Kysymyksiä Jto:lle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
jos vamma on lumpion takapinnalla ei kannata kiusata lisää. tiukemmat 1-3 toiston sarjat on siteillä ok. rautana joku >90%.

En muista tarkalleen, mutta jotain nivelsiteitä ja rustoakin hiukan sieltä paskaksi meni ja tähystysleikkauksella kuntoon, ei vaivaa enää juuri mitenkään mutta tottakai se siellä takaraivossa aina kovissa kyykyissä on mielessä. Mutta jeps asia suurinpiirtein niin kuten olin aatellutkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minkälaisia yleisluontoisia progressiovinkkejä tarjoisit henkilölle, joilla ero nostettavien painojen välillä on suuri? Eli siis aivan konkreettisesti kahvakuulat. 16, 24, 28, 32 et cetera...

Mahdollisesti vähän pöljä kysymys, mutta kokeillaan kuitenkin.

sarjoja ja toistoja lisää ennenku siirrytään seuraaviin painoihin, mutta kyllä niitä isompia romuaj kannattaa vähä olla aiemminkin mukana ees lyhyinä sarjoina. herättelee hyvin jatkoo varten.

kohtalainen eli suht hyvin pysyy nosto kasassa ja ei kovin huomattavia heikkoja kohtia. liikaa tepsuttelua telineistä.

Missä kohti on oikea vyön paikka, vai onko sellaista eli onko jokaisella oma "oikea" vyön kohta? Mutta jos yleisesti neuvot, niin kannattaisko sen olla tuossa vähän alempana obliquesien päällä navan kohdalla vai torson ohuimmassa kohdassa tuossa kropan keskivaiheilla? Tein todella mahtavan kuvan vielä, jotta hahmotat varmasti mitä tarkoitan. Oon tähän asti käyttänyt vyötä tuossa oikean kuvan kohdassa ja jotenkin tuntuu, että en saa sillä ehkä ihan täyttä tukea mitä voisin saada. En ole tuota vasemman kuvan kohtaa voinut vielä kokeilla, kun nykyinen 5v sitten ostettu ja hiukan pienemmässä kunnossa oltaessa ostettu vyö ei mahdu siihen ilman että kyljet musertuu :D
katso liitettä 123663

Noiden välissä se joka tapauksessa sijaitsee, ylempi kun puristaa vain kylkiluita ja alempi on enempi korkeudella lantiofarkut, mikä myös on mahdoton / ei toimiva leveällä nostovyöllä.

kahvis näkee sit jotain mitä mä en. kännykästä tosin tota kattelin. jos jerkun kyykyssä paine on päkiällä se on selkee virhe. tolla leveydellä painonnostokengät on vielä eduksi. leveellä ne on enempi melki haitta ellei hio pohjia. ajaa painetta just sinne eteen.

Siirrytään toisesta ketjusta tänne. Millä lähtisit poistamaan tuota buttwinkkiä? Onko kyseessä motorinen ongelma vai liikkuvuusongelma?

Ja toinen kysymys vielä kyykkyyn liittyen, tulisiko alaselkää jännittää tavallaan "notkolle" kyykyyssä? Vai pyritäänkö ranka pitämään suorassa?

perusliikkuvuutta lisää. venyttelyä ja liikeratatreeniä ns. väkisin vaikka smithissä. se perusvenyttely pitää tehdä polvet koukussa että saadaan vaikutus sinne ylätakareiteen. hajareisin penkin päälle suht levee kyykkyasento ja sit napaa kohti penkkiä. säännöllisyys merkkaa jäykkiksille eniten. kyykkytreeneissä sit laatukriteerit ja video mukaan. yliojentaa sitä selkää ei kannata.

Kun teet valmennuksia ja ohjelmia voimaharjoittelijoille (eli voimaa kun hakee) nii tuleeko mukaan aerobisia harjoitteita? Ajan siis lähinnä kysymyksellä takaa sitä että onko aerobisella nyt hyötyä vai haittaa voimaharjoittelussa?

kahvis näkee sit jotain mitä mä en. kännykästä tosin tota kattelin. jos jerkun kyykyssä paine on päkiällä se on selkee virhe. tolla leveydellä painonnostokengät on vielä eduksi. leveellä ne on enempi melki haitta ellei hio pohjia. ajaa painetta just sinne eteen.

Onhan nuo vähän etupainosia. Kantapäät pikkasen kohoaa ylönousussa, mutta jos keskityn siihen että kantapäät ei liiku niin esim. 6x170 muttuu tiukaks 3x170 sarjaks. Ei kyykätessä kuitenkaan tunnu että paine olis päkiällä erikoisen paljon.

Tuo toinen toisto olikin vähän huolimaton niin se meinas mennä liikaa eteenpäin.

love: lähtökohtasesti en niitä mukaan valmiiks ohjelmoi, mutta tapaan suositella kevyempiä palauttavia ulkoiluja tai jumppia kyllä. varsinainen kunnollinen aerobinen treeni haittaa voimatreeniä lähes kaikilla, joten semmosta en pelkästään voimaa haluaville mukaan sotke.

jerkku: juu pieni painopisteen muutos noustessa on eri ku alhaalla selkee paine päkiällä.

crimsonking: pitäs nähä miten niitä treenaat. erilaiset vipunostovariaatiot on ok, mutta kovaa kyytii takaolkapäät saa mm. leveissä souduissa. esiväsytys toimii sivupaloille suht monilla. eka viparit sit perään pystysoutu tai -punnerrus. sit tietenki herää kysymys voimatasoista. paljonko nousee pystiksessä rinnalta ilman vauhteja. kuinka isot käsipainot pystyt pysäyttää yläasentoon vipareissa sekunniksi 10 toiston sarjassa?

crimsonking: pitäs nähä miten niitä treenaat. erilaiset vipunostovariaatiot on ok, mutta kovaa kyytii takaolkapäät saa mm. leveissä souduissa. esiväsytys toimii sivupaloille suht monilla. eka viparit sit perään pystysoutu tai -punnerrus. sit tietenki herää kysymys voimatasoista. paljonko nousee pystiksessä rinnalta ilman vauhteja. kuinka isot käsipainot pystyt pysäyttää yläasentoon vipareissa sekunniksi 10 toiston sarjassa?

Muotoilin kysymykseni huonosti. Sivu-ja takalohkoissa on heikko hermotus, millä liikkeillä lähtisit parantamaan näiden hermotusta? Sivuviparit tuppaa menemään epäkkäille ja takaviparit/leveät soudut yläselälle.

vastaa silti voimatasoihin. kyl ne lihakset töitä tekee siel silti. leveissä souduissa lavanlähentäjät on se päälihasryhmä enivei. sivulle nostoissa vaan pitäs keskittyy, ettei hartiat nouse. korosta negavaihetta. talja on aika hyvä noissa.

Pystypunnerrusykkönen noin 70, en ole hetkeen kokeillut. Pysäytysvipareissa ehkä 8kg kässärit? En ole ikinä tehnyt tuollaista sarjaa.

Muoks. Niin mulla ei ole hirveän paljoa olkapäissä voimaa, 140kg penkillä tuo 70kg pystäri.

crimsonking: no hyvin selkee epäsuhta. kannattaa aikalailla panostaa kyllä noihin hartioihinkin ja se penkki saa taatusti lisää puhtia. pystypunnerrus pitäs olla 100 kilon nurkilla kyllä. se tuntuuko viparit epäkkäissä, en nää haitaksi, jos painomäärät vaan kehittyy.

pane: en pidä mitenkään ideaalina. junnaavaa ja monotonista. määrä ei juuri nouse. miksi pitäs tehdä pelkkiä vitosia koko ajan? no magic in that.

Se on yksinkertainen ohjelma yksinkertaiselle miehelle :D
Siis, reenaan kotona "kotisalilla". Just toissapäivänä sain kyykkyhäkin. Tanko johon on rautaa 177,5kg, riittää mulle pitkäksi aikaa. Häkissä leuanvetomahdollisuus.
Olen tuota strong5x5 vetänyt nyt ehkä reilun puolisen vuotta mutta välillä ollut muutaman viikon taukojakin. Olen pitemmän aikaa jo miettinyt, ja vielä pitempään kolunnut näitä pakkiksen sivuja että tohtisinko sulta kysellä jotain henkilökohtaisempaa "ohjelmaa" itselleni vai vaihtaisinko sitten johonkin näistä sun valmiista mitä täällä jo on.

Sarjapainot tuossa 5x5 on suurinpiirtein :
Takakyykky 100-110kg tienoilla.
Etukyykky 70-80kg main.
Penkki 75-80kg
Pystäri 45-50kg
Soutu 60-65kg

Itse olen 176cm ja paino on varmaan tuossa 92kg paikkeilla.

Mitä olisit mieltä mitenkäs saisin tuloksia nousuun tai mikä olisi järkevämpää tuon 5x5 sijaan? Haussa siis voimaa ja terve kroppa, toki lihaskin saa kasvaa, mutta ei kuitenkaan podibildinki ole kiinnostanut koskaan.

Oon tosiaan lukenut jo varmaan liikaakin asiaa täältä pakkikselta niin en osaa oikein itse enää päättää mikä se on fiksua ja mikä ei..

Suositut

Back
Ylös Bottom