Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Vikkonloppuna en pahemmin päässy tänne käymää ni kysästään nyt, kun kertoilit miten kannattais ohjelma laittaa uuteen uskoon. Niin, että minkäs sortin apuliike nuo leuat ovat?
Tukevaa työtä tekee selkä penkissä, siksikö samana päivänä kuin penkki?

Voisin laittaa kans nuo sarjamäärät, kun tuon fiksasin kuntoon, jos haluut nähä.. :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kovasti on selästä apua penkissä, joten senpäs takia. ylätaljan sivuutan aina, jos vaan voimat riittää leukoja veteleen. toiminnallisempaa ja kehittävämpää. sarjoina esim. 3-4*4-8.
 
Jees, tarkoituksena tänään oli vetää 4x6, mutta kun ei muistanut, että monta piti tehdä, tein 2x8. Oli nääs 10kg lisäpainoa tavallisen vyön varassa, ja kun olin vyön pois vienyt, muistin että piti tehdä vielä 2 sarjaa lisää. Väänsin kevyen 2x10 vielä treenin loppuun ilman lisäpainoja.

Tuntuu ihan hyvältä nää treenit, tack :thumbs:
 
ei menisi. voit vaikka jaksottaa viikot pysymään määrttyjen rautojen sisällä esim.:
1. vko 7-10*60-65%
2. vko 4-7*70-75%
3. vko 3-5*80-85%
4. vko 3-4*60-65%
5. vko 1-2*90-95%
6. vko 3-4*60-65%
7. vko ke ja su maksimitesti

sarjamäärä päivässä aikalailla fiiliksen mukaan.

Olen nyt 5. viikon treeneissä, voinko edelleen treenata 6 pv/vko?
Sarjoja olen tehnyt 5-10 /pv.
Vai pitäisikö tehdä harvemmin, ja nopeutta väliin?
 
kyllä noi 1,3 ja 6 vkot menee kevennyksinä, joten aika kovaa saa muutoin treenata.
 
Asia selvä, kiitti.

Tänään tulee kyllä heti välipäivä, kun jää syömiset vähemmälle, on näet keliakian takia taas ihana gastroskopia illemmalla:urjo: .
 
Pikkasen pää sekaisin kun on tätä treadia lueskellut. Olen ajatellut siirtyväni sellaisesta sekalaisesta treenistä voimatreenaukseen ja yrittänyt tulkita kaikkia näitä prosentteja ja määriä. Ja useita kysymyksiä on herännyt...

Eli tarkoituksena olisi saada penkissä, kyykyssä ja maastavedossa tulos nousemaan. Ajattelin kokeilla penkkituloksen nostamiseen tuota 5x5 ohjelmaa. Voiko samaa systeemiä käyttää kyykyssä ja maastavedossa? Mitä apuliikkeitä on järkevä tehdä?

Laskin penkille tuolla 5x5 - nettisivulla itselleni painot valmiiksi siitä omasta maksimista ja ne tuntuu tosi keveiltä ainakin tässä alussa (ohjelma on 16 viikolle) Ilmeisesti ei ole tarkoitus saada lihaksesta kaikkea irti siis tehdä loppuun asti?

edit. korjaus
 
no se 16 vkon juttu on ihan eri kuin oma versioni tai vaikka saken versio. mun mielestä se 16 vkon juttu ei oikein loppuun asti mietitty ole. liian pitkään samalla toistoalueella. turruttavaa, tylsää ja monotonista.

voit ihan hyvin soveltaa ohjelmia lajiin kuin lajiin. jonkin verran kannattaa prosentteja laskea kyykyssä. eli penkin 85% on kyykyn 80-85%. tää auttaa aloittelijaa aika paljon. pääasia, ettei sarjat mee ihan loppuun, vaan varaa jää 1-2 toistoa.
 
Eli mten mä sovellan tuota sun 5x5 ohjelmaa penkkiin? Lasken prosentteina maksimista painot ja toistot on se 5? Minkälaisella palautuksella?
 
moro! olis ens viikolla tarkotus alotella yläkropalle body-jaksoa, nyt kun on toi penkkiohjelma vedetty läpi ja sitte takana 2 viikon palautus. jaloille ja mavelle on vielä voimapyristelyt meneillään. Semmosta neljän viikon bodyjaksoa suunnittelin, niin pääsis sitte joulun korvilla leppäileen ja syöpöttelemään tonne vuodenvaihteeseen asti (tai vähän yli :D )

elikkäs...kuinkas verran tuota nyt sitten arvais vääntää tossa neljässä viikossa, jos palautusta pitäis sen viikon-pari sen perään. Toivoisin jotain aivan hyvin simppeliä vaan , mutta mielellään perkeleen raskasta etenemismuotoa, millä vetäis ton neljä viikkoa progressiivisesti podaillen...muutamaa yläkropan perusliikettä ajattelin käyttää, mutta se, että miten...
 
kyllähän tossa lyhyessä ajassa vois vetää vuortellen tehotreenejä (1-2*6-10 + pudotus tai pari pakkoa) ja sitten volyymiä lyhyemmillä pausseilla (3-5*8-15). en mä lähe arvaileen, miten paljon kestät. ton 4 vkon jakson lopussa pitäs olla kuitenkin aika hakattu olo eli hieman ylitreenin puolelle vedetään. sit se pari palautusviikkoa tuo sen 5-10cm lisää hauikseen :D
 
mähän kestän kyllä mitä vaan :) tulikin mieleen toi yks sun kirjoittama megabodibuilding-patteri, mitä oon joskus koittanutkin, kopioin sen tähän alle. miten ton voisko tota modata 4viikkoiseks jatkamalla tolla samalla etenemisellä, niin varmaan sitten olis toi 2 viikkkoa ok palautus? ja sitten tekisin tota patteria vaikka pystypunnerrukselle ja ylätaljalle yhtäaikaa. eli näin:

ma:penkki, ylätalja, pystypunnerrus
ke(jalkapäivä), pystypunnerrus, ylätalja
pe:pystypunnerrus, ylätalja, ojentaja+hauis.
la(jalkapäivä)
olisko noin ok?miten tekis penkkiä ylläpitävästi suunnilleen?sijoittaisitko sen muualle? ja sitte ojentaja+hauis tekis tolla teho/volyymi-systeemillä.

olisko kova hä? :)


........
bodausmielessä ei kannata priorisoida kuin 1-2 lihasryhmää kerrallaan. jos otetaan esimerkiksi jalat, lajina mieluiten body-tyylinen jalkakyykky. erittäin hidas lasku (5sek) ja reipas nosto. homma vois mennä näin. prosentit viitteellisiä:

1a 6*6*75/3´
1b 10*3*80/1´
1c 2*20*55 mieluiten jatkuvana, ei stoppia ylhäällä.

2a 6*8*75/3´
2b 12*3*80/1´
2c 2*25*55 mieluiten jatkuvana, ei stoppia ylhäällä.

3a 6*10*75/3´
3b 14*3*80/1´
3c 2*30*55 mieluiten jatkuvana, ei stoppia ylhäällä.

4a -
4b 2*15*40
4c -

sen jälkeen paluu arkeen, reisissä 5cm lisää ympärysmittaa ja iloinen olo. toisen lihasryhmän vuoro. antoisaa ja... happoisaa treeniä.
..........
 
number one: epäilen...

jarze: aika paljon pystypunnerrusta... jos vaan paikat kestää, menkööt...
neljäs vko tossa volyymijutussa esim:
4a 6*12*75/3´
4b 16*3*80/1´
4c 2*35*55 mieluiten jatkuvana, ei stoppia ylhäällä.
eli ihan lineaarisesti.
 
Miten diettailet? 30kg ajattelin tiputella ja kattoo mitä alla on... Podityyppistä treeniä tehnyt tähän asti.

Ongelma kehittymisen suhteen alkaa olla huonossa peruskunnossa. Painoa ~116kg niin kävelylenkeillä intervalleja ottanu, mut ne syö kyl tosin paljon kyykkytehoja...

Lähinnä kiinnostaisi lisätä vähän voimaa, hapenottokykyä ja kiristyä reippaasti.
Onko ideaa muuttaa treeniä vuoroviikoin volyymityyppiseksi ja syklitellä kaloreita samalla? 2vk välein tankkaus ja yrittää pitää voimatasot?

Tuloksia kyykky 10x160kg, mave vuoden tauolta 8x170kg, kapee penkki 7x120kg, leveetä penkkiä en tee olkapäitten säästämiseksi. vpkp 18x45kg, k-soutu 10x160kg, alatalja 20x150kg
 
Mitä mieltä oot hyppelemisestä tanko selässä? Kehittääkö suhtkoht isoilla kuormilla hyppiminen ponnistusvoimaa kuinka hyvin?

Ite oon nyt alottanu tekemään

1x3x20kg
1x3x35kg
1x3x45kg
1x3x55kg
1x3x65kg
1x3x75kg
1x3x85kg

Tollasta settiä..

Onko tossa mitään järkeä?
 
Back
Ylös Bottom