Kysymyksiä Jto:lle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä olkapäät siihen tankoon tottuu ja tietysti vähän hakemista se on aluksi. Yksi kaveri salilla valitteli kun ilman pehmustetta sattuu ja pehmusteen kanssa on jotenkin ihmeellistä tehdä. No, se pehmuste on mun mielestä etukyykyssä vain tiellä ja estää tangon tuomisen tarpeeksi lähelle kaulaa. Sekin alkoi tehdä ilman ja ihan hyvin sujuu nykyään. Treenikaveri kun aloitteli näitä hommia niin sillä oli tietysti takakyykyn kanssa sama ongelma. Kaikkia se tanko kai aluksi painaa selkään, mutta siihen kyllä tottuu. Nyt se käy toisinaan toisella paikkakunnalla eräällä yksityissalilla ja sanoi, että ei edes suostu kyykkään siellä olevalla kyykkytangolla mihin joku on mennyt teippaan sen pehmusteen kiinteäksi. Hakee aina toisen tangon ja äijät siellä ihmettelee, että miten se tuohon oikein pystyy. Niin, kai se ihmetyttää jos ei ole ikinä vaivautunut edes ilman kokeilemaan, mutta tosi asia on se, että kukaan ei sitä pehmustetta välttämättä tarvitse ja ihan jokainen oppii tekemään ilmankin jos vain haluaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla siinä etukyykyssä on semmonen että solisluideni päät törröttävät aika voimakkaasti, niin niihin se tanko painaa, otti sitte minkä tahansa asennon. Ongelman olen ratkaissut pyyhkeellä. Ei siis edes rullaa sitä siihen tankoon, vaan asettelee nätisti kaksinkerroin. Kivut pysyvät siedettävinä.

Takakyykyssä pidin tankoa ylhäällä epäkkäiden päällä, kyykky kulki, eikä tanko siinä tuntunut yhtään epämiellyttävältä. Kuitenkin pidemmllä aikavälillä alkoi tulla selittämättömiä lihas/nikama ongelmaa, jäykkyyttä hartiaan. Kirokaan ei löytänyt ratkaisua, nikamat olivat kyllä auki eikä lihasjännityksiä alueella. Parin kuukauden tauko takakyykystä rauhoitti hartiaseudun. Nyt tanko treeneissä alempana siinä kuopassa. Paremmalta maistuis kyykyt kuitenkin tanko ylempänä.

Moro jto! oon aloittamassa tota sun tekemää kyykky 3 kertaa viikossa ohjelmaa ja mulla ois pari kysymystä siitä. Jaoksi oon suunnitellu tämmöstä

Ma: Kyykky a, SJMV, Jalannostot, Vatsat lisäpainolla, Kyljet KP.
Ti: Penkki (eri ohjelmalla), leuat, viparit, ranskalainen.
To: Veto b (vaihdan yhden kyykyn vetoon), Kapea penkki, Ylätalja, Viparit taakse Hauikset.
La: Kyykky c, Voimapyörä, Vatsat kiertäen, Pohkeet.

Sitten ois pari kysymystä. Elikkäs onko toi kapea penkki ihan hyvä tuohon MaVe päivälle? Sitten vielä tosta ohjelmasta, että olenko ihan oikein tajunnut sen että tuossa 8 viikon peruskaudessa ei tarvitse pitää kevyitä viikkoja välissä vaan kevennykset ovat nuo viikon 4 kyykky c) ja viikon 8 kyykky c) ??

siellä on muistaakseni ne kevennykset valmiina. kapee penkki tulee pari päivää penkin jälkeen, joten voi olla heikosti palautunut. sitten taas aika pitkä aika siitä penkkitreeniin.

Joo vielä tota noin mitä ny lueskelin tota ketjua nii jääny vähä epäselväksi tosta jos teen b) päivänä vedon kyykyn sijasta, teenkö sen noilla % ja toistoilla yms. vai onko sulla niihin jotku omat ehotukset jos vaihtaa ton b) treenin vetoon??

1a 6*4*75
1b 3*4*65, 3*3*70
1c 4*5*80

2a 4*6*70
2b 8*2*75
2c 6*5*80

3a 6*4*75
3b 3*4*65, 3*3*70
3c 8*5*80

4a 4*6*70
4b 8*2*75
4c 3*6*60

5a 6*4*80
5b 3*4*65, 3*3*70
5c 4*5*85

6a 4*6*75
6b 8*2*80
6c 6*5*85

7a 6*4*80
7b 3*4*65, 3*3*70
7c 8*5*85

8a 4*6*75
8b 8*2*80
8c 3*6*60

Joo vielä tota noin mitä ny lueskelin tota ketjua nii jääny vähä epäselväksi tosta jos teen b) päivänä vedon kyykyn sijasta, teenkö sen noilla % ja toistoilla yms. vai onko sulla niihin jotku omat ehotukset jos vaihtaa ton b) treenin vetoon??

1a 6*4*75
1b 3*4*65, 3*3*70
1c 4*5*80

2a 4*6*70
2b 8*2*75
2c 6*5*80

3a 6*4*75
3b 3*4*65, 3*3*70
3c 8*5*80

4a 4*6*70
4b 8*2*75
4c 3*6*60

5a 6*4*80
5b 3*4*65, 3*3*70
5c 4*5*85

6a 4*6*75
6b 8*2*80
6c 6*5*85

7a 6*4*80
7b 3*4*65, 3*3*70
7c 8*5*85

8a 4*6*75
8b 8*2*80
8c 3*6*60

Vedossa voi hyvin tehdä tuplamäärän sarjoja kyykkyyn verrattuna sillä vedosta palautuu heikommin

Mitä mieltä olet suorasta hauistreenistä voimanostossa, onko tarpeellista? Mulla on nyt pitkästä aikaa hauista ohjelmassa, mutta ei jotenkin huvitä pätkääkään ja vedän kuitenkin vastaoteleukoja pari kertaa viikossa.

Mitä mieltä olet suorasta hauistreenistä voimanostossa, onko tarpeellista? Mulla on nyt pitkästä aikaa hauista ohjelmassa, mutta ei jotenkin huvitä pätkääkään ja vedän kuitenkin vastaoteleukoja pari kertaa viikossa.

Ite tein pari-kolme viikkoa sitten lämpät + kolme sarjaa hauista ja seuraavassa penkkitreenissä vasen hauis alkoi kiristämään ja nyt on mennyt neljä penkkitreeniä enemmän tai vähemmän vituiks tuon takia. Omalla kohdalla vaikka se jollakin tapaa voisi olla muka tarpeellista niin jätän tekemättä ettei turhia vammoja tule.

yhdysvallat: vedossa tehdään tuplamäärä sarjoja, koska siitä palautuu heikommin? nyt hieman logiikka petti.

toi b-treeni on vakio nopeustreeni ja vedolle se ei juuri kuormaa tuo muussa mielessä. kuitenki se kokonaisrasitus tulee hyvin lantion seudulle riippuen tietenkin kyykkytyylistä myös. kyllä siinä voi pikkusen viikottain lisätä kuormaa, mutta kevennykset huomioiden.

oranki. vastaleuat riittää pitkälle, jos vedät suoralta kädeltä ne aina. muuten se kyl stabiloi niveltä ja on semmonen sekundääri apu. ei kuitenkaan pakko. ite teetän sitä aika monille kuitenkin, mutta ihan yleiskehityksen takia.

Toimisko Smolov jr jos sitä tekisi vain kolme kertaa viikossa? Onko tuo 4 kertaa viikkoon ehdoton edellytys sille että ohjelma toimii?

Joo, mutta yleisempi malli on, että tehdään tosta alkuperäisestä smolovista ne kolme ekaa treeniä ja jätetään se 10x3 pois. Eli siis ma 4x9x70% ke 5x7x75% pe 7x5x80%. Kannattaa todella varovaisesti kuitenkin lisäillä aina seuraavaan viikkoon painoja. Esim. kakkosviikkoon +5 kiloa ja kolmosviikkoon +2,5 kiloa on aika passeli, jos sulla on tarkasta ykkösestä laskettu noi.

Mikä on mielestäsi huonoin välitys/kropan malli maveen? Mulla on pitkät jalat jotka haittaa aloitusasennossa, saa kunnolla keskittyä että saa selän hyvään asentoon. T-Nationissa oli yhdessä maveartikkelissa neuvottu, että mikäli tuota selkää ei jostain syystä saa hyvään asentoon, niin kannattaa laittaa jotkut pienet korokkeet tangon päiden alle (esim. ohuet levypainot) jotta tanko olisi lähtöasennossa paremmassa kohdassa. Kannattaisko mun kokeilla tuota vai jatkaa ihan normaalisti vetämistä?

Oli puhetta jossain vaiheessa siitä jos alkaisin tekemään kyykkyä kolmasti viikossa, niin onko mahdollista tehdä myös kahtena kyykkypäivänä lisäksi penkki ja yhtenä julle? Minkä laisia apuliikkeitä kyykylle vai tarvitseeko suuren märän vuoksi? Keskivartalo on selvä, mutta onko jotain muuta vielä?

Joo, mutta yleisempi malli on, että tehdään tosta alkuperäisestä smolovista ne kolme ekaa treeniä ja jätetään se 10x3 pois. Eli siis ma 4x9x70% ke 5x7x75% pe 7x5x80%. Kannattaa todella varovaisesti kuitenkin lisäillä aina seuraavaan viikkoon painoja. Esim. kakkosviikkoon +5 kiloa ja kolmosviikkoon +2,5 kiloa on aika passeli, jos sulla on tarkasta ykkösestä laskettu noi.
Kiitokset Orankille vastauksesta :), kovalta näyttää..ohjelma lähtee kokeiluun heti kun saa tämän dietin pois alta.

Mites tällasen pääosin lihasmassaa tavoittelevan junnarin ois järkevin lähtee tästä eteenpäin toteuttamaan maastavetoa? Se on sellanen liike, jossa haluan olla vahva, mutta pääosin kuitenkin pysytellä yli 3 toiston sarjoissa. Intin jälkeen nyt oon tehnyt kahdessa kuukaudessa seuraavat reenit maven osalta:

1. 5x5x130kg
2. 5x5x140kg
3. 4x4x150kg
4. 2x7x160kg
5. 4,4,6x170kg
6. 1x190kg, 2x200kg,3x4x180kg (Piti ottaa 200kgx1, mutta oli niin kevyt että otin kakkosen.)

Nyt on intin jälkeen otettu takasi kuudessa reenissä ne mitkä intissä meni ja nyt varmasti rupeaa vähän hidastumaan voiman kehitys, joten olisi varmaan aika johdonmukaistaa treenaamista. Vaikeinta tässä on se, että pääpaino on bodauksessa ja en halua tinkiä muusta treenistä maven takia. Mitä sä suosittelisit?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom