Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
voimakestävyystreeni ei auta maksimivoimaa lainkaan käytännössä, päinvastoin. hyvin monet onnistuu tuhoamaan voimatasonsa hapotteluilla. maksimivoimatreeni opettaa kroppaa ryöpsäyttään kaiken energian mahdollisimman samanaikasesti ja nopeesti ulos kun voimakestävyystreeni taas ideaalisti opettaa kroppaa taloudelliseksi. ei ihan käsi kädessä kulje noi siis.
en erottelis bodailua ja voimailua juurikaan jos ainoastaan toistomääristä puhutaan. kyl bjj tarvii paljon voimaa. se tuo reserviä tekniikoille ja antaa pohjaa niiden tehokkaaseen käyttöön. ellei selkeitä lajivoimajuttuja tehdä lajitreeneissä, kannattaa voima olla mukana lähes jatkuvasti punttisalin muodossa. et yhtään maininnu paljonko treenejä bjj vie. kuitenki semmonen modattu yksjakonenkin toimii varsin hyvin. isoja yleisliikkeitä. esim. pari kolme kappaletta treenejä mitä vuorottelet.
rive, etukyykky, kapea penkki, leuat, vatsa kiertäen
leuat, penkki, maastaveto, jalkojen nosto, grippi
kiipeilyliiton jossainhamassatulevaisuudessajulkaisema... valmennuskirja on treenien osalta mun kynästä. taittovaiheessa on se. en mä kirjottele kauheesti enää. ei oikein oo aikaa, ku sitä haluaa ite myös vielä leikkiä urheilijaa perheen ja näiden töitten lisäksi. mieluiten keskityn siihen henkilöohjaamiseen, ku se on edelleen niin pirun motivoivaa. hienoo ku ihmiset innostuu ja kehittyy. hassua miten oma into ei oo ollenkaa tippunu täs about 25v aikana, mitä treenaamisesta on tullu muillekki saarnattua. aiheita saa silti ehdotella. kyllä mä oon myös pitäny pyydettäessä luentoja ja q&a-pohjasia keskustelusessioita.