Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä avuksi, kun aina mahaa treenatessa (rutistuksia taljassa/koneessa/polvennostoja) kovaa alkaa vatsat kramppailla tosi v-mäisesti?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jos noin käy vaan mahalle, siel voi olla joku lihastason yliherkkyys. lyhyempää sarjaa ja pidempää paussia, ettei niin pumppaa. vaikee äkkiseltään sanoo. tollaset jos ois mineraalivajetta, pitäs tuntuu muissakin lihaksissa.
 
Mikä avuksi, kun aina mahaa treenatessa (rutistuksia taljassa/koneessa/polvennostoja) kovaa alkaa vatsat kramppailla tosi v-mäisesti?
Teetkö vatsoja kuitenkin säännöllisesti? Pakko kysyä ihan vain siksi, että mulla on ihan sama ongelma jos on parikin viikkoa tekemättä ja taas tekee jokusen sarjan. Ne vaatii mulla aika tiheää frekvenssiä ja alkuun vähän rauhallisemmin, niin pystyy ryskään kunnolla.
 
Itelläkin iskee varsinkin, jos hikoillu älyttömästi aiemmin (treenin loppu siis). Kuitenkaan muut paikat ei kramppaa ainakaan helpolla, joten varmaa voi olla juuri mineraalipuutoksen takia tai sit powerhousun ehdottama. Itsellä kuitenkin voi tulla jopa "kevyestä" noi krampit.
 
jos noin käy vaan mahalle, siel voi olla joku lihastason yliherkkyys. lyhyempää sarjaa ja pidempää paussia, ettei niin pumppaa. vaikee äkkiseltään sanoo. tollaset jos ois mineraalivajetta, pitäs tuntuu muissakin lihaksissa.
Joo pitääpä kokeilla tuolla tavoin :) tack!

Teetkö vatsoja kuitenkin säännöllisesti? Pakko kysyä ihan vain siksi, että mulla on ihan sama ongelma jos on parikin viikkoa tekemättä ja taas tekee jokusen sarjan. Ne vaatii mulla aika tiheää frekvenssiä ja alkuun vähän rauhallisemmin, niin pystyy ryskään kunnolla.
Joo, ilmenee myös säännöllisesti tehdessä, kunhan on vähäkään raskaampia liikkeitä suoraan vatsoille.

Varmaan pitää seuraavaksi kokeilla hieroa magnesiumsuihkeet mahaan ennen vatsojen treenausta :D
 
Moikka!

1.Vein tässä läpi yhtä noin 13-14 viikon voimaohjelmaa, jonka tarkoitus oli päättyä maksimeihin, 210 kiloa oli tavoitteena, mutta jäi puoliväliin (edellinen enkka 200 ja nyt olis 205 kait menny). Haluaisin kokeilla maksimeita uudelleen ja aika pian. Ensi viikolla ei onnistu, koska olen silloin poikkeuksellisesti treenaamassa paikassa, jossa ei ole varmistajia tai "turvajuttuja" ympärillä. Sitä seuraava viikko olisi kokonaisuudessa kevyt palauttava viikko, jolloin ei varsinaisesti voimailla (esim. kyykkyraudat 85%:a normaaleista). Voinko heti kevyen viikon jälkeen kokeilla maksimeita vai miten lähtisin niitä kokeilemaan kevyen viikon jälkeen?

2.Maksimeitä yrittäessä otan kevyet kuntopyöräilyt ja venyttelyt alkuun niin kuin aina.. Sitten tangolla sarja, 60:llä viisi toistoa, 80:llä viisi toistoa, sadalla kolme, 120:llä 2 pari, 140:llä yksi, samoin 160:llä, 180:llä, 200:lla ja sitten the yritys 210:llä. Onko ok? :)

Sekin tietysti hankaloittaa, kun viimeksi joskus yli 6 kuukautta sitten olen yrittänyt yli 190 kilon rautoja.
 
1. voit. 2. lämpät on aina yksilöllisiä mutta aika vähän tossa on tekemistä. en muuttais täs vaihees kuitenkaan mitään. ei uusia juttuja ennen kisoja tai testejä.
 
1. voit. 2. lämpät on aina yksilöllisiä mutta aika vähän tossa on tekemistä. en muuttais täs vaihees kuitenkaan mitään. ei uusia juttuja ennen kisoja tai testejä.
Kiitos! Joskus lämppäsin paremmin, mutta jatkossa näiden testien jälkeen sitten toimin fiksummin. :)
 
Miten mun kannattais alkaa reenaa leukoja, jos tän hetken maximi omalla painolla on 11. Ei varmaan vielä kannata ottaa lisäpainoja käyttöön?
 
tietenkin kannattaa. leuoista on oma threadi olemassa jo. kohtuudella sieltä saa neuvoja ;)
 
Moi,

Mitä mieltä etukyykyn korvaamisesta Zercher-kyykyllä?

Itselläni hieman samaa ongelma kuin viestissä #15841, eli en oikein saa tankoa sopimaan ja hapenotto vaikeaa. Mietin, että
Zercherhän tarjoaa samankaltaisia hyötyjä kuin etukyykky (keskivartalo, taka-akseli, etureidet), mutta on "mukavempi" tehdä.

Kyykkään kaksi kertaa viikossa, siten, että kova päivä volyymiprogressiolla ja kevyempi päivä sitten maastavedon
jälkeen (tai ennen vetoa).

Olisiko järkevää vuorotella kevyempänä päivänä Zercheriä ja esim. nopeus-takakyykkyä/paussikyykkyä?
 
eri liike täysin ja vaikutukset eri. zercherkin voidaan tehdä parillakin eri tavalla. joko lasket tangon reisille tai enempi lantion apuliikkeenä polvien eteen/yläsääreen. erinomanen apu varsinkin toi jälkimmäinen. paussikyykyt on hyviä myös. kevyillä kevennellään ja apuliikkeitä käytetään voiman hankinnassa. miks niihin muuten tuhlais aikaansa.
 
voi siellä olla pientä ylitreeniäki ja ei vaan kunto pääse esille. toi mahdollinen 5x150 nyt osottas sellasta 175 kuntoo jopa. ota klassinen kisapiikkaus. jos sulla on kevennys alla mee seuraavassa kakkosilla ylös 5kg välein 2x120, 2x125... vipassa toisto varaa tuli sit 1 tai 2 toistoo. sama viikkoa ennen kisaa, mutta alkaen 2x130:stä. jätä kisan oletettuun alotusrautaan vaikka, jos tukkonen olo yhä. toinen treeni viikossa 2x3x70, 3x2x75%.
Moro. Nyt ois sitten kisat käyty.. ja nyt pikkuisen mietin jatkoa.. kisat meni ihan penkin alle.. ensimmäisellä max2 treenillä otin siistin 2*155.. ja n.1,5 viikkoa ennen suht tiukan 2*160. Ois ehkä tullut 3 toistoa.. kisoissa tulokseksi jäi kuitenkin 150kg.. mikä mättää.? Eikö hermotus oikein toiminu.? Yleensä ollut mun vahva puoli.. kannattaako tähän ottaa huilin jälkeen joku vähän pidempi maksimi jakso että sais tulokset sinne missä ne mun irtiotolla yleensä on.
 
ylitreeniä eli ei hermotus pielessä voi noilla raudoilla olla. et vaan ollu palautunu tarpeeksi kisaan mennessä. en ihmettelis jos tässä parin viikon sisällä tulis joku 170 salilla. oliko noi kakkoset dynaamisia vai stopilla? kuitenki eri asia kisanosto.
 
reino: no sit se kunto vaan meni hieman yli. otas vielä ainaki yks kokeilu. kisaan valmistautuminen on jokasen urheilijan tärkein ja vaikein projekti. ja kaikkein henkilökohtaisin. joka ainoo kerta pitäs analysoida mikä meni oikein ja väärin.
 
Moro.

Kuinka tärkeänä näet sahalihaksen treenaamisen penkkiä ajatellen, kun ilmeisesti kyseessä melko tärkeä lapojen tukilihas? Saako kyseinen lihas tarpeeksi osumaa voimanostoharjoittelussa esim penkkipunnerruksessa vaikka siinä ei juuri lapoja availla vai pitääkö sahalihakselle tehdä erikseen esim lapapunnerruksia?
 
Nyt vähän varsinaisten treenikysymysten ulkopuolelta kyssäri.

Tuleeko nykyään luettua treeniin liittyviä kirjoja tai muita medioita (uusia julkaisuja) vai tyydytkö vaan suorittamaan asioita vanhaan tuttuun malliin?
 
hammermann: ei mee kovinkaan korkeelle apuliikelistalla. lapoja ei kyllä penkissä availla, päinvastoin vedetään yhteen.

crrc: en oo koskaan tehny tota jälkimmäistä. luen, kuuntelen, kokeilen, pidän mielen ja silmät auki. en nää syytä muuhun.
 
Tuli vaan mieleen tuo kysymys koska sinäkin kuitenkin tiedät jo niin paljon asioita että iso osa tavarasta mitä tulee on sitä saman toistoa johon on ehkä eksynyt jotain uutta. Mutta toisaalta kun tietää jo paljon niin se pienikin uusi tiedon määrä on yleensä aika merkittävä.
 
Back
Ylös Bottom