei sitten sitä kapeata penkkiä mitään hirveän montaa sarjaa. Ja ajattelin, että jos ottaisin yhden ojentajaliikkeen, yhden rintalihasliikkeen (vinopena) lisäksi tavalliseen penkkipäivään. Vaikka ranskalaisenpunnerruksen.
 
ite tekisin nopeus penan heti normin päälle/perään. kannattaa kuitenkin odottaa mister jto:n vastaus :)
 
heh... mister ja mister... ite kyllä tekisin ehdottomasti nopeusosan ennen voimaosaa, jos sitä nopeutta nimenomaan kehitetään. hermosto on virkee vielä ja jaksaa tykittää. panosta nyt helena vaan erilaisiin penkkeihin, kyllä se nopeus sieltä tulee. en nää tarvetta erilliselle nopeuspenkille. pyri tekeen jokanen lämpän jälkeinen nosto vaan mahd. räjähtävästi, niin homma skulaa. etkä hinkkaa failureen niitä sarjoja.
 
Back
Ylös Bottom