Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
notkistuu = muuttuu notkeammaksi? eli tekee siis mitä? yliojentuu? useimmilla korjaantuu, kun laittaa asiaan enemmän fokusta. kinesioteipin voi sinne alaselkään laittaa ihan markkeriksi, että kertoo, millon tota alkaa tapahtua. paikanpäällä noi mieluiten katselisin, että pystys oikeesti ohjaileen. nyt ei videotakaan tullut, joten aika vaikeeta, ku tässä iässä telepaattiset kyvyt on vasta kehittymässä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä, ekstensiosta puhuin siis. Oon yrittänyt tähän ongelmaan pysäytyskyykkyjä, hitaita kyykkyjä, erilaisia pakara-aktivaatioita, bird dogeja ja muita vemputteluita, mutta tuntuu vaan etten löydä sitä ajatusta, millä saisin kropan tekemään mitä pää haluaa kyykyn aikana.

Pahoittelen videon puutetta, tiedän arvailun olevan vaikeaa. Julkisen ammatin takia haluan pysyä harrastusfoorumeilla anonyymina. Löysin kuitenkin yhden videon, jossa ylöstulo näyttää alaselän osalta samalta kuin mulla, linkkaan alle. Erotuksena siis se, että mulla ei tapahdu alas mennessä mitään muutosta selän asennossa, vaan vasta nostavaiheen alkaessa.


View: https://youtu.be/QhVC_AnZYYM?t=5m33s
 
joo siellä on se lihastyö, paine- ja painopisteet jne aika hienovireistä ja opettamisen teen aina paikanpäällä, joten haasteita tossa olis. voit laittaa mulle videon mailiin ja katon sen luottamuksella. tällä hetkellä majailen seinäjoelle hetken, joten jos satut paikalle, voin kurkata. missäpäin asut? tuleeko kipuja? se on melkein se eka ja tärkein kysymys kuitenkin.
 
ja perutaanpa tarjous luottamuksellisista videotsekkailuista sitten tässä vaiheessa. sen verran runsaasti tuli postia, missä omaa naamaa pelätään niin pahasti, että pitäs perustaa joku itsetuntoleiri varmaan. jos haluatte apua, tää on vallan mukava kanava sitä pyytää. hieman epäkohteliaaksikin voisin mainita muutamat ohjelmapyynnöt, mitkä nousi vaatimuksen tasolle ja tietenkin ilman maksua olis pitänyt ne saada. kaikenlaisia sitä tänne pallolle mahtuu...
 
ja perutaanpa tarjous luottamuksellisista videotsekkailuista sitten tässä vaiheessa. sen verran runsaasti tuli postia, missä omaa naamaa pelätään niin pahasti, että pitäs perustaa joku itsetuntoleiri varmaan. jos haluatte apua, tää on vallan mukava kanava sitä pyytää. hieman epäkohteliaaksikin voisin mainita muutamat ohjelmapyynnöt, mitkä nousi vaatimuksen tasolle ja tietenkin ilman maksua olis pitänyt ne saada. kaikenlaisia sitä tänne pallolle mahtuu...

Ite oon ratkaissu tuon naama jutun niin, että pidän paperipussia päässä. Toimii todella hyvin ja kuulema puolisokin jaksaa paremmin katella!
 
Mulla on epäkkäät koko ajan ihan saatanan jumissa. Siis siinä määrin, että ihan arkea haittaa.

Oon pitkällisen empiirisen tutkimuksen jälkeen havainnut, että maastaveto ja erilainen taakkojen roikottelu kädet sivuilla vähentää epäkässeudun kireyttä. Leuanvetotangossa ns. rennosti roikkuminen ei samaa helpotusefektiä tuo, mikä on harmi. Ois helpommin ratkaistavissa.

Ohjelmaan ei tällä hetkellä mavea tai vastaavaa kuulu, joten kysyisinkin että oisko jotain huoltavaa liikettä, jonka vois vetää vaikka joka treenin loppuun? Jotain roikottelua juu, sillai ettei sotke varsinaisia tekemisiä.

Edit: lääkärissä on siis käyty eli ei tarvii arvailla mikä on vialla, diagnoosi jännitysniska. Oireet hyvin kirjavat.
 
Viimeksi muokattu:
tempausmavehan sulla epäkkäitä venyttelee. siellä on rhomboideus, levator jne, mitkä trapsien ohella kiristelöö. pesäpallon päälle muljuttelemaan ja autonvahauskone käyttöön vallan kiivaasti. hyvin iisi olankohauttelu ja soudut eri suuntiin laittaa verta liikkeelle myös.
 
tempausmavehan sulla epäkkäitä venyttelee. siellä on rhomboideus, levator jne, mitkä trapsien ohella kiristelöö. pesäpallon päälle muljuttelemaan ja autonvahauskone käyttöön vallan kiivaasti. hyvin iisi olankohauttelu ja soudut eri suuntiin laittaa verta liikkeelle myös.
Tempausmave venyttää joo, mutta sitä ei tässä blokissa oo :)

Pesäpalloa ja vahauskonetta käytänkin, ainoo vaan että tonne trapseihin ei ite ylety vahauskoneella (ei sillä että ois liikaa lihasta tiellä), ni kokeilen vaikka ensalkuun tota kohauttelua treenien päälle lisänä. Eiköhän tää tästä ala mennä siedettävämpään suuntaan taas.

Kiitos vinkeistä!
 
juu ei oo. sitä voit jumppana tehdä kyllä. tarkottaa ei yli 60kg sun tapauksessa. istut ja kurkottelet kädellä koneen kanssa ja yltää hyvin täristeleen. päänahka kans. rentousharjotus samalla, ettet nosta hartioita, vaan annat roikkua. keppijumpissa toistot 50-100.
 
ja perutaanpa tarjous luottamuksellisista videotsekkailuista sitten tässä vaiheessa. sen verran runsaasti tuli postia, missä omaa naamaa pelätään niin pahasti, että pitäs perustaa joku itsetuntoleiri varmaan. jos haluatte apua, tää on vallan mukava kanava sitä pyytää. hieman epäkohteliaaksikin voisin mainita muutamat ohjelmapyynnöt, mitkä nousi vaatimuksen tasolle ja tietenkin ilman maksua olis pitänyt ne saada. kaikenlaisia sitä tänne pallolle mahtuu...

Omalta osaltani tarkennan, että jos sulle sähköpostia asian tiimoilta lähetän, niin laskutusosoite tulee tietty viestin mukana. En todellakaan ajattele, että tekisit syvällisempiä henkilökohtaisia videoanalyyseja ilmaiseksi. Sä teet tällä kanavalla jo sen tason hyväntekeväisyyttä, että siitä sietäisi jokaisen olla erittäin kiitollinen.

Alkuperäisen kysymyksen heitin lähinnä siinä toivossa, että sulla olisi ollut heittää lonkalta jokin tyypillinen tekijä, joka johtaa tuollaiseen tendenssiin kyykätessä. Mutta ymmärrän myös, ettei kannata arvailla, jos mahdollisia syitä on liian monia. Harkitsen henkilökohtaista valmennusta syksyllä, kun on taas paremmin aikaa punttihommiin. Palaan mahdollisesti silloin asiaan.
 
Viimeksi muokattu:
juu laita vaan video tulemaan. lupaus on lupaus. hieman erikoinen vika niin senki takia.
 
juu ei oo. sitä voit jumppana tehdä kyllä. tarkottaa ei yli 60kg sun tapauksessa. istut ja kurkottelet kädellä koneen kanssa ja yltää hyvin täristeleen. päänahka kans. rentousharjotus samalla, ettet nosta hartioita, vaan annat roikkua. keppijumpissa toistot 50-100.
Tänks! Mä en ylety kyllä koneen kanssa missään asennossa tonne trapsien alaosaan, mut onneks voin delegoida tän homman rvalle.

Veivaan vaikka näin ensalkuun reenien päälle 1-2 sarjaa tempausmavee <60 kg kuormilla ja kattelen helpottaako.
 
Tervehdys mestari jto, ja hyvää Ukon juhlaa. Kerrohan, miten voisi välttää sen ettei olisi aivan jumissa 24/7. Ihmettelen noita voimailijoita jotka tekee melkein joka päivä jotakin farmer walkkia, maastavetoa, tukkipunnerruksia, ja vaikka mitä. Hirveillä painoilla. Ja sitten ne on siinä kunnossa että temppuilee jotain takaperinvolttia minuutin harjottelulla.
Onko kyse vain siitä sitten, että sarjoihin pitää jättää todella paljon varaa ja tehdä usein, niin siihen tottuu aikanaan?
 
Oot selkeesti kattonu Jujimufun, & Brian Alsruhen videon just. Aika turvallisesti vois heittää ainaki sen, et noi suosii kalliimpia merkkejä, ku Pirkan kaurapuuroa ;D.
Kokeilematta selvää, et mahollisuudet kasvaa välittömästi.
Hyvin arvattu! :D Joo ei varmaan iha puurolla mennä, mutta silti. Ukot vaan heittelee voltteja, itse olen mallia rautakanki. Venyttelykään ei tunnu pahemmin auttavan, melkein jopa pahentaa joskus olotilaa.
 
varaa kannattaa jättää ja varsinkin, jos omat ominaisuudet ei salli muuta. eikä sen välttämättä tartte siitä muuttua yhtään tiukemmaksi. sarjan tiukkuus ei oo mikään välttämättömyys voimien kehitykselle. usein päinvastoin. lihaskokoa ajatellenkaan se loppuun asti tekeminen ei oo mikään ehdoton vaatimus.
 
Ok, kiitti. Olen jotenkin sen tyyppinen, että pystyn tekemään aika suurella prosentilla ykkösmaksimista yhden jumalattoman pitkän sarjan, ja sitten ei jaksakkaan enää mitään. Täytyy kai vaan opetella jättää vielä reilusti enemmän varaa sarjoihin. Hitaat lihas-solut vai mikähän tämän aiheuttaa?
 
Ei noi voltit sun muut välttämät niin hirveesti vaadi liikkuvuutta. Ei haittaakaan jos sitä on, mut sanoisin, et enemmän on kyse ketteryydestä, ja kehonhallinnasta. Kuka vaan varmaan oppii halutessaan, ellei oo todella painava. Pelkohan noissa on se suurin rajote yleensä, et uskaltaa edes vetää loppuun asti. Bäkkäriä en oo ikin yrittäny maasta, mut fronttarin opin päivässä, ku amiksessa joskus päätin sen oppia. Olin tosin n. 20kg kevyempi(vähä päälle 50kg) tuollon ;D. Onnistuu kyl vielki. Ihan coolei partytrickkejä, mut ei niin hankalii, mitä olettais IMO.

Jos venyttely aiheuttaa jtn domsien kaltasta, ni tarkottanee sitä, et oot vieny ne venytykset turhan äärirajoille, tai et oo vaan tottunu moiseen tarpeeks.
Ei mua siis ihmeemmin kiinnosta mitkään voltit jne., kunhan yleisesti vaan ihmettelin, miten olen tämmönen rautakanki aina. Olisi hienoa saavuttaa semmonen olotila, että on voimaa ja liikkuvuutta ja vähän räjähtävyyttä. Eikä aina satu niveliin ja lihaksiin ja ole jumissa...
 
ei ne hitaat sitä aiheuta, vaikka solusuhteet pelissä vähä onki. kaikki liikkeet aloitetaan "hitailla" (ei ne juuri nopeille paljoa jää) soluilla oli liike hidas tai nopea tai kuorma iso tai pieni. harvemmin joka lihaksessa ees sama meno solusuhteissa. harjottelukysymys monesti. älä hakkaa päätä seinään, vaan eti avoimesti sitä itelle toimivinta tapaa treenata ja palautua. mulla on tallissa hyvin monenlaisia tyyppejä mukana. joku treenaa 2x vkossa ja toinen 12.
 
Täytyy kai vaan alkaa vähän rajottaa omia sarjoja enemmän, kun ei paikat tunnu kestävän. Perhana kun tästä touhusta vaan tykkää niin paljon, että helposti tulee tehtyä liikaa. Ei tarvitse kuin puun oksa nähdä, niin totta helkkarissa siihen pitää mennä leukoja vetämään. Tai meen johonkin kylään ja näen kahvakuulan nurkassa, pakkohan se on mennä nostamaan. Mettässä pitää kaikki haastavan näköset kivet yrittää nostaa. Pitäis kai mennä johonkin vierotukseen :D
Mutta kiitän neuvoista ja kannustuksesta!
 
Ei mua siis ihmeemmin kiinnosta mitkään voltit jne., kunhan yleisesti vaan ihmettelin, miten olen tämmönen rautakanki aina. Olisi hienoa saavuttaa semmonen olotila, että on voimaa ja liikkuvuutta ja vähän räjähtävyyttä. Eikä aina satu niveliin ja lihaksiin ja ole jumissa...

Tässä oon itekin taas aika alamaissa kun on kaikenlaista vaivaa vielä sen päälle ettei kehitystä oo tullu pitkään aikaan. Treeni junnaa ja kroppa rapistuu. Selkä nyt sentään on historiaan nähden kohtuullisen hyvä toistaiseksi, mutta vasen lonkka ja oikee polvi aiheuttaa hankaluuksia. Sen toki oon oppinut jo hyvin varhain, että oon aina muiden vammojen tullen iloinen jos selkä on OK, koska se on vaivoista vittumaisimpia treenaavalle. Ainut vaihtoehto on yrittää jumppailla, venytellä ja hierotuttaa vaivat pois. Satun valitettavasti olemaan sellasta tekoa että liikkuvuudesta on pidettävä tosi hyvin huolta tai kohta sattuu. Kai tää opiks on otettava, huoltavaa pitää tehdä enemmän ja enemmän ku ikää tulee, vaikka ei tässä vielä olla ku nippa nappa neljännellä kymmenellä. Se on kuitenkin aika positiivinen ongelma että on intoa tehdä, itehän en nosta mitään ylimäärästä.

Sullekin neuvon lääkkeeksi lähinnä itsepäisyyttä, sitä tarvitaan kaikessa mikä ottaa aikaa. Venyttelyä ja muuta liikkuvuustreeniä, käy fyssarilla ottamassa spesifimpi arvio ja ohjelma jos muuten ei onnistu. Päätät vaan että nyt tehdään tätä muutama kuukausi vaikka mikä olis. Väitän, että aika kovaakin saa treenata kun on kroppa kunnossa. Mutta ehdoton prioriteetti sille "oheistoiminnalle", jotta jatkossa päälajit kulkee paremmin.

Kuinkas jto yleensä pärjäilee vammaherkkien asiakkaiden kanssa?
 
Back
Ylös Bottom