Varmaan kiusallista saada osakseen kaltaisiltani heeboilta jatkuvana kysymysten ryöppynä tämänlaisia viestejä, mutta menkööt nyt:
Ongelmanani on ollut aivan tuhottoman paska kehitys. Olen tehnyt perusvoimatreeniä reilun vuoden, ja kehitys on ollut kertakaikkisen mitätöntä. Olen yrittänyt pitää treenit säännöllisinä, enkä ole nälkääkään nähnyt omasta mielestäni. Viikon takaisen treenin, joka paljastui täydeksi farssiksi, jälkeen päätin että nyt tälle tehdään stoppi. Ja tässä vaiheessa sinä astut kuvaan. Et laiskuudestani, vaan siitä että kunnioitan kovasti tietämystäsi painonnostossa ja arvostaisin kokeneen mielipidettä ja apua. Referoin seuraavaan vähän tilannettani:
- Olen tehnyt tähän mennessä kaksijakoista ohjelmaa, jaolla työntävät/vetävät. Mielestäni itselle oikea jako, saa treenata rankasti, ja silti keskittyminen pysyy viimeisissä sarjoissa vrt koko kroppa kerralla treeneihin. Lieneekö tässä muuttamisen aihetta?
- Sarjoja kertyy n. 6 sarjaa/lihasryhmä/treeni. Pienemmille lihaksille max 3 sarjaa. Alitreenaanko?
- Painotan liikkeinä kyykkyä, suorinjaloin maastavetoa, penkkiä ja taljoja selälle. Onko mielessäsi jotain liikkeitä jotka kannattaisi ehdottomasti ottaa mukaan/erikoishuomautettavaa niiden treenaamisesta? Suunitelminani on ottaa penkissä käyttöön miken 2x6 -tyylinen treenaus, sekä tavan mave mukaan kiertoon.
- Spesifi juttu selkään liittyen, eli en jaksa vetää kuin jokusen leuan. Tämä on erityisen nöyryyttävää siksi että paino/voimasuhteeni on muutenkin täysin avuton. Mitään kirkossakuulutettuja treenityylejähän ei ole, mutta tarvitsisin jonkun korvaavan liikkeen auttamaan tuloskehitystä kys. liikkeessä. Penkkileuat?
En voi olettaa, että välttämättä pitäisit tätä omaa vuodatustani sen oleellisempana kuin kenenkään muunkaan, mutta olisin kiitollinen siitä vähästäkin avusta mitä viitsit kertoa. Haaveenani on siirtyä joskus puhtaaseen voimatreeniin. Rakastan painonnostoa, mutta viimeaikainen kehitys on karistanut motivaatiota kovasti tästä tavoitteesta. Olen yrittänyt rakentaa itselleni valmentavaa ohjelmaa tuohon voimapuoleen, en kuitenkaan tasapuolisen kehityksen kustannuksella. Peruskuntoa voimapainotteisesti siis. Nyt olen kuitenkin jo osittain luopunut toivosta ja kääntynyt sinuun.