Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Joo, tän oon huomannu. löysät paikat on löystyny lukkojen kannalta ja jumit on ja pysyy.. välillä hirvittää kun selkä paukkuu kokoajan faceettilukoista. Ei tiiä enää mikä onse normaali asento.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
blazer: paljon puhuu juu mutta ihan asiallistakin kamaa. eniten auttaa aina sun oman kyykyn kattelu. mieluiten vierestä mutta videokin ok.
.

Tuossa kun antaa noi 5 kohtaa jotka pitää huomioida, niin miten tuo "sit back" taipuis suomeksi, eli miten sä ton neuvoisit? pitää viedä persusta taakseppäin?
 
Stopeilla teen kaikki :) En siis kovin usein noin pitkiä sarjoja tee vaan otin tuon vaan esimerkiksi, eli siis lähinnä meinasin että mikään liike ei tuo puristusta ja pitoa persuksiin, ei vaikka tekisin sen 10 toiston kovan maastaveto sarjan. Painonnostostossa ja voimanostossa kun kisailen niin tää tekee aika pahasti hallaa tuloksille..:(
 
Hei jto,

joku sinulta kysyikin aloittelijoille sopivista sarjatauoista. Onko sinun mielestäsi aloittelijan tai muutoin pienillä painoilla kamppailevan järkevää sekoitella sarjataukoja ja -pituuksia esimerkiksi näin:

Treeni 1:
Jalkakyykky voimapainotteisesti (esim. 3-4x5-6) , 3-4min tauot.
Penkkipunnerrus pitkää sarjaa, 1min tauot
Leuat pitkää sarjaa, 1min tauot

Treeni 2:
Leuat voimapanotteisesti (esim. 3-4x5-6) , 3-4min tauot.
Pystypunnerrus pitkää sarjaa, 1min tauot
SJMV pitkää sarjaa, 1min tauot

Treeni 3:
Etukyykky pitkää sarjaa, 1min tauot
Kapea penkki voimapainotteisesti
Kulmasoutu pitkää sarjaa, 1min tauot

Eli ideana, että jokaiselle pääliikkeelle yksi voimapainotteinen päivä ja muutoin tuollaista "bodytyyppistä". Onko tässä järkeä? Kiitos.
 
jormapetteri: jos selässä on lukkoja ne ei juuri pauku. muutenhan ne aukeis. asiantuntevalle napsuttelijalle vaan.

blazer: istu paskalle :) eli lantio taakse ja sit alas.

peruspunttaaja: edelleen hieman ihmetyttää, miten toi sit näkyy ite nostossa? onko sulla joku tiukka sarja videolla, mistä näkyis sen tekniikan muuntuminen sarjan edetessä ja ukon väsyessä?

dl00m: jos sun on pakko sekoittaa ominaisuuksia saman kauden aikana (harvalla on), sillon taukojen modailu on yks tapa. kestovoimallekin vaan parhaan pohjan tuo se perusvoiman lisääminen. onko sulla joku tietty syy tai laji, miksi noin haluut tehdä? pitkälle sarjalle lyhyt palautus on aika kova combo sillä jos siinä sarjassa haluu käyttää isoo rautaa ei se tollai onnistu. lähinnä peräänkuulutan nyt sun tavoitetta treeniltä.
 
Mitä mieltä muuten olet lantion ojennuksesta eli tanko vyötärön päälle yläselkä penkille ja siittä ojentelemaan persauksella. Onkohan kannattava koska oma kyykkyni on enemmän pysty kuin voimanosto tyyppinen. Ihan siis perslihaksien voimaan ja kasvuun.
 
Stopeilla teen kaikki :) En siis kovin usein noin pitkiä sarjoja tee vaan otin tuon vaan esimerkiksi, eli siis lähinnä meinasin että mikään liike ei tuo puristusta ja pitoa persuksiin, ei vaikka tekisin sen 10 toiston kovan maastaveto sarjan. Painonnostostossa ja voimanostossa kun kisailen niin tää tekee aika pahasti hallaa tuloksille..:(

Tarkotatko sä sitä, että selkä pääsee hiukan notkolle räjähtävässä irroituksessa, joka taas syö voimaa ja nopeutta siitä vertikaaliliikkeestä?

Täällä ei taida tuosta olla vielä artikkelia, mutta täällä on melko kokeneelta valmentajalta hyviä kirjoituksia painonnostosta. http://whatsupcoach.blogspot.fi/
 
ton: auttahan sekin, mutta aikalailla kyykkytyylin muuttaminen tai toisenlainen kyykky lisäksi ajaa asiansa. pitäs sit katella onko sulla selkee heikkous siellä pakarapuolella.
 
JTO. Tänään kävin kiropraktikolla! kolme nikamaa oikean lapaluun kohdilla on ikuisuus jumissa. Siitä johtuu tää kaikki. selitti myös kaikkea mahdollista hienoa ja muuta. :D maanantaina uudestaan. kuulema lihakset auttanu tässä vaivassa ja lavat liikkuu suurinpiirtein samallalailla. Oikea olkapää on vähän enemmän edessä. Tämä selittäneen sen, että sivuviparit ei mene niin hyvin oikealle kädelle perille? tärisytti jollain vehkeellä mun selkää ja kerroin vahauskoneesta mitä oon käyttäny. JOS kerran kiropraktikkokin käyttää sen tyylistä niin, ei voi olla huono valinta! :D
 
ikuisuusjumissa....?

juu mä tiän melkolailla ammattilaisia, jotka käyttää vahauskonetta mun vinkistä :) oon jopa hieman ylpee tästä. toki joku biltema tms sais mulle pikkusen korvatakin, koska niiden lelujen käyttö vahan kiillotukseen on aika arveluttavaa :D
 
ikuisuusjumissa....?

juu mä tiän melkolailla ammattilaisia, jotka käyttää vahauskonetta mun vinkistä :) oon jopa hieman ylpee tästä. toki joku biltema tms sais mulle pikkusen korvatakin, koska niiden lelujen käyttö vahan kiillotukseen on aika arveluttavaa :D

No mulla ei oo faktat ja ne hienot sanat ihan justiinsa. Mut kuitenki aika tiukassa on.. rautaketjun lenkeistä se puhu.. muutamat on hitsattu kii kun kaikkien pitäis olla vapaana. :D
 
hienot sanat ja faktat= tarkempi info. ei niitä sanoja aikansa kuluksi pyöritellä. juu nyt vaan mobilisointi päähommaksi ja kyl ne sieltä aukee. monen asian yhteenvaikutusta sitten, että pysyvät auki myös.
 
Eipä se sarjan edetessä sen kummemmin näy, se näkyy jo ensimmäisestä toistosta. Mulla on vaikeuksia aktivoida sitä pakaraa ja saada sitä pitoa sinne, ja jos en sitä pitoa sinne saa niin mavetulos tippuu hyvin nopeasti kymmeniä kiloja hetkellisesti ja palaa takaisin vanhoihin lukemiin kun sen pidon ja puristuksen saan pakaroihin takaisin :)
 
edelleen pitää nyt selventää noita käsitteitä. mitä tarkotat pidolla ja miten se pidon puute näkyy ja vaikuttaa? jos sä pystyt nostaan jotain maasta pakarat kyllä toimii väkisinkin. missä kohtaa nostoa sulla on se kuolokohta? mikä sulla on tuloastaso? etukyykky vaaterista? takakyykky? ootko tehny pukeiltavetoja?
 
Etukyykky 1x185kg, takakyykky tanko niskassa kisoissa 217,5kg ja mave kisoissa 257,5kg. Maastaveto tippuu 30-40kg kun en saa aktivoitua pakaroita kunnolla, näin netin välityksellä erittäin haastavaa selittää mitä yritän sanoa :D mutta yritetään, eli se pidon puute on sellaista että kun otan jo ihan perus maastavedon, rinnallevedon, tempauksen jne alkuasennon niin pakarat on kuin keitettyä makaroonia, pystyn kyllä ne jännittämään, mutta löysästi. Sitten kun lähden vetämään, niin veto on hidas, erittäin epämiellyttävän tuntuinen ja löysä, eli rauta liikkuu hyvin kankeasti ja hitaasti eikä tunnu oikein edes lihaksissa, vaikka tekisi kovankin sarjan. Tunnen vain yhden toisen ihmisen jolla on samaa ongelmaa kuin mulla, joten melko harvinaista tämä vissiin on.. :D
 
kieltämättä hieman haastavaa ku ei pääse hiplaan sun takapuolta :) rautaa kuitenki nousee suhteessa kyykkyihin hyvin ja ei noita kyykkyjäkään ilman persusta nosteta. ennen vetotreeniä voit kokeilla pakaroille aktivaatioharjoitteita kyllä. fysioterapeutti vois tsekata sen aktivaation ja antaa listan pieniä jumppia millä sinne pääsee kii. käytännössä ihan kaikki pakarajutut lantionnostoista läpivetoon ja pakarapotkuihin on ok. tuleeko niihin DOMSit normaalisti treenien jälkeen?
 
parhaita... no oikein hyviä varmaan löydät esim. voimistelupuolen tutorialeista pitkin tubea. samoin löytyy voimavetoonkin aika hyviä ohjeita. en nyt lähe niitä ihan sun puolesta etsimään :) voimaveto on enempi tekninen ku varsinaisesti voimajuttu, joten kannattaa kuvailla niitä omia suorituksia varsinki suvlta ja tarkkailla sitä liikerataa. opettamiseen mieluiten seison ite vieressä. ei netin kautta oo ihan se hedelmällisin tapa.
 
Moi. Onko perää sellaisessa et jos paljon venyttelee vatsalihaksia niin vatsa alkais pömpöttää? Sillai et jokin tavallaan löystyis siellä vatsalihasten seassa?
 
no aikalailla sais venytellä kyllä. niitä käytetään niin paljon, ettei mokomasta oo kyllä huolta. ei se venytetyn lihaksen "löysyys" muutenkaan näy mitenkään. mahan pömpöttelyyn löytyy ihan muita syitä ripakopallinen.
 
Back
Ylös Bottom