Liikkuvuus ongelmia..
Oon jo pidempään yrittäny löytää jonkun taikakeinon mun kyykyn vapauttamiseks. Pääsen isoilla romuilla tarpeeks syvään, mutta ei hyvä.
Ensin tappelin pitkään, että sain polven varpaiden yli (dorsiflexio?). Pohkeet siis täysjumissa ja muutaman kerran sai hieroa + hyppiä ja väkisin vääntää sen polven siitä yli mut kyl se pikkuhiljaa alko menee.
Nilkat on jokseenkin kierot ja mistään holveista ei oo tietoakaan. Ulkokiertoa paljon.
Kuitenki alkaa olemaan vähän hallussa.
Sitte joka tuutista huudettiin, että paskat mitään liikkuvuusongelmia on olemassa, vaan kaikki on kiinni tekniikasta.
Aloin sitte väkisin pudottamaan itteeni kyykyn pohjaan(ilman painoja tietysti) ja aina tossa samassa kohtaa tulee ihmeellisiä tuntemuksia lonkkaan ja tuntuu, että koukistajissa jotain häikkää. Siinä ku tarpeeks kauan taistelee ni jotain väsyy ja siitä sillain muljahtaa pohjaan. Selkää ei saa suoraks tai tasapaino menee liian taakse. Asento aika levee ja jalkaterät auki, muuten ei mitään mahista(nilkat yms).
Kuitenki pikkuhiljaa totuttamalla asento paranee ja siitä ongelmakohdasta pääsee nopeemmin putoomaan alas. Vaikee uskoo et tää riittäis siihen, että pääsen joku päivä selkä suorana alas.
Sormilla löytyy nivusista sellasia sormenpään kokosia paakkuja, ehkä liittyy asiaan, ehkä ei.
Tänään kokeilin lonkille venytystä, jossa laitetaan polvi ja jalkaterä seinään kiinni, asento suoraks, toinen jalka korkeaan polviasentoon, ja siitä pitäis lonkkaa avata painamalla alas.
No... ensin en saanu nostettua toista jalkaa polviasentoon, kun sattu niin paljon etureiteen(venytys). Väkisin(ajan kanssa) pääsin siihen asentoon ja yritin painaa lonkkaa alas, niin vastakkaisen jalan ylätakareisi alko kirraamaan.
Nyt jälkeenpäin ei oo toisessa jalassa tuntoa polven päällä.
Varmaan taistelen nyt lähinnä tän asennon kanssa kunnes nää jumit alkaa antaa periks.
Olisko sulla jotain ajatuksia tähän tilanteeseen? Oot aikasemmin suositellu leveetä kyykkyasentoa penkille ja siitä napaa kohtia lattiaa jos on ytakareisissä jumia, mutta tossa asennossa venytys tulee mulla nivusiin, reiden sisäsyrjään. Niitä voi venyttää vaikka spagaattia harjoittelemalla.