jto
AMMATTILAINEN
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kertokaahan konkarit, että miten paljon noi vaikuttaa tulokseen? Itse tässä mietin, että kun en mitään lämmittimiä ole ikinä käyttänyt ja nyt 80-kilosena kyykkään 160kg (tai vähän enemmän varmaan menis, tuo oli tilanne 2 kk sitten), niin minkä verran apuja treeniin noista on saatavilla / saisko noilla uutta vauhtia kehitykseen isompien sarjapainojen avulla?Lämppään kyllä aina hyvin ennen treeniä, polviakin pyörittelen yms. ja en koe niiden olevan ikinä kylmät eikä mitään vaivoja ole ollut ikinä. Kannattaako siltikin hommata?
Kyykkyhän on aina miellyttävää, mutta miten nää lämppärit siihen mielekkyyteen vaikuttaa positiivisessa mielessä?
sepä voi olla, ettei vie ku syvemmälle kuoppaan. jos perusraudat nousee hybriditreeneillä, hyvä. oletan kuitenki, että ne ykkösetki on sieltä nousseet samassa suhteessa? toki sä voisit alkaa tekeen helpohkoja ykkösiä useemmin viikossa tietyn jakson ajan ja katella, herätteliskö se kroppaa kuinka. käytännössä se tarkottas semmosia 90-95% rautoja 4-8 sarjaa 2-3 krt/ vko lajista riippuen. helppoja ja teräviä ne sais olla siis. 2 vkoo putkeen noita riittää kyllä alkuun. kevennyksen jälkeen näkee jo mitä on tapahtunu ns. normaalitreenien raudoille. tää ei taatusti oo mikään taikatemppuratkaisu, mutta voi onnistua kehittään sun irtiotto-ominaisuuksia hyvinkin parin kolmen syklin aikana.
Kyynärpää on nyt jo ok, muutamat yläkropan treenit pystynyt jo täysiä tekemään Kysymys kyynär- ja polvilämmittimistä. Kannattaako ne laittaa paljaalle iholle vaatteiden alle, vai polvilämppärit housujen päälle ja kyynärlämppärit pitkähihaisen päälle? Vai onko mitään väliä? Tähän asti paljaalle iholle olen laittanut.
Paljaalle iholle ne on tarkoitettu. En laittaisi vaatteiden päälle muutakuin silloin jos on venahtaneet sen verran ettei pysy paikallaan paljaalla iholla.
jpfux: juu pelkkää "iisiä" maksimitreeniä. tää on käytännössä testijakso, miten se kroppa reagoi tollaseen. kauheen uupuneeksi ei kropan pitäs muuttua, joten älä ahnehdi niitä treenimääriä. tarkotus on nimenomaan yrittää herätellä sitä hermostoa kovempiin tehoihin.
Selvä juttu. Nämä 2 vko tauko vedoista ja 1,5vko kyykyistä ajattelin itse pitääkin mutta hyvä varmistua asiasta. Menen nyt oman järjen mukaan kisoihin ja koitan kroppaakin vähän kuunnella.. Kai se on vain ajateltava niin että jokainen kisattu kisa tuo kokemusta eikä niin että kaikki pitäisi olla paperilla valmiina jo ennen kisaa.busse: kuinka pieni kysymyksen pitää olla, ettei siitä pitäis maksaa? tai kuinka pieni vastauksen... varmaan sunkin töihin tulee ihmisiä, jotka haluaa sulta palveluja ilmaseksi? no juu... vipasta kovasta vedosta 2 vkoa on aika ok paussi. kyykystä 1,5 vkoa ja penkissä voi hyvin ottaa viikkoo ennen alotusraudan. täysin yleistäviä noi kuitenkin on. 2*2*80% on aika kevyt ja täysin tyyppiriippuvaista, miten sillä kroppa pysyy hereillä. jotku voi ottaa ton jopa keskiviikon herättelytreenissä ja jotkut ei siedä kahteen viikkoon mitään rankkaa. tää on sun oman opettelun paikka ehdottomasti ja paljon ku kisailet, saat paljo oppia, miten oma kroppa reagoi mihinkin. piikkailun ajoittaminen lajissa ku lajissa on urheilussa SE juttu.
Aikalailla samanlaisia ajatuksia kuin mulla. Mä itse asiassa ajattelinkin aluksi tehdä niin, että kokeilen kevyen jälkeen uudestaan maksimit, mutta mulla on niinkin järkevä syy jättää se tekemättä, kuin että aika loppuu tältä vuodelta kesken. Joulu tulee vastaan ja tiedän, että se tulee katkaisemaan treeniputken. Ei nyt kokonaan, mutta hankaloittaa treenejen suunnittelua. Tuohan pidentäisi pari viikkoa seuraavan piikkauksen lopetusta, kun sinne maksimiykkösten jälkeenkin voisi olla fiksua heittää taas kevyt.powerhousu: jos et kauheesti oo piikkaillu, toi venäläisen lopetus voi olla hieman raaka, ku siinä ei kevennellä lainkaan. melki voisit ottaa ykköskokeilun nyt kevyen jälkeen vielä. yks vaihtoehto vois olla ihan lineaarinen piikkaus, eli pari viikkoa haet kakkosmaksimin, sit kevyt ja sitten pari viikkoa ykkösiä. taas kevyt ja vielä ykkönen. tää kuitenkin kaipais yleensä alleen kunnon perusvoimakauden ja en oo lainkaan varma, jaksaako sun kroppa ton venäläisen jälkeen vielä uuden piikkauksen. seh'än suunniteltiin aikanaan pika-avuksi painonnostajien kyykkyyn. sen takia tollanen lyhyt pätkä ei välttämättä oo se paras, kun haetaan kunnolla maksimia.
mitä ihmettä toi malli tekee noilla polvisiteillä???