Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
no enemmän tää homma on sitä soveltamista ja ihmistuntemusta jne jne. faktaa tai "uutta" tietoo on helppo kaivaa ja käyttää, mutta ei ne tee vielä valmentajaa. ei missään nimessä. totta kuitenki on, että varsinaisesti mitään mullistavaa ei fyysisen harjoittelun saralla juuri oo olemassa, eikä semmosta siis voi kukaan oikein esitelläkään siis. jotku keksii pyörää uudelleen ja brändää sen omalla nimellä jne.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tuntuu mokoma käsitys nykyään monilla olevan kuitenkin.

mä en juuri kokeile mitään kokeilemisen takia eli jos jotakin "uutta" tulee eteen, pitää sen olla aika perusteltua, että käytän urheilijoille.
 
Ilmeisesti mursin kylkiluuni alhaalta sumovedossa.
Lähes tunnin alkulämmöt, ja jo 130-140 lämppäsarjassa tunsin pienen kivun, vedin kuitenkin reenin loppuun 180 asti.
Kipu kyljessä alhaalla ei tunnu jännittäessä, vain ainoastaan eteenpäin kumarruksessa ja yskiessä tai nauraessa. Joten tuskin revähdys. Painehan tietty tuolla vatsanalueella kasvaa kun liike on räjähtävä ja vatsa on äärimmilleen jännitetty.
Eli kysymys onko tullut useinkin tällainen vastaan valmennettavilla? Alavartalon treenejä joutuu nyt keventään ja jättää tauollekin, eikä selkäliikkeetkään toimi nyt hyvin?
 
aika vaikee niitä on ite rikkoo ja niin räjähtävä se veto tuskin on. joustavat paljon ja alaosa viel enempi. mahdollista toki. enempi vois aatella kylkivälien lihaksistoo kuitenki. aikahan ton kertois. ei oo tullu ku iskuvammoissa vastaan murtumia. itelle ja asiakkaille tai tutuille.
 
hyvä. lyhyt on kaunista. juu vipua helpommaksi ja kevenee. staattisia osia aina mukana myös. toinen jalka suorana ja toinen sylissä ok myös. tee toistoina ne staattisetkin usein. esim. perusvoimalle 6x6s 4s pausseilla= yks sarja. riittävän helppo variaatio, että onnistuu.
 
Mikä on sun mielestä korkeaa volyymia pääliikkeessä?(jos siis volyymi tässä tapauksessa työsarjojen määrä pääliikkeessä). Itse tullut tehtyä aika pieniä määriä työsarjoja per pääliike (3-5 joskus harvoin 6) ja pitkillä palautuksilla (5 min). Nyt aloitin perusvoimajakson jossa kokeilen vähän korkeamman volyymin treenejä lyhyemmillä palautuksilla (3min). Liikkeet joissa tätä toteutan ovat lp leuat ja penkki eri treeneissä molemmat 2x viikkoon. Volyymi nousee ekan viikon 6 työsarjasta seuraavalle viikolle kahdeksaan työsarjaan ja kolmannella viikolla haetaan kunnolla ylirasitusta alkuviikolla 10 työsarjaa ja loppuviikosta matalan voluumin ja maksimiintensiteetin treeni. Noissa volyymitreeneissä jätän keskiarvollisesti 2 varastoon(osaan jää yksi, osaan kolme). Sitten kevyen viikon treenit kolmella työsarjalla ja helppona. Jännä nähdä miten toimii kun kontrasti edelliseen tekemiseen aika suuri. Tämä vain taustana kysymys ekassa lauseessa :)
 
Onko ylirautaherättely jollain tapaa kiinni siitä kuinka tiheään treenejä on? Eli jos lajiliike tehdään suht usein, vaikka 3 x viikkoon, voiko joka kerralla ottaa yliraudan mukaan? Vai kannattaako sitä silloin "säännöstellä" jotenkin?

Hyvää juhannusta :)
 
wasup: tack samoin. voi semmosen helpon ottaa melki joka reenissäki. tyyppikysymys kyllä.

vaginaattori: kädet suorina kroppa vaakasuorassa nilkat ojennettuna.

numberone: pakarat, yläselkä nyt ainaki.
 
Pohdiskelin, tässä että olisiko Jto.lla yhteenvetoa laittaa tänne, "tärkeimmät/päivitetyt" neuvot esim. vaikka etusivulle? siis jos jaksaa kiinnostaa :)
On niin kivasti nuita sivuja joita lukia läpi ;) 3 päivää lukenu ja vasta 35 sivua käyny läpi :) Olen toki saanut jo tarvittavat tiedot itselleni ylös.
Mutta mietin tässä, että ovatkohan ne tiedot vanhentunu jne.. ku sivulla 35 eletään vuotta 2006.?
Itse ainakin olen huomannut mitä muutamia uusia sivua selannu, niin jotkin asiat hieman muuttunu... hmm
 
tietenki jotku asiat muuttuu ja näkökulmat jne. mitkäs askarruttaa? en mä kyl lähe mitään päivityksiä vääntään ku aika laajasti tääl on kaikkee käsitelty. tuskin olit ees tosissas.
 
tietenki jotku asiat muuttuu ja näkökulmat jne. mitkäs askarruttaa? en mä kyl lähe mitään päivityksiä vääntään ku aika laajasti tääl on kaikkee käsitelty. tuskin olit ees tosissas.
Kyllä mie tosissani olin? Siksi laitoin tuohon, että jos jaksaa kiinnostaa ja aikaa sattuu oleen/tylsää?
tarkotin esim. 3x4-->6x6 systeemiä ja 5x5 systeemin muuttuvia näkökulmia. Sekä tällä hetkellä itseä kiinnostaa tämä "autoregulation"? Siihen haen tällä hetkellä tietoa.
Mutta eipä se minua haittaa, mielelläni luen näitä läpi ajankuluksi, ja muiltaki jäseniltä löytyy sivuilta hyviä vinkkejä.
Ajattelin vain, että porukka kyselee samoja kysymyksiä aikalailla, täällä ilman että tutkailee sivuja läpi. Johtunee suuresta määrästä sivu määriä. :D
 
ei mulla noihin kyllä näkökulmat juuri muuttuneet ole. eka on mun oma systeemi ja tokaan oon tehny pyynnöistä parempia versioita. tää on semmonen järkäle, että olis ihan älytön homma lähtee täältä seuloon jotain etusivulle ripustettavaa. mä teen tätä vapaaehtosesti ja ilman palkkaa. enempi tää toimii q&a-palstana ja voisin jopa sanoo, ettei oo kauheen huono.
 
Allright. No minä kiitän ajastasi. Jatkahan samaan iloiseen malliin, kuin olet jo vuodesta 2002 hommaa pyörittänyt. Son pitkä aika, respect!
 
juu tack :) onhan se kyllä ja pakosta tätä en tee. treeniasiat kiinnostaa kovasti edelleen ja onhan mulla tässä pieni pedagoginen agenda myös.
 
Olen vaihtanut vedon leveään ja eikös siinäkin voi vetää ristiotetta vaihtelemalla? Mites toi oteleveys sitten, jos kädet suorina alaspäin niin tuntuisi jäävän niin kapeaksi ettei ole karhennuksilla, nyt tehnyt vastaotteella..
Olisiko siitä haittaa jos leventää sillai että sormet olisi karhennuksilla?
 
Olen vaihtanut vedon leveään ja eikös siinäkin voi vetää ristiotetta vaihtelemalla?
No mitäpä luulet? Salama iskee päähän, jos vedät riskiotteella ja lauma kiljuvia koiria vetää sinut helvetin porteistä sisään? Oletko koskaan katsonut voimanostokisoja? Tai youtubesta parhaita sumovetäjiä? Mitähän ne tekee....hmmm...ristiote tai sormilukko. Yllättävää. Ristiotteen puolta ei kannata vaihdella, koska ehdottomasti haluat lihasepätasapainosta johtuvia tuki- ja liikuntaelinvaivoja. Jookos kookos?

Mites toi oteleveys sitten, jos kädet suorina alaspäin niin tuntuisi jäävän niin kapeaksi ettei ole karhennuksilla, nyt tehnyt vastaotteella..
Olisiko siitä haittaa jos leventää sillai että sormet olisi karhennuksilla?
Taas, mitäpä luulet? Kannattaako vetää kädet kokonaan sileällä osalla? No eipä taida kannattaa. Etusormet sileällä on vielä ok.

Pahoittelut jto:lle ja muille sarkastisesta sävystä. Minusta ESETku voisi miettiä joskus edes viisi sekuntia itse noita kysymyksiä. Sama, jos minä kysyn, että voinko penkata tänään normileveydellä, kun sattui vahingossa punaiset shortsit jalkaan, toinen sukka on väärinpäin ja naapurin kissa katsoi aamulla pahasti.
 
No mitäpä luulet? Salama iskee päähän, jos vedät riskiotteella ja lauma kiljuvia koiria vetää sinut helvetin porteistä sisään? Oletko koskaan katsonut voimanostokisoja? Tai youtubesta parhaita sumovetäjiä? Mitähän ne tekee....hmmm...ristiote tai sormilukko. Yllättävää. Ristiotteen puolta ei kannata vaihdella, koska ehdottomasti haluat lihasepätasapainosta johtuvia tuki- ja liikuntaelinvaivoja. Jookos kookos?


Taas, mitäpä luulet? Kannattaako vetää kädet kokonaan sileällä osalla? No eipä taida kannattaa. Etusormet sileällä on vielä ok.

Pahoittelut jto:lle ja muille sarkastisesta sävystä. Minusta ESETku voisi miettiä joskus edes viisi sekuntia itse noita kysymyksiä. Sama, jos minä kysyn, että voinko penkata tänään normileveydellä, kun sattui vahingossa punaiset shortsit jalkaan, toinen sukka on väärinpäin ja naapurin kissa katsoi aamulla pahasti.

Siis häh??? Mun mielestä mun kysymyksessä ei ollut mitään outoa... Vaginaattorin laittama video selventi kyllä hyvin asiaa...meni mulla toi myötä/vastaote sekasin..
 
Back
Ylös Bottom