Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
S
Haluan pyytää julkisesti anteeksi sitä, että olen ollut viime aikoina todella huono lähettämään palautteita treeneistä ajoissa. Aateekoo ei ole metsäläisten vahvuusaluetta ja kiireetkin painaa päälle. Haluan myös samaan hengenvetoon kiittää hedelmällisestä yhteistyöstä ja toivon sen jatkuvan vielä pitkään.

:worship: jto:lle.
sama täällä ja vaihtui duunissa koko maa ja muuta...seli-seli, kiitos hyvästä valmennuksesta.
 
jsp: anna mennä tollai ja katotaan. nää pn yleisiä ohjeita vaan ja aika eri kuitenkin, jos oisit seurannassa.

kierojalka: oon harrin kans samaa mieltä. pitkään ollu. lapsilla kestävyys ja varsinkaan anaerobinen kestävyys ei kehity niin vahvasti treenillä. kroppa ei vielä osaa. kehitys tapahtuu pääasiassa luonnollisen kasvun kautta.

tehollisia juttuja kannattaa tehdä ja varsinkin nopeutta, ketteryyttä, kaikenlaisia taitojuttuja jne erittäin monipuolisesti. tällai saadaan se solusuhdekin suunnattua oikeeseen suuntaan. lapsista ei kannata opettaa hitaita. sitä tollanen ylenpalttinen peruskestävyystreeni tekee.

murrosiässä sitten tietenkin voidaan aloittaa suunnatumpi kestotreeni, mutta ei hiihtäjätkään saa liikaa keskittyä junnailuun. ihan kunnon voimaharjoittelun puolesta oon maajoukkuetasolla puhunut yli 15v sitten jo. sillon ei ollenkaan vielä edes ajatuksen tasolla asiaa otettu vastaan. norjalaiset otti...
 
Tätä ei varmasti oo kukaan kysyny koskaan. Minkä ikäinen on sun nuorin asiakas tai ollut? Ts. onko jopa sellasia, jossa vanhempi maksaa johonkin lajiin kohdistuvaa "lapsen" oheis-/lajivoimaharjoittelua, vai onks kaikki täysikäisiä?
 
Miltäpäs tämänkaltainen ohjelma näyttäisi ammattilaisen silmään. Tavoite siis rasvattoman massan (ensisij.) ja voiman (toissij.) hankkiminen noin vuoden kestävällä jaksolla. 15 vuotta saliharjoittelua taustalla.

A)
1. Heavy legs (6*3-6)
2. Medium pull (3*6-10)
3. Light push (3*12-15)

B)
1. Heavy pull
2. Medium push
3. Light legs

C)
1. Heavy push
2. Medium legs
3. Light pull

D)
Paikkotreeni, optiona. GVT-tyylisesti:
1. Pohkeet 10*10
2. Hauis 10*10
3. Ojentaja 10*10
4. Viikottain vaihtuva muu kohdelihasryhmä 10*10
5. Vatsat (yu-tausta, nämä on verissä)

Idea siis tehdä jokaisessa treenissä Heavy-Medium sekä Heavy-Light -liikeparit perätysten, superin tavoin. Liikkeet suunniteltu niin, että hakkaa joka kulmasta, mutta Heavy on aina moninivelliike. Ainoastaan Heavyn viimeinen sarja (eli 6.) vedetään 3RM-painolla. Neljäs toisto saa toki tulla, mutta ei viidettä.

Tässä toteutuisi tuo 3*kroppa läpi viikossa, hormonaalinen vaste isosta raudasta, tarpeeksi volyymiä, sekä tarpeeksi lepoa. Treenit olisi ma, ke, pe ja la (ei kiveen hakattu).

Kiitos jo alustavasti kaikista kommenteista! Älkää sentään noitaroviolla polttako :LOL:
 
masaf2: 14v. oon tehnyt oppilailleni ilmaiseksi treenit, jos kelpaa. maksavia asiakkaita 16v alkaen. vanhin taitaa olla 65v.

taikurijoonatan: mä en oikein kommentoi noita ohjelmaehdotuksia, ku semmonen ei oo kauheen hedelmällistä tällai. yleisesti ajatellen "ihan kiva", mutta mä kun teen kaiken valmennuksen aina tapauskohtaisesti, joudun näissä sanomaan eioota.
 
Olisko antaa jotain ideaa miten valmistautua 8.12 pidettäviin palokunnan kilpailuihin? Lajeina voimannosto liikkeet + leuanveto ja penkissä ja leuanvedossa lisäksi omalla painolla maksimi toistot. Itsellä on n. 5 vuoden kokemus salilta ja voimannostoonkin on hiukan panostettu ajoittain, joten nyt ehkä mietinnässä miten kannattais viimeinen reilu kuukausi valmistautua...
 
no... onhan niitä ideoita vähä kertyny tähän vaiheeseen "uraa". eri asia sitten tässä niitä levitellä.

valmistautuminen nyt toki alotetaan tollaseen aikaa sitten, mutta se vipa kk kannattaa hakee kakkosilla sitä huippurautaa ja toistokisaa ajatellen isojen romujen perään sarja pari pidempiä. vipa viikko iisiä. korkeintaan joku herättelytreeni pari päivää ennen kisaa.

nää on oikeesti tosi herkkää kamaa yksilötasolla ja mun omat kriteerit ei oikein kestä tässä sepitellä kaikenlaista. perusharjottelun ohjeistelu on paljon helpompaa kuin kisoihin/testeihin valmistavat ohjeet.
 
Tuleeko jtolle vielä nyt parinkymmenen vuoden jälkeenki semmosia maukkaita onnistumisen tunteita ku valmennettavat edistyy ja yhdessä asetettuja tavoitteita saavutetaan vai onko siihen jo turtunut?

Vois kuvitella että valmennushommissa ne onnistumiset on pitkälti se eteenpäin ajava voima myös itse valmentajalle.

Onko jääny valmennusuralta jotaki oikein erityisiä onnistumisia mieleen, ikäänku "työvoittoja"?
 
tais olla 28,5v sitten ku ekan ohjelman vakavissani tein ja sen jälkeen into on vain kasvanut. joka ainoa asiakas on mulle selkeesti tärkee ja saan yhtälailla fiiliksiä aloittelevan voimailijan kehityksestä kuin maailmanmestaruuksista. tää on ehdottomasti työ, missä en pysty leipääntyyn oikein millään. pystyisin vallan hyvin edelleen jutteleen treenaamisesta tuntitolkulla tuhannen innoissani kenen kanssa vaan.

ehkä yks kovimpia just työvoittoja on ollu yhen kovan tason maratoonarin kääntäminen yli 200kg:n kyykkääjäksi. ei muuten ois prosenttiohjelmat toiminu sille hepulle, ku teki 70%:lla puoli päivää hommia sen peruskympin sijaan.
 
tais olla 28,5v sitten ku ekan ohjelman vakavissani tein ja sen jälkeen into on vain kasvanut. joka ainoa asiakas on mulle selkeesti tärkee ja saan yhtälailla fiiliksiä aloittelevan voimailijan kehityksestä kuin maailmanmestaruuksista. tää on ehdottomasti työ, missä en pysty leipääntyyn oikein millään. pystyisin vallan hyvin edelleen jutteleen treenaamisesta tuntitolkulla tuhannen innoissani kenen kanssa vaan.

ehkä yks kovimpia just työvoittoja on ollu yhen kovan tason maratoonarin kääntäminen yli 200kg:n kyykkääjäksi. ei muuten ois prosenttiohjelmat toiminu sille hepulle, ku teki 70%:lla puoli päivää hommia sen peruskympin sijaan.

Eli jos maratoonari kyykkää 200 nii miulakin on mahikset siihe! :D

Sit jos ja kun se tulee, nii lupaan kyllä piirtee siulle omakätösesti kiitoskortin! Mutta varotan, kuvataiteesta tuli koulussa 6 ja sekin kuulema vain hyvästä yrityksestä.
 
en muista enää, mutta olisko herra painanu jotain 65kg ja kyykänny 5x50kg tms. oli tehny puolikyykkyä joskus aiemmin vaan. kolmisen vuotta tais mennä.
 
en muista enää, mutta olisko herra painanu jotain 65kg ja kyykänny 5x50kg tms. oli tehny puolikyykkyä joskus aiemmin vaan. kolmisen vuotta tais mennä.
Ja meikä luuseri kyykkää vaan 150kg, vaikka 190cm/96kg. Pitäis vissiin tehdä asialle jotain... :whistle:
 
mä en tapaa luokitella ihmisiä kyykkytuloksen mukaan, mutta jos kauheesti ahdistaa, ota yhteyttä ja laitetaan se kyykky kuntoon.
 
Mitäs nyt pitäis tehdä, kun mulla tuli tässä kesken kevyen viikon noita kivennostoja arviolta kymmenisen tuntia kolmeen päivään ja kaikki ns. sarjat failureen (:hyper:)? Kroppa on ihan vitun sekasin, toisaalta olo on todella ylirasittunut, mutta silti painoin pystärissä just äsken toistoenkan? Teenkö tän viikon ns. miten sattuu kunnon mukaan ja kevennän sit ens viikon ihan huolella? Noi kiven nostelut ja kantelut oli siis pakko tehdä, niihin en voinu vaikuttaa.
 
ihan semmonen hyvä kevennyshän toi oli. ota ny iisisti vaan ja kaiva napaa. omaa myös. sit ku kroppa SELKEESTI kertoo, että on virkee olo, lähe takasin touhuun, mutta tarkkaillen olotiloja. aika kova stressipätkä toi oli ja se kannattaa hyödyntää ton riittävän levon kautta nyt.
 
ihan semmonen hyvä kevennyshän toi oli. ota ny iisisti vaan ja kaiva napaa. omaa myös. sit ku kroppa SELKEESTI kertoo, että on virkee olo, lähe takasin touhuun, mutta tarkkaillen olotiloja. aika kova stressipätkä toi oli ja se kannattaa hyödyntää ton riittävän levon kautta nyt.
Jeps, mennään näillä. Käyn vaikka poikkeuksellisesti vähän palauttavilla kävelyillä ja jumppaan kevyesti levytangolla, tyyliin kolme liikettä (yläkerran työntävä, kyykkyvariaatio, yläselkä) taivaansiniselle ja siitä sohvalle. Varmaan ihan jees?
 
Back
Ylös Bottom