Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
kyllähän sille pitää tietenkin erikoishuomiota antaa. riippuu liikkeestä, miten tiuhaan treenataan, mutta hermostopuolen vajavaisuuksissa treenaisin hieman useemmin kuin kerralla paljon.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
leuanveto on edelleen heikko. menee joku kuusi. ja sitten tarttis lihaa tonne leveisiin selkälihaksiin ("latsit") ja takaolkapäihin, dominoivat trapsit ja etuolkapäät. voiko siis tähdä niin jos vaikka vetelis leukoja pari sarjaa joka kerta silleen että vaihtaa otetta joka reeniin (vasta, myötä ja neutraali)ja sitten kerta viikkoon kulmasoutua ja takaolkapäitä 3x8-10->5x10-15 samana päivänä kun teen rinnallevedon ja tai maastavedon (maastavedon teen tempaus otteella jotta saisi sinne kainaloitten allekkin ruutia...)
 
nro 1: mun mielestä ei. tekniikka kärsii yleensä pitkissä sarjoissa ja se ei oo koskaan hyvä. jos aikoo tehdä kuntopiireissä tai muuten pitkiä sarjoja, suosittelen korkeeta vetoa.

th: käy se noinkin. sinne kainaloihin tosin se tempausotteen maastaveto ei niin erityisesti auta. leuat millä asennolla tahansa ja kulmasoutu kyynärpäät kyljissä on se ratkasu.
 
ahaa, nyt tuli taas uus asia, oon tehnyt kulmasoutua melko leveällä ala vatsaan. Eli siis kyynerpäät kylkiä viistäen, mutta mihin kohtaan? ylävatsaan vai alavatsaan?

tuosta tempaus mavesta vielä. voiko siinä käyttää ristiotetta myös vai onko suositeltavampaa käyttää sitten siteitä ja myötä otteella. toisaalta jos tekee kyykyn apuna romanialaista niin eikös siinä ole aika leveä ote kanssa? niin voisi keskittyä sitten sumovetoon...
 
leveällä ylävatsaan, vaikutus enemmän lavanlähentäjiin, kapealla alavatsaan ottaa myös leveeseen selkään kunnolla. tempausvedossa myötäote. romanialaisessa normaali käsiote.
 
tuloksia??? siis voimanostossa varmaan? enpäs ole koskaan ko. lajissa kilpaillut. olen toki penkannut 300 raw, kyykännyt 430 ilman housuja ja vetänyt kä... nnit 450 kilon vedon perään. yhdellä kädellä. kännit siis.
:D :D nojoo... eli mun tuloksilla ei ole mitään merkitystä näissä piireissä.

tuloksista paras lienee kuitenkin mun pikkusta alle 3v poika. se on se tärkein meriitti.
 
monestiko viikkoon suosittelisit kiertäjäkalvosin treeniä ja millaisilla työsarjoilla?
kun ajattelin nyt ottaa kiertäjäkalvosin treenit leuanveto-ohjelmaan mukaan ennenku tulee ongelmia niiden kans.
 
jeke: 1-3 krt/vko riippuen heikkoudesta. kolme liikettä à 2-3*10-30.

dino: onhan noita. paljon rautaa lienee se paras vinkki. liian usein porukka nykii jotain höpöhöpörutistuksia ja ihmettelee, ettei runko kestä kyykyissä tms. ihan perusjuttuja: voimarulla, istumaannousu, jalkojen nosto, taljavatsat jne jne. suoraan tai kiertäen ja toistot 6-12. kun menee vatsalihasliike 10*40kg niskan takana, on aika hyvä jo.
 
kun menee vatsalihasliike 10*40kg niskan takana, on aika hyvä jo.
lattialla istuen? paljokos tossa roomalaisessa tuolissa pitäs vetää, että olis hyvä?:D käsittääkseni siinä on raskaampaa, ku se on alakalteva. 25:sella niskan takana kovin mitä oon nähny salilla kaverin vääntävän, mutta mä ny en paljo mitään muutenkaan nähny :D paljonkos kovimmat sällit tekee tossa liikkeessä?
 
lattialla ja jalat tuettuina. no se rupee olemaan aika hankalaa sen takia, ettei voi pitää niitä levyjä enää hyvin siellä niskan takana 2*20kg:n jälkeen. penkillä maaten ja alataljasta vetäen saa sitten jatkettua sitä romumäärää. kyllähän toi 40kg on hyvä tulos, mutta en keskittyis kuitenkaan yhteen ainoaan liikkeeseen vatsapakin voimanhankinnassa.
 
Onkos toi jalkojennostot leuanvetotangossa roikkuen hyvä? Ainakin tuntu kovalta (viimeks tein 15,15,12,8 tosi hitaasti). Jotain syviä vatsojen vahvistus- liikkeitä kaipailtais kanssa jos löytyy. Nyt tehny lähinnä jalkojennostoja, vatsoja jalat lattialla ilman tukea (painot vatsalla ja käsillä), kylkiä/vinoja kiekoilla + tolla vatsakoneella.
 
oikein hyvä liike. köytä levy nilkkoihin tai roiku vaan yhdellä kädellä tai sit nosta jalat vuorotellen oikeen ja vasemman käden ulkopuolelle niin saat lisää vastusta.

syviä vatsoja vahvistat esim. etunojapidon tai voimarullan variaatioilla, joissa et köyristä alaselkää vaan pidät siellä normaalikaaren ja kiskot navan kiinni selkärankaan.
 
Tuosta etunojapidosta, että mitä hyötyä olisi tehdä niin, että ottaa etunojapunnerruksen yläasennon ja poistaa pelistä (eli nostaa ilmaan) esim. vas. käden ja oikean jalan, eli vastakkaiset? Onko tuommosessa mitään järkeä, jos kyllä, niin mitä?

Em. kaltaisia pitoja olen tehnyt jonkun verran, noin 10sek pito per puoli, sit vaihto, noin 6-8 pitoa per puoli ikäänkuin "sarjana", sit paussia vähän. Pitäisi saada pitojen kestot ainakin jonnekin 40-60 sekkaan (ehkä niitä voisi sitten olla vain kaksi per puoli), niin voisi olla ees vähän tyytyväinen ja harkita jonkunlaista lisäpainon käyttöä.

Entäpä normaali etunojapito, eli kaikki raajat mukana, niin missä vaiheessa voisi olla sopivaa rueta käyttämään lisäpainoa selän päällä? Jossain oli juttua, että 2min olisi jo kohtalainen aika ilman lisäpainoa ja 4min erinomainen, mutta menee tylsäksi niin pitkään staattista pitoa pitää. :D (ei sillä, että ite vielä 4 minsaan pystyisin, mutta ehkä joskus) Ehkä lisäpainolla homman saisi tehokkaammaksi ja vähemmän aikaavieväksi. Voisi tehdä esim. useampia lyhyempiaikaisia pitoja sopivalla lisäpainolla, vai mitä?
 
tietenkin on. vaikeuttaa hieman, which is nice. mitä kauempana tukikäsi/-kyynärpää on, sitä hankalampaa jne. sitten, kun yhtäaikaa viet vapaan käden edestä sivukautta sivureiteen ja vapaan jalan koukussa sivulle, on liikkeen nimi musti :) ei ihan oma keksintö, mutta oma nimi sille.

turhaa tollasia pitkiä pitoja on tehdä. minsa on ihan riittävä pitkälle sarjalle jo. lisäpainot on ok. kokeile vaikka etunojakelausta:
- oikee kyynärpää maahan
- vasen kyynärpää maahan
- oikee käsi suoraksi
- vasen käsi suoraksi
- vasen kyynärpää maahan
- jne...
ja pidä keskivartalo mahdollisimman hyvin kontrollissa. rauhallinen liike siis.
 
vaa´at eripäin on jo kokovartalotreenejä ja semmosina ihan erinomaisia. sitten kun menee etuvaaka yhdellä kädellä (ks. mun avatar), voi jo sanoa olevansa aika vekkuli.
:)
 
Back
Ylös Bottom