Parahin JTO. Kysyisin mielipidettä seuraavaan asiaan. Olen 39-vuotias murrosikäisestä asti punttien kanssa touhunnut mies. Kovasti on treenaaminen tuonut mielekkyyttä ja sisältöä elämään. Olen joskus nassikkana käynyt penkkikisoissa ja aikuisena osallistunut muutamaan pieneen voimamieskisaan. Ajan mittaan kertyneet vammat ja osittainen mielenkiinnon tyrehtyminen ovat hillinneet ykkösromujen kehittämiseen tähtäävää harjoittelua ja harjottelun pääpaino onkin ollut jo kauan muiden ominaisuuksien kehittämisessä. Vuosi sitten aloitin potkunyrkeilyn ja nyt olenkin melko innokaasti harjoitellut sitä puntin ohella. Tästä on luonnollisesti seurannut hoikistumista ja voimien laskua entisestään. Olen treenannut potkista keskimäärin 2-3xvko ja saman verran punttia. Salilla en ole liikoja hapotellut vaan mennyt aikaisempaan verrattuna vähemmällä intensiteetillä ja volyymilla ottamalla pienet pumpit käyden silloin tällöin vähän isommissa raudoissa tai ehkä pikemminkin tiukemmissa sarjoissa.
Siis pähkinänkuoressa: miten harjoittelu mielestäsi kannattaisi toteuttaa, jos haluan säilyttää olemassa olevat lihakseni ja voimatasoni (esim. etukyykky 5x120, kapea penkki 10x100), kun potkunyrkkeilen ma, ke, pe. Mitän kilpailullisia tavoitteita ei ole missään lajissa.