Kysymyksiä Jto:lle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Kyykkyyn on tullu vuodessa 20 kg lisää, vetoon vain kymppi. Kyykky nyt 140 ja veto 147,5 eli ei enää kaukana toisistaan. Pitääkö olla huolissaan ja mitä pitäis tehdä? Vai voiko olla siitä kyse, että en vaan saa vedossa niin hyvin ykköstä irti? Oon kuitenkin ottanut esim. 5x132,5 sarjan vedossa, mutta ykköseen se ei siirry.

En toki ala kyykkytreenejä himmailla sen pelossa, että mennään vedon ohi. Kyykkyä tulee nyt 2xvko + 1 apu. Vetoa 1 x vko ja 1 apu (romanialainen yleensä).
Veikkaan näillä tiedoilla, että vedon irrotus on heikko kohta, eli siihen apuja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Veikkaan näillä tiedoilla, että vedon irrotus on heikko kohta, eli siihen apuja.

Ihan puhtaasti mielenkiinnosta: Miksi?

Jos kyykky on suhteessa vahvempi kun veto viittaisi se vahvoihin jalkohin. Jalat hoitavat vedon alun kun taas selkä lopun, noin karkeasti. Jos tuo sarja on tehty tng ymmärrän logiikkasi vähän paremmin. Lisäksi emme tiedä mitään Lilli Piin kyykky- ja vetotyylistä.

Ihan puhtaasti mielenkiinnosta: Miksi?

Jos kyykky on suhteessa vahvempi kun veto viittaisi se vahvoihin jalkohin. Jalat hoitavat vedon alun kun taas selkä lopun, noin karkeasti. Jos tuo sarja on tehty tng ymmärrän logiikkasi vähän paremmin. Lisäksi emme tiedä mitään Lilli Piin kyykky- ja vetotyylistä.
Siksi se olikin veikkaus, koska oikeastaan noilla tiedoilla ei tiedetä mitään. Lähinnä vaan, kun tuolla sarjalla pitäisi tulla enemmänkin ja monesti, jos irrotus on heikko kohta, ei se suoraan siirry maksimiin. Kyykky todennäköisest kuitenkin on voimanosto tyylinen, mikä ei suoraan kerro vahvoista etureisistä, mitä irrotuksessa tarvitaan. Mutta veikkailuahan tämä kaikki on näillä tiedoilla.

Vedon heikko kohta on polvien alla. Maasta irtoaa enemmänkin. Vedän ja kyykkään kapealla. Vetosarja on tehty stopeilla ja reset joka toiston kohdalla.
Ok, olin varmaankin sitten väärässä. Olisi, ehkä kannattanut tuoda myös tämä ilmi kysymyksessä.

Ja en tajunnutkaan, että tämä oli tämä jto:n ketju ja kysymys oli osoitettu hänelle, niin turhaan oikeastaan edes vastasin.

täysii: "vapaan" jalan varpaat takaviistossa maassa antamassa tasapainoa ja etujalalla lähes kaikki paine.

huli: valmennuksen ohjelmoinnissa ongelmia. kyllä voimaharjoittelua voi ja kannattaakin pitää ympäri vuoden mukana. mulla on useita kamppailijoita mukana lähes jatkuvasti ja puntti jää pois ennen matseja vasta. hieman tyypistä riippuen 3 päivää - 2 viikkoa ennen joko kevennys tai kokonaan pois.

lillipii: kyllähän se vetokin olis pitäny eteenpäin mennä. jos ei sarjat siirry ykköseen, jotain on pielessä kyllä. veikkaisin, että ongelma on oikeen avustelun valinnassa. teetkö pukkivetoja kuinka paljon?

lillipii: kyllähän se vetokin olis pitäny eteenpäin mennä. jos ei sarjat siirry ykköseen, jotain on pielessä kyllä. veikkaisin, että ongelma on oikeen avustelun valinnassa. teetkö pukkivetoja kuinka paljon?

Pukkivetoja oon tehny ihan vaan muutamassa treenissä piikkausvaiheiden aikana. Ykkösiä-kolmosia lähinnä. Sitäkö suosittelisit?

Takaketjun apuja mulla on kyllä nyt enemmän mukana ku aiemmin. Teen reverse hyperiä, romanialaista ja selän ojennuksia lisäpainoilla. Ei ilmeisesti tarpeeksi spesifistä? Pitäis työstää sitä heikkoa kohtaa?

Minkä korkuiset pukit, kuinka usein ja millasia sarja- ja toistomääriä noin suunnilleen?

Moi. Miltä voimamies lajeja treenailevan salitreeni pitäisi näyttää? Ajatuksena on tehdä jokatoinen viikko salilla ja jokatoinen kotona maalla kaikenlaista siihen liittyvää treeniä mitä nyt ikinä keksiikään. Pikkuhiljaa alkaa näkyä valoa tunnelin päässä ja alkaa alaselkä kestää tehdä kunnon treeniä alakropalle. Tuli alimpiin nikamiin pullistuma töissä. Varmaan riittää että muutamaa liikettä pyörittelee ja tekee koko kropan aina kerralla? Oikestaan mitä nyt salilla on epäsäännölisesti käyny niin leuat ja penkki on aina maistunut. Penkki nyt about 130 ja leuat 30kg x5. Omapaino siinä 104 pituus 180 että läskissä kunnossa ollaan. Takakyykkyä en pysty tekemään mutta sopiiko pelkän etukyykyn tekl vai zerzher paremmin? Varmaan ylöspäin punnerruksia enemmän mitä penkin tekoa?

lillipii: ehdottomasti kiinni siihen heikkoon paikkaan ja pukkivetoja sekä ite pukilta että leijutellen sitä pukkia mittana käyttäen tai vaikka mankkaviivat sääriin ja siellä 1-3s stoppeja. joko aina maasta nostaessa stoppi tai pelkästään yläosaa kuormittaen. veto on spesifi ja jos se takaketjun muu lisätty apu ei tuo aitoo apua sinne vetoon, ne ei oo oikeita apuja sillon. tärkein paikka avulle on se ite kuolokohta maksimivedossa ja siitä sit 5cm kumpaanki suuntaan. yleisesti 0-10cm lumpion alareunan alta vetelee mulla jengi. toistot 2-6 ja sarjoja saman verran. yksilökamaa. piikkausvaiheessa jos pelkästään oot tehny, on voinu mennä hieman yli ja vetokunto on sen takia laskenut.

razzarr: riippuu kisaajan tarpeista. joillekin perusvoiman lisääminen on se tärkein ja sillon perushyvä sali kelpaa hyvin. toi viikko siellä viikko täällä ei oo paha sekään, mutta vaatii kyllä aina sen yksilövarauksen. etari ja zercher -variaatiot korvaa takakyykyn hyvin.

Vedon heikko kohta on polvien alla. Maasta irtoaa enemmänkin. Vedän ja kyykkään kapealla. Vetosarja on tehty stopeilla ja reset joka toiston kohdalla.
Jos nosto stoppaa polvien alle, niin heikkous voi hyvinkin olla juuri lähtö. Lantio nousee liian aikaisin, ja mahdollisesti selkä pyöristyy. Kun tanko on polvien alla, niin asento on jo niin huono ettei nostoa saa tuotua loppuun. Mutta näkemättä mahdoton tietää. Mutta
lillipii: ehdottomasti kiinni siihen heikkoon paikkaan ja pukkivetoja sekä ite pukilta että leijutellen sitä pukkia mittana käyttäen tai vaikka mankkaviivat sääriin ja siellä 1-3s stoppeja. joko aina maasta nostaessa stoppi tai pelkästään yläosaa kuormittaen. veto on spesifi ja jos se takaketjun muu lisätty apu ei tuo aitoo apua sinne vetoon, ne ei oo oikeita apuja sillon. tärkein paikka avulle on se ite kuolokohta maksimivedossa ja siitä sit 5cm kumpaanki suuntaan. yleisesti 0-10cm lumpion alareunan alta vetelee mulla jengi. toistot 2-6 ja sarjoja saman verran. yksilökamaa. piikkausvaiheessa jos pelkästään oot tehny, on voinu mennä hieman yli ja vetokunto on sen takia laskenut.

Etkö näe, että tässä nimenomaan lähtö voisi olla se ongelma? Lantio nousee liian aikaisin, mahdollisesti selkäkin pyöristyy, ja polvien kohdalla asento on jo niin pielessä että nosto stoppaa siihen. Itselläni oli juuri näin. Pinnoilta vedettäessä polven alta nousi kyllä huomattavasti enemmän kun maasta, joten se loppuveto ei ainakaan itselläni se ongelma ollut.

Jos nosto stoppaa polvien alle, niin heikkous voi hyvinkin olla juuri lähtö. Lantio nousee liian aikaisin, ja mahdollisesti selkä pyöristyy. Kun tanko on polvien alla, niin asento on jo niin huono ettei nostoa saa tuotua loppuun. Mutta näkemättä mahdoton tietää. Mutta

Etkö näe, että tässä nimenomaan lähtö voisi olla se ongelma? Lantio nousee liian aikaisin, mahdollisesti selkäkin pyöristyy, ja polvien kohdalla asento on jo niin pielessä että nosto stoppaa siihen. Itselläni oli juuri näin. Pinnoilta vedettäessä polven alta nousi kyllä huomattavasti enemmän kun maasta, joten se loppuveto ei ainakaan itselläni se ongelma ollut.
Ei oo näin mun kohdalla. Jto on mun vetoja nähnyt kun olin yli vuoden valmennuksessa. Pukeilta ei nouse enempää kuin maasta, päin vastoin tuntuu raskaammalta, niinku vetäis ihan kuolleesta kulmasta.

Ei oo näin mun kohdalla. Jto on mun vetoja nähnyt kun olin yli vuoden valmennuksessa. Pukeilta ei nouse enempää kuin maasta, päin vastoin tuntuu raskaammalta, niinku vetäis ihan kuolleesta kulmasta.
Ok. Sittenhän se on varmasti se loppuojennus sun kohdalla mikä on ongelma.

aika harvalla vedon lähtöongelmaisella kyykky on lähes yhtä hyvä kuin veto. varsinkin, jos tiedetään etukyykyn olevan kunnossa myös. oliskohan tässä melki 30v aikana pari kolme tapausta tullu vastaan, kellä vetoon on lähtöavuilla saatu enempi jerkkua, vaikka kyykyt on vahvoja. sillon se ongelmakaan harvemmin on ollu reisissä. enempi tekniikka-/ luonnollisuus-/ välitysjuttu tai tukipiste- tai hahmotusongelmia jopa.

aika harvalla vedon lähtöongelmaisella kyykky on lähes yhtä hyvä kuin veto. varsinkin, jos tiedetään etukyykyn olevan kunnossa myös. oliskohan tässä melki 30v aikana pari kolme tapausta tullu vastaan, kellä vetoon on lähtöavuilla saatu enempi jerkkua, vaikka kyykyt on vahvoja. sillon se ongelmakaan harvemmin on ollu reisissä. enempi tekniikka-/ luonnollisuus-/ välitysjuttu tai tukipiste- tai hahmotusongelmia jopa.
Joo varmaan pitää paikkansa. Mullahan kyykky oli reippaasti vetoa jäljessä aina.

Mulla suhteet @75kg:
-Penkki 92,5
-Kyykky 110
-Mave 160

Eikös toi kyykky ole aika pahasti jäljessä? Tai siis kaikkihan noi on jäljessä... :whistle:

ei noita kannata verrata noin vaan. paljon riippuu kyykyn ja vedon tyylistä, välityksistä jne jne. tosi paljon on munkin tallissa vaihtelua niistä oletetuista ideaaleista. yleensä toki veto on vahvin ja kyykyn ny pitää penkkiä kovempi melkein olla ihan lähtökohtasesti. ainakin kolmen lajin nostajilla, heh. paras asenne ois semmonen just, että kaikki on jäljessä ja keskittyy tekeen jotain fiksua asian hyväksi.

ei noita kannata verrata noin vaan. paljon riippuu kyykyn ja vedon tyylistä, välityksistä jne jne.
Ja siitä mihin on jaksanut panostaa. Mulla kyykky ja veto on lähes kilolleen samassa ja se johtuu luultavasti siitä, että kyykky on kivaa ja mave on ihan perseestä. Toiseen olen panostanut ja toista teen koska on "pakko".

Mulla suhteet @75kg:
-Penkki 92,5
-Kyykky 110
-Mave 160

Eikös toi kyykky ole aika pahasti jäljessä? Tai siis kaikkihan noi on jäljessä... :whistle:

Nuorisovalmennuksessa olen pitänyt ohjenuorana 1:1,5:2 eli esim satasen penkillä 150 (taka)kyykky ja 200 mave. Ei ole kiveen hakattua eikä minkään "jumalan" sanaa, mutta ohjaa kuitenkin nuorta siihen suuntaan että ihmisen suurimmat ja vahvimmat lihakset ovat keski- ja alavartalossa joten lihastasapainon kannalta sinne olis hyvä saada jerkkua. Tämä lähtökohta yleensä valaa arkirealismia, pojat kun tuppaavat juhlimaan sitä ensimmäistä satasen penkkiä täpöllä, mutta mielestäni vielä on salilla töitä jos samaan aikaan kyykky on 50 ja mave 75. Tytöillä nuo suhteet toteutuu yleensä luonnostaan koska naiset lähtökohtaisesti ovat alavartalosta vahvempia; esim tyttöurheilijan luvut voivat olla tyypillisesti 40/80/100.

Pelkästään numeroidesi valossa haluaisin nähdä kyykyssäsi lähemmäs 140 ja mavessa 180 luokkaa. Tai sitte pudotat penkin 75:een niin alkaa olla suhteet kohdallaan. ;) *hehiö*

Pelkästään numeroidesi valossa haluaisin nähdä kyykyssäsi lähemmäs 140 ja mavessa 180 luokkaa. Tai sitte pudotat penkin 75:een niin alkaa olla suhteet kohdallaan. ;) *hehiö*

Niin minäkin haluaisin nähdä moiset luvut! :LOL:
En tiedä mikä tuossa kyykyssä on niin vaikeaa, mavessa 180 en pidä yhtään mahdottomana seuraavan vuoden aikana. Kyykkyssä 140 tuntuu täysin utopistiselta. Millä aikaikkunalla tahansa.
Mutta kyykätään, ei se muulla kehity.(y)

Niin minäkin haluaisin nähdä moiset luvut! :LOL:
En tiedä mikä tuossa kyykyssä on niin vaikeaa, mavessa 180 en pidä yhtään mahdottomana seuraavan vuoden aikana. Kyykkyssä 140 tuntuu täysin utopistiselta. Millä aikaikkunalla tahansa.
Mutta kyykätään, ei se muulla kehity.(y)
Instavideosi 3x5 treenin kyykyn perusteella minusta näyttää että yliojennat selkää ihan lähdöstä asti notkolle, ja pohjalla lantio kippaa aika pahasti. Vaikuttaisi että siihen lähtöasentoon pitäisi saada jämäkkyyttä ja ruoto neutraalimpaan asentoon läpi noston.

Instavideosi 3x5 treenin kyykyn perusteella minusta näyttää että yliojennat selkää ihan lähdöstä asti notkolle, ja pohjalla lantio kippaa aika pahasti. Vaikuttaisi että siihen lähtöasentoon pitäisi saada jämäkkyyttä ja ruoto neutraalimpaan asentoon läpi noston.
Videolla on viimeinen sarja, joka oli kohtuu tiukka mulle. Tekniikkavirheet kyllä näkyy hyvin.
Mutta mitä tehdä ruodolle?
Kyllähän toi melko hävyttömältä näyttää. (n)

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom