Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
helena:
kokeile kuukauden välein toi mainittu 3*6, 3*4, 3*2. kutosia oot jo tehny, joten jatka nelkuilla.

mokoma:
tietenkin. vetele vuorokerroin maasta ja vaikeimmalta pukilta. niitä pukkeja ei tarvi käyttää, miltä nousee helpolla. keskity vetämään yläselällä hartiat taakse lopussa. ei mitään taaksenojailua siis. kunnolla pakarat töihin myös. ne ratkasee maailmoja.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jto:

otin käyttöön massaa! voimaa! kirjasta 5x5 ohjelman mitä teen 2x vko.
reenit
1. 5x5
2. 5x3
3. 8x3-1x80%-100%
kysymys1: miten suosittelisit treenin 3 toteuttamaan? itse ajattelin aallottamista mutta mikä olisi hyvä tapa noissa puitteissa?
2*(1*100% 2*97,5 3*95)+2*3x80 tai jotain?

kysymys2: jos noista yllä annetuista sarjoista pitäis valita yksi mavelle, mikä se olisi ja miksi?
 
tortilla,
ellet kisaile, on ihan sama, missä kyykit. eli vastaus on kyllä.

th,
mä tekisin aika suoraviivaisesti, koska kyseessä on aika perussetti. esim. 1*90, 95, 100, uusi 1max, 2*2*90, 4*85, 6*80.

ei noista voi vedolle mitään erityisesti yksilöidä, koska sen treenien pitää vaihdella siinä missä muidenkin. ihan hyviä omaan tarkoitukseensa kaikki.
 
jto:
kiitos vastauksesta.
lähinnä tuota vetoa mietin että kun teen "koko kropan" 3-4liikkeellä per kerta että ei varmaan joka reeniin sitä ota, mutta kait nuita settejä voi käyttää vaikka tekis vedon joka kolmas treeni.
 
jto sanoi:
helena:
kokeile kuukauden välein toi mainittu 3*6, 3*4, 3*2. kutosia oot jo tehny, joten jatka nelkuilla.

Kiitti- et laittanu prosentteja. Varmaan on tarkoitus aloittaa sellaisilla painoilla, että saa viikon/kahen välein lisättyä painoja? Peruskaudella 2, mihin perustuu? Ja ton jälkeen piikkailu/uuden maksimin kokeilu? No olenkin Mavessa tehnyt nyt aika kauan perusvoimaa, että kyllä se passaa! Ja toi 2 toistookin sopii vallan mainiosti.

Teen apuja: perinteinen veto korokkeelta, oisko joku 11 cm(nyt tehny 4*6->pitää ottaa vähän eri systeemi, ku viimeks tein liian isoilla painoilla ja mave ei menny níin hyvin parin päivän päästä) ja box-kyykky(4*10. pienennän nyt toistojen määrää...) . Niin onks noissa apuliikkeissä sitten mitään sääntöö, monta max kantsis tehdä? ei varmaan koroketta yli 6:sta. Ja kantsisko noita apuja tehdä tuon jakson aikana ku o mavessa 2:sia 5-7 toiston sarjoja vai lyhyempiä sarjoja? Siis tarkoitan nyt yleensäkin, että onko apuliikkeiden sarjapituuksilla väliä, kun rupee olemaan lyhyempiä sarjoja pääliikkeissä? oon tehny nyt muut apuliikkeet 3*8 sydeemmillä.

Tähän tuli nyt paljon kysymysmerkkejä, mutta toivottavasti ymmärsit pointtini.
 
painot sellaset, ettei liika tiukkaa ole. prosenteista ei niin väliä. tee vaikka vuorokerroin veto maasta ja sit 5-10cm polven alta. ei samassa treenissä kannata kaikkea tehdä. apuliikkeissä voi kyllä lyhentää sarjoja, mutta pitää tarkkailla palautumista.
 
jto sanoi:
painot sellaset, ettei liika tiukkaa ole. prosenteista ei niin väliä. tee vaikka vuorokerroin veto maasta ja sit 5-10cm polven alta. ei samassa treenissä kannata kaikkea tehdä. apuliikkeissä voi kyllä lyhentää sarjoja, mutta pitää tarkkailla palautumista.
En tiedä kirjoitinko tarpeeks selkeesti, mutta teen siis apuliikkeen niin, että olen itse korokkeella (eli yli liike-> perseeseen voimaa?niin kai sillä saa. Se on siis Maven apu ja box-kyykky.torstaisin ja maven teen lauantaisin.) no mihin se kakkonen sitten perustuu?
 
mikä kakkonen???

korokeveto on enemmän reisien apu, jos sillä haetaan alkuvetoon apua. yleensä heikoin kohta nostossa on se polven alapuoli.
 
jto sanoi:
mikä kakkonen???

korokeveto on enemmän reisien apu, jos sillä haetaan alkuvetoon apua. yleensä heikoin kohta nostossa on se polven alapuoli.

niin se peruskauella, kun on se 3*2 eli mihin perustuu niin lyhet sarjat?(mut mulle passaa, koska niin pitkään oon veivannu vitosia ja kutosia jne...)

heikkolenkki mulla mavessa alku ni boxi siihen auttaa varmaan vallan mainiosti. teen suomen voimanostoliiton sivuilla olevan ohjelma (aloittelija/läänitaso)-mukaan. Aika paljon liikkeitä, mutta se neli-jako sopii mulle vallan mainiosti. Hyvä ohjelma vissiin, jos sellasta perusvoimaa haluaa...

Ai niin ooon kuullu, että lantion liikkuvuus/venyttely tärkeetä, jos sumottaa(niin minä vedän) millaisia harjoitteluja? lantion pyörittelyäkö?
 
3*2 on jo maksimitreeniä. se sopii tohon kiertoon alottelijalle ihan hyvin, ettei tarvi kovia ykkösiä kiskoa niin usein.

liikkuvuuteen auttaa venyttely ja kevyillä nostelu leveellä asennolla. sumolähtöön paras apu on matala koroke, 3-5 cm. ja veto tietenkin sumolla, eikä perinteisellä. lantio ei saa karata taakse, vaan pitää puristaa väliin.
 
huumor sanoi:
pitäs alkaa itsekin tohon riveen panostaan, hieno liike. :whip:
Minälaisis painois liikut? Pikku skabaa pystyy?:D :kippis1: :D

Kiitokset jto:lle hienoista neuvoista. tos kuukauden päästä ilmottelen sit kuinka tuli tuloksii ohjelmallas. Viime viikolla tein kyykys vanha max+15kg x 2:whip:
 
mokoma sanoi:
Minälaisis painois liikut? Pikku skabaa pystyy?
ei nyt ehkä sentään skabaa..oon vast pari kertaa ko. liikettä tehny. viimeks ku tein sitä niin varsinaiset sarjat tais mennä 5x60,3x70,2x2x80. mutta varaa tossa varmasti olis ja tänä vuonna olis tarkotus päälle satasen nousta. seuraavaan rive treeniin olis tarkotus tehä toi 2x2 5kg isommilla painoilla :D
mutta päivitellään ;)

jto, mites jos ottais rive treenin tuon 3x2 päivän alkuun? minkälaista sarjaa olisi järkevä tehdä?? :)
 
mä oon joskus sanonut, että räjähtävyys tehdään aina ennen maksimi- ja perusvoimaa. sanon edelleen. maksimien jälkeen voi tehdä lisäksi jotain nopeusvoimaa syklisesti edelleen nopeiden solujen stressaamiseksi. esim. treeni:
- lämppä
- RRV 2*3*75, 2*2*80, 2*1*85 (asyklisesti)
- MV 3*2*85-90
- RRV 2*6*60 (syklisesti)
 
ok. meinasitko muuten nuo prosentteina vai kiloina?? mave on ainakin nähtävästi prosentteina, mutta tuo rive sopisi myös kiloina :D

ja mitä meinaa tarkalleen ottaen nuo asyklinen ja syklinen??
 
jto sanoi:
lähinnä mä korostaisin sitä hyvin hidasta negavaihetta juuri body-tarkotuksessa. se on kuitenkin se suurin kasvua aiheuttava tekijä. oli se sitte 3 tai 10 sekkaa, ei väliä, mutta sellanen on hyvä vauhti, että missä tahansa kohdassa pystysit stoppaamaan, jos joku käskis. liian hidas sen ei tarvi/saa olla. sillon ei vastaavaa hyötyä tuu. kuvaus "hyvin rauhallinen lasku" saa riittää :) treenien jatko normaalisti vanhalla kaavalla. ja osta suuremmat liivit, minne ne uudet isot rinnat mahtuu :D
Huh, oon ny ekan viikon tehny sitä venäläispodia pystypunnerrukseen ja kylläpäs saa karsia painoja rankasti, ku tekee tolla hitaalla laskulla. Ennen oon tehny istualtaan pystypunnerrusta 3*10*70-80kg ja vauhtipunnerrustakin tossa joku aika sitte 5*100kg.

Nyt tein seisaaltaan pystypunnerrusta 6*6*65kg hitaalla laskulla ja vikan sarjan vika nosto epäonnistui! Pitäskö vaan tehdä samalla painolla ja reippaammalla vauhdilla vai karsia painoja ens kerralle? Tuntuu aika heikosti käyvän toi pystypunnerrus koko olkapäihin. lähinnä tohon etupuolelle, mutta en parempaakaan hartialiikettä keksinyt tohon(?).

Tämä varoituksena niille, jotka tota aikoo kokeilla, että varautukaa nöyrtymään..
 
kyl pystypunnerrus on mun mielestä hartioiden perusliike nro yksi. hinkkaa vaan, kyl se siitä...

asyklinen=jokainen nosto omana suorituksenaan.
syklinen=sarja tehdään jatkuvana ilman pysäytyksiä. rinnallevedossa voidaan liike jatkaa ilman että rauta osuu maahan, eli n. 5cm maasta lähtee aina uus nosto. hyvä ois, jos sais otettua aina ajan noisto pikavoimasarjoista.
 
mitkä näkisitte hyötyinä/haittoina jos nyt kyykky ja penkki ovat pääosissa:
treenaa molemmat kaksi kertaa ja rajoittaa apuja, treenaa molemmat omana päivänä runsaammilla liikkeillä vai treenaa kaksi kertaa kummatkin viikossa mutta eri liikkeillä? en kilpaile, varusteena vyö kovissa nostoissa ja harrastus voimailu on mulle :)
 
Th69 sanoi:
mitkä näkisitte hyötyinä/haittoina jos nyt kyykky ja penkki ovat pääosissa:
treenaa molemmat kaksi kertaa ja rajoittaa apuja, treenaa molemmat omana päivänä runsaammilla liikkeillä vai treenaa kaksi kertaa kummatkin viikossa mutta eri liikkeillä? en kilpaile, varusteena vyö kovissa nostoissa ja harrastus voimailu on mulle :)
En noista hyödyistä niin tiiä mut ite tekisin tollee ensimmäisellä vaihtoehdol. Riippuu siitäkin kuinka usein pääsee salille? Mun viikko vois näyttää vaikka tältä:
Ma: kyykky, julle
Ti: penkki, dippi
To: kyykky, sjmv
Pe: keskilevee penkki, kapee vinopena

ps. en oo yhtään varma ymmärsinkö ees kysymystä mut tälläst tuli mieleen.

edit.
- lämppä
- RRV 2*3*75, 2*2*80, 2*1*85 (asyklisesti)
- MV 3*2*85-90
- RRV 2*6*60 (syklisesti)
Toi menee kyl kokeiluun mut kärsiikö ennen tota settii vetää leukoja? vai syökö se tota RRV:tä?
 
ok, nyt tein ennen mavea 2x2x85. vuorossa oli siis 3x6-päivä. pitää koittaa ens kerralla tuota ehdotusta :thumbs:

edit. mokoma, täältä noustaan :D
 
Back
Ylös Bottom