Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En mä tuota paljoa enää muuttaisi. Se apuliikekirjo asettuu paikalleen sitä mukaa ku alkaa löytyyn niitä heikkouksia jne. Parempi lähtee hakeen sitä liikenopeutta hieman takasin myös eli iisimmällä raudalla kova räjähtävyys. Sama yritys tietenki joka romulla.
Juu alku saa mennä ihan sen mukaan, miten oot palautunut näistä maksimileikeistä. Jos kulkee, ei oo synti antaa kulkea. Hetkeksi kuitenki se varsinainen fokus muualle ku maksimiin.
Nassusetä: Ne "nopeat" solut saa hommia kaikilla kuormilla mitä enemmän rautaa tangossa on. Ne ei vaadi erityistä nopeustreeniä välttämättä. Piikatessa melkein se palautuminen kertoo millasta treeniä kannattaa tehdä. En sua yhtään tunne, joten hankalaa. Tuo Kikkelis penkkaa monta kertaa viikossa maksimia, mutta melkein kertaan viikossa jättäsin sen varsinaisen kovan päätreenin. 1-2 muuta iisimmin.
Mulla repesi ACL 7/2019. Ei leikattu. Etureisi katosi parissa kuukaudessa. Noin 5cm pienempi edelleen 10cm polven yläpuolelta. Hermotus ei toimi vieläkään eikä lihasmassaa ole tullut yhtään vuoden treenillä. Juurikin sweepit kadonneet kokonaan. Pitkä ja kivinen on tie kun kyse hermovammoista. Kehitys mitataan lähinnä vuosissa. Eikä silti takuuta tuleeko raajasta koskaan normaali. Olen tehnyt kaikkia mahdollisia treeni muotoja jalalle. Eipä sinne oikein saa millään treeniä perille. Kertaakaan ei vuoden aikana tullut domsseja. Kuntopyörällä saan reiden parhaiten väsymään. Olen sitä mieltä että vasta kun hermotus alkaa toimia, lihas voi kasvaa.Mulla on molemmista polvista korjattu ACL ja sen seurauksena hermotus m. vastus lateralikseen on kadonnut. Ns. Sweepit surkastui pois muutamassa kuukaudessa eikä niihin saa mitään tuntumaa tai DOMSejakaan. Onko mitään vinkkejä millä sitä hermotusta saisi palautettua tai liikkeitä/tekniikoita millä saisi ärsykkeen osumaan sinne hermotuksen puutteesta huolimatta? Olis kiva saada ne pussihousut takaisin.
Hienoo ku pelaa. En mä noita toki turhaan kirjottele tuulesta temmaten hehee.
Melkein noi hybridit sais sen isomman raudan osalta olla 1-2 toiston juttuja ja sitten perusvoimassakin semmosta RPE7-8,5 riippuen tyypistä ja liikkeestäkin. Eli mieluummin esim. 240 maksimilla yks perusviikko:
1. 1*210, 3*6*180
2. Kolmonen, RPE 8,5-9
3. 1*220, 3*6*190
4. 2*8*150 eli selkeen kevyt.