Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
number one: kehittää voima-nopeus -käyrän voimapuolta. en nää kovin tärkeenä osana kuitenkaan ponnarin kehittämisessä. mieluummin voimat korkeelle ja hyppelytreenejä omalla tai hyvin pienellä lisäpainolla. voihan noi kontrastivoimatreeninä käydä isojen rautojen seassa.

rommi: enpä juuri nykyään dieettejä harrasta. tai ruokavaliotahan se tarkottaa eikä painonpuodtusta. aikanaan päälajin vaihdon yhteydessä pudotin 25kg viidessä kuukaudessa, mutta en nyt mitään erityistä suunnitelmaa tehnyt. söin vaan vähemmän ja fiksummin. jäätelö kuuluu fiksuun syömiseen :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Treeni 1
- Kyykky
- Vinopenkki
- Kulmasoutu
- Hauiskääntö myötäote
- Vatsa

Treeni 2
- Jalkaprässi(Rive)
- Dippi
- Leuat
- Pystypunnerrus
-Vatsa

Siinä ohjelma, kysymys:

mitä mieltä olet siitä jos tekisin vinopenkin ja dipin seuraavilla prosenteilla läpi, tarkoituksena pikkasen saada voimaa rintaan

1. 3x4x75
2. 5x5x70
3. 3x3x80
4. 4x5x75
5. 6x6x70
6. 4x4x80
7. 5x6x75
8. 3x4x85
9. 5x5x80
10. 3x3x90
11. 4x5x85
12. 6x6x80

treenit sen 2xviikko
 
Tiedätkö JTO näistä: Palaako rasva, jos voimailutreenin jälkeen polkee kuntopyörällä noin 15 min? Tarvitaanko sykemittaria (on jo, ei tarvis ostaa)? Mikä on sopiva syke, niin että voimat ei häviä ja jalat eivät jäykisty ja palautuminen huonene? Tarkoitus on pudottaa rasvat 26%->20%, paino tippuisi noin 8 kg. Laihdutuksen pitäisi olla hidas ( 112 pv = -500 kcal/pv ). voimailun kannalta nyt niin, että sarja/maksimipainot eivät AINAKAAN laskisi! ( Eli periaatteessa kehitystä )

Sitten ajattelin myös kerran viikossa mennä johonkin yliopiston jumppaan. Oisko noissa rasvanpolttoliikuntaa tarpeeksi?
 
Rasva palaa kun syödään vähemmän kun kulutetaan ja voimat pysyy aika hyvin jos miinukset on se 500 päivässä. Rauhallisella dietillä ei lihasmassa kasva vähänkään pidemmälle ehtineellä, mutta sarjapainot/tulokset voi nousta koska hermotuksen parantumista ei miinuskalorit estä.
 
miksi tartteis jotain hikijumppaa tehdä jos tosiaan syöt alle kulutuksen? tokihan sillon paino tippuu....tehokkaammin se varmasti tippuu jos sitä aerobista tehdään toki, mutta ei se mikään must ole.
 
ei nyt kyllä erityisesti tarvi jumppailla, ellei kuntoo muutoin halua kohottaa. aika hyvin se lähtee sillä ruokavaliollakin, kuten muut sanoi jo.

samon ohjelma on ihan ok.
 
Samolla hyvä ohjelma, melkein ku oma. Jos tohon 2.päivällä vaihtas prässin sijalle vedon, niin mitenköhän alaselän palaumisen kanssa? Kai se on vaan taas kokeiltava.

Sivu ja takaolkapäät tossa lisänä itsellä.
 
Kyllä se veto käy siihen. Ite tekisin vuóroviikoin kovan maven ja kyykyn kanssa vaihdellen. Takaolkia otan mukaan tuohon vaikka niitä ei tuossa luekkaan.
 
mitä eroa on rinnallevedolla ja raa'alla rinnallevedolla?
rinnallevedossa tehdään tangon alle meno rinnalleveto vaiheessa kun taas raa`assa rinnallevedossa tanko vedetään rinnalle suoraan ilman että tangon alle menoa tehdään. näin minä ainakin olen sen aina käsittänyt :)
 
rinnallevedossa tehdään tangon alle meno rinnalleveto vaiheessa kun taas raa`assa rinnallevedossa tanko vedetään rinnalle suoraan ilman että tangon alle menoa tehdään. näin minä ainakin olen sen aina käsittänyt :)

Raa'assa rinnallevedossa saa mennä jonkin verran kyykkyyn. Minä olen ymmärtänyt, että johonkin neljäsosa kyykkyyn voi mennä. Jos ei mene ollenkaan kyykkyyn on se suorinjaloin rinnalleveto.
 
Lähteekö veto aina lattiasta vai voiko vedon laskea "reisille lepäämään" ja siitä vetää uudelleen.
 
Raa'assa rinnallevedossa saa mennä jonkin verran kyykkyyn. Minä olen ymmärtänyt, että johonkin neljäsosa kyykkyyn voi mennä. Jos ei mene ollenkaan kyykkyyn on se suorinjaloin rinnalleveto.
Tuo nyt on vähän mielipidekysymys. Itse olen ainakin seurannut kerran painonnostajien leikkimielistä raakarivekisaa, jossa sääntönä oli, että rinnalleveto on raaka, jos reisi pysyy yli vaakatason.
 
Tuo nyt on vähän mielipidekysymys. Itse olen ainakin seurannut kerran painonnostajien leikkimielistä raakarivekisaa, jossa sääntönä oli, että rinnalleveto on raaka, jos reisi pysyy yli vaakatason.


Joo varmasti on mielipidekysymys. Tuollaista missä reidet pysyvät yli vaakatason sanotaan puoliraa'aksi. Mutta kuten totesit se on mielipidekysymys. Eri painonnostoseuroissa varmaankin käytetään eri termejä.
 
moro! lankkupenkki/kapea penkki, kumpaa liikettä suosittelisit penkin raskaaksi apuliikkeeksi, vaitulisiko näitä liikkeitä jollain tavoin kierrättää? kiitos.
 
mun kirjoissa raaka on sellanen, jossa polvikulma jää suuremmaksi kuin 90 astetta. eipä noilla niin väliä, kunhan rinnalle tulee :)

kremi: kierrätys on hyvä. perusliikkeeksi kapea ja kausittain lankkua eri korkeuksilta.
 
Back
Ylös Bottom