QUOTE=jto;1116304]ihan hyvin saattas tuoda sitä maksimia ylösäin hyvinkin. noissa maksimijutuissa kannattaa kuitenkin rytmittää hieman hellemmin. esim. (%)
ma 10*1*85-90
ti 6*4*75
ke 3*3*85, 3*2*90, 3*1*95 / 2*4*70, 2*3*75, 2*2*80, 2*4*70
to 3*4*70, 3*3*75
pe -
la 6*3*85 / --> 1max
su 3*20*40
keskiviikon ja lauantain treeni vuoroviikoin. eli sun esimerkistä poiketen yli 90%:n treenejä 2/vko ja muut sitten hyvillä nopeusvoima-alueilla totaalisen räjähtävästi. kova:kevyt -viikkorytmitys 2:1.[/QUOTE]
Tein noita pidempiä sarjoja 2-3 kk ja sarjoja pystyi lisäämään tosi hyvin, samoin painoja ja ajattelin nyt ykkösen kokeiltuani kokeilemaan tätä maksimivoimajaksoa, niin pari kyssäriä:
-olkapäät kipeytyivät maksimioton jälkeen ja aina kun olen ottanut minulle kovilla painoilla sarjoja (90 % ja yli), niin pitäisikö vaan kroppaa totutella näihin isompiin rautoihin (jollaisia en siis ole koskaan ennen kokeillut), vai pitäisikö vaan jatkaa noilla pidemmillä toistoilla ja vähän pienemmillä raudoilla?
Nyt olen vasta alussa tätä ohjelmaa, maanantai sarjojen jälkeen kipeytyi vasen olka, pidin välipäivän, samoin tuon keskiviikon sarjan jälkeen olen pakotettu pitämään välipäivän, koska taas se olka vihoittelee. taukoa en pysty paljoa pitelemään, niin olisiko siis palailtava takaisin pidempiin sarjoihin? ja miten siellä progressio? Olen tehnyt sen tuon aikaisemman ohjelman mukaan ensin, laskemalla prosentit maksimista, pitäisikö jossain vaiheessa tehdä vaikka reilusti enemmän sarjoja, esim 10*10*63% niin tekisikin vaikka 20*10*63?
Olen nyt vähän ymmälläni, treenityyli sopii kuin valettu minulle, ja max.voimaakin olisi kiva edes kerran elämässä kokeilla, kuinka suosittelisit etenemään?