Menenkö pahasti metsään, jos kokeilen seuraavaksi tehdä penkissä määränlisäyksen ja nousun ihan vaan tuon 8 viikon peruskauden 3. päivien mukaan, eli penkissä:
1. viikko: 4*5*80%(=128)
2. viikko: 6*5*80%
3. viikko: 8*5*80%
4. viikko: 3*6*60%
5. viikko: 4*5*85%(=135)
6. viikko: 6*5*85%
7. viikko: 8*5*85%
8. viikko: 3*6*60%
Nyt kävi niin, että tuo penkki tökkäsi tänään treeniin nro 6, jossa en saanut kuin todella tiukan 5*5*135kg. Viimeinen sarja oli niin tiukka, että oli ihan turha lähteä epäonnistumaan 6. sarjaan ja jätin sen sitten kokonaan tekemättä. Luultavasti syynä oli se, että menin ja ahnehdin viime treenissä ja kokeilin tehdä nuo 4*5 sarjat 140 kilolla(minulla oli uudet painonnostokengät, joiden kanssa tunsin saavani paremman kaaren sekä tehokkaamman nostoasennon ja siksi ajattelin, että pitäisi tehdä isommalla raudalla. Tyhmä minä!). Kaksi ensimmäistä tuli, mutta olivat niin tiukkoja ja nihkeitä, että jouduin tiputtamaan kahteen viimeiseen painon 135 kiloon, että sain ne tehtyä kunnialla.
Nyt tuntuisi siltä, että pieni jumi alkaa iskeä kimppuun. Ainakin tänään noista nostoista oli kaikki terävyys poissa. Luulen, että on melko turhaa lähteä enää hakkaamaan päätä seinään tuon 7. viikon kanssa ja ajattelinkin, että ottaisin penkin jatkossa seuraavasti:
7. viikko(=ensi viikko): 6*3*135kg pientä irtonaisuutta takaisin tuohon penkkiin
8. viikko: 3*6*60% kevennys
9. viikko: 6*3*140kg
10. viikko: 6*3*145kg
11. viikko: 3*6*60%
Tämän jälkeen olisi tarkoitus alkaa sitten vähän herkistellä paitaykköstä varten ja ottaa paidalla ainakin pari treeniä ennen joulukuun alkua, jolloin olisi ehkä tarkoitus käydä voimanostokisoissa ihmettelemässä.
Eli vaikuttaako tuo suunnitelma tuonne 11. viikolle asti järkevältä?
Ja sitten vielä toinen kysymys, eli näyttääkö tuon alla olevan videon suoritus nyt siltä, kuin sen 5-10 cm polvenaltavedon pitäisi näyttää? Onko jalat riittävän suorina yms. Otin boksikyykkyjen päälle kevyehkön 4*4*200kg ja yritin vähän kuulostella, että miltä tuo tuntuu.
Linkki videoon