Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
älä tyydy. 130 on täysin mahdollinen sekin. laajenna tekemistä ens peruskaudelle.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos tekee samassa treenissä mm. mavea ja etukyykkyä, kumpi kannattaisi tehdä ekana? Voisi kuvitella, että etukyykky ei vaikuttaisi maven tekemiseen ainakaan niin paljoa jos sen tekisi ekana ja samalla saisi jalkoihin hyvät lämmöt. Maven jälkeen kyykkääminen saattaisi olla hankalempaa, kun keskikroppa olis jo muussattu valmiiksi.
 
^ Itse vaihtelen vuoroviikoin. Tänään luvassa hybridi tyyppisesti aluksi lyhyet kovahkot voimasarjet mavessa, perään pumppailua ek. Tulevalla viikolla vice versa...
 
kumpikin ok riippuen tarkoituksesta. paljo sulla on ek, mv ja takakyykky? etari ja sen perään pukkiveto on myös oikein hyvä.
 
Morjes,

Etukyykkyyn ja lisäpainoleuanvetoon kaipaan voimaohjelmaa.
On tuo lannerangan rappeuma, eli välilevy painunut kasaan ja nikamat luutunu itekseen yhteen.
Takakyykkyä ja mavee en saa kunnolla enää tehtyä, ne olen jättänyt pois.
Penkki onnistuu jalat penkillä tai ilmassa.
Penkissä olen tehnyt pomminvarmaa ohjelmaa ja toimii hyvin.
Voisiko siitä tehdä sovellusta em. juttuihin?
Apuliikkeet? Treenijako?
Salilla käyn 3-4 krt / viikko.
 
en tänne valmiita ohjelmia tee, koska sellaset ei täytä mun laatukriteerejä.

jos sulla joku on hyvin toiminu, hyvä niin. kyllä noita yleensä voi modailla monille liikkeille.
 
kumpikin ok riippuen tarkoituksesta. paljo sulla on ek, mv ja takakyykky? etari ja sen perään pukkiveto on myös oikein hyvä.

No etukyykkyä vasta aloittelemassa tekemään pitkästä aikaa, ennätyssarja vyöllä on 5x150kg. Nyt ajattelin maven apuliikkeeksi ottaa ilman vyötä, siinä tein viikko sitten maven jälkeen muutaman tiukahkon kutosen 120 kilolla pohjasta. Mavemaksimi 220kg. High bar takakyykyssä otin vähän aika sitten 190kg. Mave ja takakyykky tehty vyöllä.
 
onhan se etari takakyykynki apu. hyvässä suhteessa sin nostot on ja oletan, että takakyykky on suht normaali, eikä levee lantiokyykky? onko vedon stoppikohta missä?
 
On toki, mutta lähinnä mavea ajatellen alan tekemään. Takakyykky on olympianosto tyylinen, eli suoraan alaspäin jalat suht kapealla. Kyllä se taitaa irroitus ja ensimmäiset 10-15cm olla heikoin kohta, ikinä ei ole jäänyt tanko nostamatta jos tuon yli on päässyt oli sitten kuinka tiukka tahansa. Tosin sen olen pannut merkille ja kaveri myös, että tiukoissa nostoissa jalat alkaa suoristua liikaa heti vedon aloitettua, onko tuo sitten takareisien heikkoutta?
 
joo no sitten se apu löytyy etarista myös. tee myös hetken vedot 2-5cm korokkeella seisten ja älä taita selkää enemmän eteen, vaan työnnä pikkusen polvia tangon yli lisää.
 
Mullon vaan tosi hankala saada vedossa selkä hyvään asentoon siis normimavessakin, kun on paskat välitykset. Pitää tosi alhaalta alottaa melkeen ns. kyykky-asennosta jotta saa selän suoraks. Tosi pitkät reidet suhteessa selkään ja käsiin, nilkkojen liikkuvuuttakin pitäisi saada paremmaksi, kyykyissä jeesii siihen onneksi hyvin pn-kengät.
 
mites sumo tai semisumo? tikkusuorassahan se selkä ei ookkaa. alaselkä vaan pysyy ns. normikaarella/ neutraaliasennossa.
 
Kysymys jto:lle.

Tästähän alkaa tulla jo tapa, mutta yksi kysymys pakko painaa.

Olen tehnyt kyykkyohjelmaasi (3*viikko) ja tehnyt ylimääräisen kierron n88% prosenteilla. Kokeilin vipaan sarjaa vielä viiden kilon nostoa. Tällöin ollaan jo n.91% prosenteissa. (155kg).

Kysymys on siis, voinko vetää vielä yhden ylimääräisen 4 viikon kierron tuolla 91% jos se kunnon puolesta onnistuu. Vai meneekö hermosto ihan jugeliin.
 
ei kenenkään hermoston jumeja voida noin vaan ennustella. maksimivoimaa voisit tehdä kyllä hieman kohdennetummin jo.
 
Nyt kun kelit alkaa olla kohdallaan, niin kiinnostaisi aloittaa juoksuharrastus jotta saisi aerobista kuntoa paremmaksi punttiakin ajatellen. Miten suosittelisit aloittaa ja minä päivinä olisi fiksuinta? Kun treenit menee näin:

Maanantai: Lepo
Tiistai: Rinta, selkä (Penkki 5/3/1)
Keskiviikko: Jalat, vatsat (Kyykky 5/3/1)
Torstai: Olkapäät, kädet (Overhead press 5/3/1)
Perjantai: Lepo
Lauantai: Yläkroppa
Sunnuntai: Jalat, vatsat (Mave 5/3/1)

Wendlerin aloittelen siis tulevalla viikolla, kalorit miedosti plussalla ja hiilaria tulee sopivasti.
 
kevyt pk käy veto- ja kyykkypäivinä puntin jälkeen. ennen niitä päiviä ei juuri kannata juosta tai tosi iisi. muuten sit aika vapaa meno. riippuu nyt sit pikkusen eli paljon mitä tavoitteita sulla juoksussa on.
 
No siis, ei ole juoksun suhteen sen kummallisempia "tavoitteita", en aio puolimaratoonia tms juosta. Eli puntti on jatkossakin prioriteetti yksi. Mutta kuten mainitsin, niin aerobisen kunnon takia juoksua mietin kun se on lähestulkoon ainoa laji joka mua kiinnostaa harrastuksena lätkän lisäksi :D Ja lätkää kun ei enää voi harrastaa tähän aikaan vuodesta, niin kesäksi sitten tuo juoksu/hölkkä. Mutta siis pari kertaa viikossa kyykky ja vetopäivien jälkeen ok ja mielellään ennen niitä ei? Mitäs tuo "muuten sit aika vapaa meno" meinaa?
 
Back
Ylös Bottom