Kysymyksiä Jto:lle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
riippuu tyypistä. taas. kyllä todella kovalle tasolle pääsee suht vähillä treenikerroilla viikossa. joku voi ikuisesti kehittyä kaksjakosella enkä nää siinä estettä muutenkaan. kyllä sitä palautumista pitäs entisestään optimoida, ku kiloja tulee lisää. vastaus siis on, että sisällöillä pelaaminen riittää. modattu yksjaksonen esim on erittäin tehokas välinen ja siinä tulee esim penkkaamista se kolme treenii viikossa. kyykkyjä ja vetoja sit yhteensä 3/ vko. ei oo paha.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä mieltä olet suorin jaloin maastavedosta sanan varsinaisessa merkityksessä? Ei siis romanialaisesta vedosta vaan niin, että persettä ei työnnetä taakse eikä tanko liiku sääriä/reisiä hipoen vaan varsinkin liikkeen alaosassa se on todella kaukana kropasta. Itse olen aina pitänyt tuota aika vaarallisena, mutta katselin Ed Coanin videon kyykyn ja vedon apuliikkeistä, jossa hän suositteli nimenomaan tuota tyyliä suuremman rasituksen takia. Polvet ei olleet aivan lukossa, mutta kuoletuksen aikana tanko ei ollut edes jalkaterän päällä. Pitääkö tuo vaan tehdä tosi rauhallisesti ja aika pienellä painolla? Ediltä on viime aikoina tullut muutamia erinomaisia tekniikkavideoita Mark Bellin kanssa ja tuo liike on ainoa mikä vähän epäilyttää.

Mitä mieltä olet suorin jaloin maastavedosta sanan varsinaisessa merkityksessä? Ei siis romanialaisesta vedosta vaan niin, että persettä ei työnnetä taakse eikä tanko liiku sääriä/reisiä hipoen vaan varsinkin liikkeen alaosassa se on todella kaukana kropasta. Itse olen aina pitänyt tuota aika vaarallisena, mutta katselin Ed Coanin videon kyykyn ja vedon apuliikkeistä, jossa hän suositteli nimenomaan tuota tyyliä suuremman rasituksen takia. Polvet ei olleet aivan lukossa, mutta kuoletuksen aikana tanko ei ollut edes jalkaterän päällä. Pitääkö tuo vaan tehdä tosi rauhallisesti ja aika pienellä painolla? Ediltä on viime aikoina tullut muutamia erinomaisia tekniikkavideoita Mark Bellin kanssa ja tuo liike on ainoa mikä vähän epäilyttää.
Ootko nähnyt tätä Canditon videota aiheesta? Sanoo romanialaista juurikin vaarallisemmaksi kuin tuollaista SJMV:tä.

Ootko nähnyt tätä Canditon videota aiheesta? Sanoo romanialaista juurikin vaarallisemmaksi kuin tuollaista SJMV:tä.

Tuo sanoo, että negatiivisen vaiheen ei tulisi maastavedossa olla kontrolloitu koska se on vaarallista? Miksi? Ei kukaan voi olettaa suoraan, että jos tekee esim. 5x200kg ilman eksentristä, että pystyisi tekemään samat sarjat 3sec eksentrisellä. Tietty sarjapainoja pitää rajoittaa. En kyllä nää mitään että miksi hidas eksentrinen olisi maastavedossa sen vaarallisempi kuin kyykyssäkään.

riippuu tyypistä. taas. kyllä todella kovalle tasolle pääsee suht vähillä treenikerroilla viikossa. joku voi ikuisesti kehittyä kaksjakosella enkä nää siinä estettä muutenkaan. kyllä sitä palautumista pitäs entisestään optimoida, ku kiloja tulee lisää. vastaus siis on, että sisällöillä pelaaminen riittää. modattu yksjaksonen esim on erittäin tehokas välinen ja siinä tulee esim penkkaamista se kolme treenii viikossa. kyykkyjä ja vetoja sit yhteensä 3/ vko. ei oo paha.

Näin ajattelinkin ja noita kannattaa varmaan kierrätelläkin jonkin verran. Tuota juuri tarkoitin, että itse treenikerrat viikossa ei välttämättä lisäänny siitä neljästä mutta lajeja vain useammin kuten tuossa 1jakosessa.

Toinen kyssäri liittyen kyynärpäähän. Tuli lomalla reenattua tupla treenejä pari viikkoa ja oikea kyynärpää ilmeisesti tulehtui hieman. Kapeissa punnerteluissa tuntuu kipua koko kyynärvarressa mutta levossa kipua vain kyynärpään sisäpuolen kyhmyssä johon ranteen ja sormien koukistavat lihakset kiinnittyy. Voiko täristystä käyttää kyseiselle alueelle tulehduksen ollessa päällä vai tekeekö pahaa? Kylmää olen käyttänyt ja lepoa pari viikkoa tarkoitus antaa ja tulehduskipulääke kuuri ottaa.

Miten vahvistaisit penkin keskivaihetta? Tällä hetkellä nosto takkuaa aina n. 5-10cm rinnasta. Aina lähtee rinnalta hyvin ilman pompautustaki, mutta sitte vauhti melkein stoppaa. Sen yli jos pääsee, niin loppuojennus menee vauhdikkaammin eli tuo keskivaihe on tällä hetkellä todella heikko. Oon nyt koittanu lankkupenkkiä ottaa kehiin, jonka teen tostaisin penkin ollessa maanantaina, mutta ei oo muutaman viikon aikana ottanu oikein minkäänlaista edistystä.

Kannattaako pistää normaali penkki telakalle ja ottaa tilalle ihan pelkkä lankkupenkki tai muuta vastaavaa...

oranki: mä en tota tanko kaukana kropasta -versioo teettäisi. jullella saa paremmin sen rasituksen sinne minne pitää. sjmv ja romanialainen on mulle aikalailla sama asia siis. tanko kropan lähellä koko ajan.

oupa: älä sitä kipukohtaa peukaloi. 5cm turva-alue siitä ja sit kyl tärinää, hierontaa, venyttelyä, triggerpisteitä jne...

majoneesi: enemmän toi on alaosan reeniä melki vielä. leijustoppeja, lankkuja, lattiapenkkiä jne eri leveyksillä.

ja kyllä maastavedossa vai vallan hyvin hyödyntää negavaihetta jos haluaa enempi korostaa bodailua. takareisipainotteisissa vedoissa varsinkin.

juu noin se menee. tankokin rullaa eteenpäin ja vaikka toi ei ihan ideaali kuvakulma heteromiehelle olekaan, ei ihan se painopiste-tukipiste näy :) sumossa se lähtö 5cm on useimmille pahin, mutta sitten seuraava kuolokohta tuppaa olla tossa, missä sullakin. 3*225 kyllä pitäs tuoda 1*250, mutta sumo on sumo. aika herkkä kuolokohdille.

juu noin se menee. tankokin rullaa eteenpäin ja vaikka toi ei ihan ideaali kuvakulma heteromiehelle olekaan, ei ihan se painopiste-tukipiste näy :) sumossa se lähtö 5cm on useimmille pahin, mutta sitten seuraava kuolokohta tuppaa olla tossa, missä sullakin. 3*225 kyllä pitäs tuoda 1*250, mutta sumo on sumo. aika herkkä kuolokohdille.

Mistä kulmasta nuo kannattaisi jatkossa kuvata?

sivulta polven korkeudelta on aika hyvä kuvata niin näkee miten se liikkuu sivusuunnassa.

sivulta polven korkeudelta on aika hyvä kuvata niin näkee miten se liikkuu sivusuunnassa.

Joo pitääpä muistaa. Ajattelin nyt kuvailla kaikki nostot, kun ton setupin kanssa on yllättävän paljon vaikeuksia. Toisinaan on helppoa, kun se menee kohdalleen ja sitten taas osa lähtee eteen. Noissa lauantain stoppivedoissa varmaan vaikutti, että samalla viikolla tein maanantainan kyykyn toistomaksimit ja keskiviikkona vedossa sama homma. Eli vähän yllätyin, että meni noinkin hyvin, mutta harmittaa silti, että toi 250 jäi nostamatta tekniikan takia.

juu ei se paljosta oo kiinni ja ku rajoilla liikutaan, tekniset vaatimukset on vieläkin korkeemmalla. senkin takia kaikki nostot tulis tehdä ajatuksella ja oikeella tekniikalla. sillon menee perille.

Miten kannattaisi lähteä mataloittamaan kyykkyä enemmän voimanosto syvyyteen? Salilla ei ole peiliä josta itse pystyisi kyykätessä katsoa että milloin pitäisi pysäyttää. Kuulostaa ehkä oudolle mutta tuntuu erittäin vaikealle pysähtyä muualle kuin ns. pohjalle. Millaisilla painoilla tuota oikeaa syvyyttä kannattaisi lähteä hakemaan? Aivan kevyillä vai keskiraskailla?

Miten kannattaisi lähteä mataloittamaan kyykkyä enemmän voimanosto syvyyteen? Salilla ei ole peiliä josta itse pystyisi kyykätessä katsoa että milloin pitäisi pysäyttää. Kuulostaa ehkä oudolle mutta tuntuu erittäin vaikealle pysähtyä muualle kuin ns. pohjalle. Millaisilla painoilla tuota oikeaa syvyyttä kannattaisi lähteä hakemaan? Aivan kevyillä vai keskiraskailla?

Tossa on ihan hyvä video aiheesta.

Miten olis box-kyykky? Mullakin on vähän samaa ongelmaa ja tunnun menevän hitusen liian syvälle. Boksilla sitä oikeaa syvyyttä on hyvä opetella, niin oppii tuntemaan omat oikeat nivelkulmansa ja tietää koska ollaan syvyydessä. Hakee vain sellaisen boksin mikä on korkeudeltaan just eikä melkein. Toisin sanoen jos sopivaa ei suoraan löydy niin joku vähän liian matala ja siihen päälle x-määrä levypainoja kunnes on sopivan korkuinen.

Se tuossa vain on, että pitäis kyykkäillä joskus sitten ilmankin. Mulle on jäänyt toi boksittelu vähän päälle kun se siihen on tottunut ja tavallisesta häviää se tatsi.

helpompi tapa on virittää kuminauha syvyysmarkkeriksi. ja tietenki oppia tuntemaan se syvyys. silmät kiinni tekeminen on aika tehokas tapa siihen.

Jos kyykkää kapealla, niin yksi hyvä ja helppo keino on leventää asentoa. Silloin lähentäjät ottaa kiinni korkeammalla ja sieltä saa sitä kumilankaefektiäkin mukaan. En tiedä sitten, mitä muut on tästä mieltä (jto/oranki)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom