Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oon tässä alkanu suunnitteleen palauttavien reenien tekemistä. Tämmöstä oon suunnitellu:

30min kävely lenkki/kuntofillari
palauttavaa tanko jumppaa
kuntouttavia liikkeita (selälle ja olkapäille)
venyttelyä

Onko tos jotai päällekäisyyksiä mitkä syö toisen tehoo? tarkotushan tos on tehä kaikkee samal kerral ajan säästämiseks.

Edit: just huomasin että asiasta oli tullu juttuu oikeen omaan trediin eli vähä vääräs paikas tää kyssä. Soorii!
 
en mä muista itekään. kaikki liikkeet, joissa kierrät tai taitat sivulle.
- vatsaliike kiertäen
- jalkojen nosto kiertäen
- voimarulla kiertäen sivulle lopussa
- levykierto istuen
- kylkiliike smithissä
- maastaveto sivulta
jne jne...
 
Osaakko yhtään sanoa onko tämä minkäänlainen ohjelma kyykkyssä, että voisko toimia?

1a 6*4*75
1b 4*5*80
2a 4*6*70
2b 6*5*80
3a 6*4*75
3b 8*5*80
4a 4*6*70
4b 3*6*60
5a 6*4*80
5b 4*5*85
6a 4*6*75
6b 6*5*85
7a 6*4*80
7b 8*5*85
8a 4*6*75
8b 3*6*60

Tuohan on siis 2kertaa viikossa (TI, PE). Modasin tuota yhdestä kyykkyohjelmasta joka oli tarkoitettu 3kertaa viikkoon, vissiin sinun tekemä(?)
 
juu olihan se.

toimii toki, mutta tossa ei oo varsinaisia kevyitä viikkoja ollenkaan. 4b ja 8b ei mun mielestä oikein riitä tuomaan sitä kevennystä. tee mieluummin se 3krt/vko -ohjelma, mutta treenaa kyykky vaan 2krt/vko. ma:a, pe:b, ma:c, pe:a jne...
 
mun treeni perustuu tällä hetkellä lähinnä vain omalla painolla voimailuun. ykl-treenin myötä tulee selkään jonku verran pattia niin olisko lihastasapainon kannalta hyvä ottaa penkki mukaan vai sopiiko erilaiset punnerrusliikkeet (käsilläseisonta/yhdenkädenpunnerrukset jne) massaliikkeiksi?
 
jeke: käy.

number one: yks hyvä on polven päältä veto. sillon on pakko käyttää lantiota, että rauta nousee. osissa vedot myös ok, eli eka maasta, toka polven alta, kolmas reideltä.
 
Mistä johtuu että kun sarjan eka toisto rinulissa tulee aina ilman tuota lantio lyöntiä, ja seuraavat jotka vedän juuri tuosta reisiltä, lähtevät hyvin lantio lyönnin saattelemana :D Kummallista, toka toisto tuntuu kevyemmältä kuin eka ..
 
Mistä johtuu että kun sarjan eka toisto rinulissa tulee aina ilman tuota lantio lyöntiä, ja seuraavat jotka vedän juuri tuosta reisiltä, lähtevät hyvin lantio lyönnin saattelemana :D Kummallista, toka toisto tuntuu kevyemmältä kuin eka ..

Et vaan jotenki keskity siihen tekniikkaan ekassa. Mulla on mavessa sellanen juttu, että maksimipainolla, jonka saan maasta irti, voin tehdä 3 toistoa. Ensimmäinen irrotus on vaan aina niin vaikean tuntuinen. Pysäytän tangon siis alhaalla aina n.2 sekunniksi... jotenki jää sellanen hyvä paine sen ekan toiston jälkeen.
 
Ihan mielenkiinnosta vaan kysyn jto:lta tällästä kun vaikuttaa sormipuristimet olevan tuttuja. :)

Lähtötilanne on se, että oon tehny CoC #2:lla kolmen sarjoja pohjaan 8 päivän mittaan, ja nyt tiistaina jenkkilästä sitten tuli tuo CoC #3:nen ja #4:nen... Avasin kolmosen paketista ja kokeilin puristaa kiinni. Toi #4:sen jousikin näyttää jo niin älyttömältä etten oo edes avannu pakettia, jos vaikka tulis myytyä.

No se #3 jäi tietysti jotain 2cm auki. Sitten on tässä päivien mittaan tullu hinkattua tuota #3:sta varmaan aivan älyttömiä määriä epäonnistuneita puristuksia ("jos se nyt vaikka menis") kun se niin syyllistävän näköisesti katselee tuosta hyllyltä...

Tänään päivällä lämmittelin taas markettipuristimella ja #1:llä, sitten nappasin taas #3:sen käteen ja sehän menee nyt jo 7-8mm vaille kiinni, paras yritys taitaa olla 5mm vajaa. Sitten kun puristimen vapauttaa niin forkussa tuntuu tollanen samanlainen kipu kuin sääressä jos on penikkatautia. Itse puristuksen aikana ei ole kipua, mutta jälkeen tollasta "luukipua", vähän niinku hammassärky.

Mutta varsinainen kyssäri: mistä voi johtua että puristin menee nyt 5mm vaille kiinni, kun ekalla yrityksellä jäi 2cm auki? Ja pitäiskö odotella puristelujen kanssa kunnes forkut ei enää särje?

Hyvä puoli on se että nyt #2:nen tuntuu helkkarin kevyeltä... mitä ihmettä näiden kahden päivän aikana on tapahtunut? :)

EDIT: 1000!
 
Aluks ne löystyy tosi paljon. Jotkut jopa runkkaa noi alku löysät jossai jalan alla pois ennenkö alkaa reenaa
 
No hitto! Eipä olis tarvinnu jto:ta häiritä tällä. Kakkonen ei kyllä löystyny hirveästi... :)

Jotkut väittää että valvotuissa olosuhteissa käytetään vasta paketista revittyjä puristimia... enpä tiiä. Jäykkiä ne ainakin on.
 
ei mulle puristimet niinkään tuttuja ole, mutta grippitreeniin on lajinkin puolesta tutustunut aikalailla. no kyl ne ehkä pikkusen löystyy, mutta eiköhän tossa vaan hermosto oo pikkusen oppinut, eli kehitystä tapahtui. pikkusta ylirasitustahan noi kivut oireilee.

älä purista ihan hulluna sitä kolmostakaan. keskity vaikka enemmän siihen räjähtävyyteen, eli niin nopeesti kuin pystyt, nappaat sen siihen rajoille, lyhyt stoppi ja vapautus. älä yritä ihan piippuun joka toistoa, vaan leiki eka enimmäkseen 6-8mm vajaa -alueella. sarja loppuu heti, kun ei enää löydy terävyyttä ja puristus jää vajaammaksi. tietenkin, jos menee syvemmälle, anna mennä, mutta älä oo liika innokas noissa. tee edelleen kakkosella pohjaa ja keskity niissäkin siihen tehoon eli pyrit pamauttaan kahvat rikki. "usein opettaen, muttei näännyttäen".
 
Back
Ylös Bottom