Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
etari kannattaa olla joku suht raskas, muttei pitkillä sarjoilla. vedossa täs vaiheessa saa olla kyllä siellä nopeuden puolella se touhu. etureisistä sulla puhti loppuu jos vedon alku on pahin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ok. Eli teen a treenin paikalla etukyykyn ja maven etukyykkytreenin päälle nopeutena 60-80% maksimipainosta neljä sarjaa 2-3 toistoa. Toivottavasti näillä tulokset nousuun.
 
matsu: ojentajat tekee leukojen yläosassa töitä suht hyvin, eli normaalia. se laskunopeus riippuu mitä leuoilta nyt sitten hakee.

viikinki81: ei näissä asioissa toivomisella juuri oo tilaa :)
 
Oon nyt hypännyt totuttelemaan tällaseen aika tiheään frekvenssiin missä tulee samoja liikkeitä/lihasryhmiä treenattua se neljä kertaa viikossa. Mietin että onko periaatteessa ok jos jokanen kyykky on sama, kun etukyykkyä tehdessä meinaa lähteä henki vaikka raudat olis jotain 60 prosenttia maksimista? Ei vaan oikein tunnu sopivan mulle. Ja sit penkissä kun mulla olis kolme eri leveyttä, "kisaleveys",kapee ja medium, niin siitä ei varmaan pahempaa haittaa ole jos tekee vaikka kahdesti sillä normaalilla, ja ne kaks muuta on sitte eri leveydeltä?
 
paljon riippuu taas kaikesta. kyllä samoja voi tehdä, mutta se hyvin runsas yksipuolisuus voi tuoda mukanaan myös vaivoja. sen takia tiettyä variaatioaluetta kannattaa pitää mukana. takakyykkyäkin voi varioida todella paljon. esim. voimanostokyykky, pystykyykky, zercher-kyykky, leveä, kapea, penkkikyykyt jne...
 
Onko hiekkapaperisuosituksia känsien hiomiseen? Mitä karheutta JTO itse käytät?

Ite käytän nyt jotain 15 € paristokäyttöistä jalkaraspia jossa siis pyörii joku kivi, mutta se saa kirveltämään känsien vierestä kun hyvästäkin ihon kohdasta rouhii kun pyörii niin vimmatusti.
 
On mulla tommonen ja sit tämä https://www.tokmanni.fi/jalkaraspi-naturel/6418940046400/dp?nosto=TOK-productpage-center-bottom2

Autotallista vaan testailin P80 - P240 hiekkapaprua, niin en ymmärrä miten se voi oikein toimia vai joutuuko hinkkaamaan pitkäänkin / teettekö siitä jonkun palluran / miten saatte sen kohdistumaan vaikka 0,5 x 0,5 cm alueelle? Sitten on autohionnan lajitelma P1000-20000 tietyin välein läjä 10x15 cm 2-puolisia levyjä, enkä oikein saa niistäkään mitään irti. Miten te nuo hionnat hoidatte?
 
Onko JTO:lla kokemusta motocross ja enduro kuskien voima/sali harjoittelusta? Kestävyys lajejahan nämä ovat, mutta muistelen sinun puhuneen että hiihdossa ja vastaavissa lajeissakin voimaharjoittelusta olisi hyötyä? Kaveri ajaa kilpaa ja nyt syksyn ja talven aikana panostaa kuntopuoleen tosissaan että olisi kevääksi kunnossa, kun kisakausi taas alkaa. Paljon lenkkeilyä ja hiihtoa on ohjelmassa, mutta tuli puheeksi että olisikohan järkeä tehdä myös sali treeniä. Ajattelin että kysyn ammattilaisen mielipidettä tähän asiaan.
 
masaf2: 40 ja 60 pääasiassa. kääräse se rullalle niin saa tarkemmin. kyllä noilla kaikenlaiset pikkujututki on saanu hiottuu veks. rasvaaminen ei oo liiallisuuksissa hyvä. pehmentää liikaa. aina noita tulee, mutta kannattaa silti aina ne hioo veks. ei se ihmisen iho hiekkapaperille pärjää. itellä se on lähinnä kitkajuttu, mutta saleilla sotkeeki ja ei sitä verta saa sinne pärskiä kyl.

antte: on mulla kumpaankin ja ratamotoo myös ollu asiakkaina. onhan ne toki kestoo, jos erä kestää crossissakin yli 20min, saati sit enduro/ cc. mutta kyllä se voima tuo reserviä paljon, joten kannattaa tehdä ja sitten tietenkin toisella saralla se vammojen ehkäisy. juoksu ja hiihto on ns. yleiskestävyyslajeja ja sinänsä oikein hyviä. silti niillä ei oo mitään tekemistä lajiominaisuuksien kanssa ja siihen on sitten ihan eri eväät kyllä. ellei niihin panosta nyt talvella, tulee se kevät aina niiden tyypillisten yllätystensä kera eli ei vaan jaksa ei. mun asiakkailla ei tota hankaluutta ole ollut.
 
Mitäpä luulet, kun mulla on nyt menossa Smolovin Base 2 viikko ja kohta tulee switching, että miten se kannattaisi toteuttaa? Ohjelmassa lukee jumps, speed work, pause squats ja joku on tehnyt kuulemma negatiivisia kyykkyjäkin. Kyselen sen takia kun mulla on tämä ongelma, että kunto tippuu aivan uskomattoman nopeasti jos en ota tarpeeksi raskaita treenejä. Siksi mietinkin tässä, että tuonne vois sekaan heitellä jotain 90% ykkösiä tai just niitä negatiivisia, tai sitten jättää kokonaan toisen switching viikon pois. Nimittäin jos teen kaksi viikkoa jotain hyppyjä niin se on kyykky miinus 20 kg että heilahti. Vähän jännittää toi Base 3:n jälkeen oleva kuuden päivän lepokin ennen kuin testataan välimaksimit. Saattaa olla että se vielä toimii kun tässä kolmen viikon aikana ajetaan äijä niin loppuun, että siinä vaatiikiin palautumisaikaa että saadaan ykköstestissä sit kaikki ulos. Normaalisti tuossa ajassa käy kyllä hassusti jos ei mitään tee eikä ole päässyt valmistautumaan taukoon pyrkimällä hienoiseen over reachingiin.
 
antte: on mulla kumpaankin ja ratamotoo myös ollu asiakkaina. onhan ne toki kestoo, jos erä kestää crossissakin yli 20min, saati sit enduro/ cc. mutta kyllä se voima tuo reserviä paljon, joten kannattaa tehdä ja sitten tietenkin toisella saralla se vammojen ehkäisy. juoksu ja hiihto on ns. yleiskestävyyslajeja ja sinänsä oikein hyviä. silti niillä ei oo mitään tekemistä lajiominaisuuksien kanssa ja siihen on sitten ihan eri eväät kyllä. ellei niihin panosta nyt talvella, tulee se kevät aina niiden tyypillisten yllätystensä kera eli ei vaan jaksa ei. mun asiakkailla ei tota hankaluutta ole ollut.

Kiitoksia vastauksesta! kerronpa terveisiä että voima treeniäkin mukaan. Joo kyllähän se ajokunto on eri asia. Voitko avata hieman mitä meinaat tuolla lajiominaisuuksien treenillä talvella? Talvi on kumminki tarkoitus pitää taukoa ajohommista.
Vai meneekö jo liian syvälle yksityiskohtiin?
 
sisähalleja on olemassa ja ulos pääsee enskalla. lisäksi erilaisia sisällä tehtäviä lajisovelluksia on tullu keksittyä paljonkin. yleisvoimailua pitää tehdä mutta myös lajivoimaominaisuuksia.
 
Moro JTO, mikä olisi paras tapa piikata penkissä maksimi raudat. Olen tehnyt raskaita penkkitreenejä , mutta tuntuu silti ,että en osaa kaivaa sieltä niitä viimeisiä kiloja ja luulen potentiaalia vielä löytyvän. 190kg noussut salipenkkinä , mutta sieltä se 10kg puuttuu tavoitteesta. Kaurapuurolla täysin mennään ,mutta silti voimaa tarttuu nyt jostain syystä ja ihan mukavasti. Suurin syy varmasti painon nousu ja elopaino nyt 112kg. Ojentajiin panostanut paljon koska niissä se heikko kohta mulla ainakin on. Ja sillonhan sitä pitää takoa kun on mitä takoa!
 
maksimit vaatii aina täydellisiä olosuhteita, ajoitusta, mielentilaa jne. siks tosi vaikee noin vähillä tiedoilla selvittää sitä "vikaa". paljonko nousee kapeella? entäs eri lankuilta? montako menee 175 kilolla?
 
Lakkua en ole edes koskaan koittanut ja kapeeta en ole vähän aikaan tehnyt. 150kg vois tulla kapeella. 175kg ehkä 3 toistoa. Perus penkkitreeni on juuri sitä ,että romua tankoon niin paljon, että tulee 3x3 just ja just. Tietysti niihin isoihin rautoihin menen aika hitaasti 20kg noisuillla yleensä. Eli lakkua kehiin??
 
no jos aina teet samoin et voi odottaa uusia tuloksia. 1x190 ja 3x175 on suhteessa ok. 200 vaatis normaalisti about 3x185 ja 6x170 ollakseen suht varma.

vaihtelua treeniin. parempi ja laajempi pohja. panostus ja analyysi heikkoihin kohtiin. ellei suju, hyppää talliin.
 
Pitääpä ottaa oikein asiaksi ja raapustaa vähän paperille. Kattoo miten miehen käy. Ja jos ei mitään tuu niin sitten pitää varmaan hypätä. Kiitoksia kun jaksat täällä vastailla. On varmasti monelle ollut apua!
 
Lakkua en ole edes koskaan koittanut ja kapeeta en ole vähän aikaan tehnyt. 150kg vois tulla kapeella. 175kg ehkä 3 toistoa. Perus penkkitreeni on juuri sitä ,että romua tankoon niin paljon, että tulee 3x3 just ja just. Tietysti niihin isoihin rautoihin menen aika hitaasti 20kg noisuillla yleensä. Eli lakkua kehiin??

Onhan tuo kapea heikko suhteessa normileveyteen. Tuleeko sitä edes juuri tehtyä?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom