Kysymyksiä Jto:lle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
kevennykset loistaa poissaolollaan. noi lienee kaikki tiukkoja sarjoja? sun tulostasolla kannattaa melki piikkaillessakin tehdä perusvoimaa hieman. negat on aina hieman riski. tolla tasolla erityisesti. mitä noi max on?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kevennykset loistaa poissaolollaan. noi lienee kaikki tiukkoja sarjoja? sun tulostasolla kannattaa melki piikkaillessakin tehdä perusvoimaa hieman. negat on aina hieman riski. tolla tasolla erityisesti. mitä noi max on?

Kaikki on tiukkoja sarjoja ja kevennyksiä en oo tosiaan harrastellut ohjelman aikana. Noissa maxeissa oon tehnyt niin monta kun menee, välttäen kuitenkin failurea.

no toi max ei kerro ihan nii paljon ku toistomäärä... ylitreeniä sulla vaan on. ainakin viikko iisimmin ja korkeintaan 85% rautoja.

luonnollisuus merkkaa eniten. joillekin vaan ei se hurja kaari sovi. pääasia siinä kuitenkin on, että se pysyy ja on tukeva kaari, vaikka pienikin.

Hei Jto! Onko kestovoimatyyppisessä tai ainakin siihen suuntaan(sarjat 15 toistoa) mitään järkeä tehdä maksimivoimaalueen treeniä 1-3 toistoilla? Kesken treenin esim. Vai onko tälläisestä mitään hyötyä maksimivoimille?

Lisääkö kestovoimaharjoittelu voimaa miten paljon?

siis kesken kestovoimasarjoja tekisit maksimi 1-3 toiston sarjoja? no ei siin kyllä järkee juurikaan ole. maksimivoima kehittää välillisesti kestoa, mutta ei juurikaan päinvastoin. miksi sä tota kestoo teet?

Joo kesken kestovoimasarjoja.

Kestovoimatyyppistä teen kunnon parantamiseksi ja sarjakestävyyden/lihaskestävyyden parantamiseksi. Niin ja tekniikan parantamiseksi. Onko mitään järkeä?

Ja maksimivoimaa ajattelin penkissä missä minulla on hyvä tekniikka 1-3 toistoilla kesken treenin jalkakyykyn jälkeen jossa teen noita 15-20 sarjoja.

Nyt kun olen tarkemmin lukenut niin ehkä teen kestovoimaakin väärin kun teen hitaita toistoja siinä niin että 15 sarja venyy minuutin mittaiseksi? Ne pitää olla nopeita toistoja?

Hyvää uutta vuotta!!:)

Laitan vielä tämän saman kysymyksen minkä laitoin ravintopuolelle. Sieltä ei oikein muuta vastausta saanut kuin että pitäisi ehkä mahduttaa alle 60 sekuntiin. Oletko samaa mieltä?

Vielä kysymys sarjakestävyydestä. Luen nyt massaa!voimaa! kirjaa ja siinä suositellaan sarjakestävyydelle lihasmassahankintaan 20-60 sekuntia toistojen ollessa 5-20. Minulla jo 15 sarja menee pitkälle yli 60 sekuntiin. Jos yritän mahduttaa sen 60 sekuntiin niin tuntuu että menee riuhtomiseksi ja tuntuma lihaksessa puuttu ja tekniikka kärsii. Eli minulla se 1 toisto kestää yli 4 sekuntia vaikka pitäisi kestää max 4 jotta mahtuisi tuohon. . Alanko vaan tekemään silti nopeampaa tekniikan/tuntuman kustannuksella vai?

tiukat kestovoimasarjat kyl enempi heikentää tekniikkaa. maksimit kesken kestohapottelua on lähinnä ajan tuhlaamista ja vammojen hakua. kestovoima eli toistokestävyys on eri kuin sarjakestävyys eli kyky tehdä useita kovia sarjoja. kestovoimasarja voi hyvin kestää vaikka 10min. pääasiassa voimakestävyys kuitenkin suorina sarjoina 2-3min. lihaskestävyys 4-8min. kumpikaan ei kuitenkaan oo mitään erityistä massatreeniä.

Kaverillani treenitaustaa kohta 5 vuotta, nyt ollut motivaatio kadoksissa ja käynyt viimeisen 3kk aikana maksimissaan 5 kertaa salilla. Esim. penkkiä tehnyt parhaimmillaan 160 kilolla kolmosia kesällä ja nyt hädin tuskin menee 130 kilolla vitosia. Miten alottaa treeni uudestaa nyt jotta voimatasot ja lihat palaisivat mahollisimman nopeaan?

kestovoima eli toistokestävyys on eri kuin sarjakestävyys eli kyky tehdä useita kovia sarjoja. kestovoimasarja voi hyvin kestää vaikka 10min. pääasiassa voimakestävyys kuitenkin suorina sarjoina 2-3min. lihaskestävyys 4-8min. kumpikaan ei kuitenkaan oo mitään erityistä massatreeniä.

Aika pitkä kesto. Paljon toistoja? Mitä eroa on voimakestävyydellä ja lihaskestävyydellä? Luulin että kestovoimatreeni on 10-20 toistoa lyhyillä max. 45 sekunnin palautuksilla.

Tiesinhän minä että jotain tietysti teen väärin.

kyl se kestovoima alkaa sieltä 15 toiston paikkeilta jo, vaikka joillekin kymppikin on jo kestoo. eri tietenki kyykkäätkö esim. 30 toistoo vai teetkö rannekääntöö. enempi täs nyt on haussa se sun tarve noihin. mihin tarvit noita ominaisuuksia.

perusvoiman lisääminen tuo sulle kestovoimaa useimmiten samantien. pelkän kestovoiman tekeminen ei oo kovin kehittävää. verenkiertoelimistö sit siel lenkillä toki.

tulivaan mieleen tämmönen hassu/tyhmä kysymys: mulla on tapana nukkua käsi tai käsivarsi pään alla ja se vähän vaikeuttaa verenkiertoa tietenkin, joten voiko sillä olla vaikutusta "hanskan" kasvua ajatellen kun veri ei kunnolla kierrä

Jto, mikä toistomäärä mielestäsi parhaiten palvelee lihasmassan kasvatusta? 8-12 vai? Onko mielestäsi oleellista eroa sillä, paljonko toistoja ottaa eri lihasryhmille? Noin 20 vuotta sitten suositeltiin 6-10 toistoa ns. pienemmille lihaksille (esim. ojentajat ja hauikset) ja pidempiä (8-12) esim. selälle, joka on isompi lihaskooltaan. Eli mikä on päivitetty tieto tähän asiaan?

Kiitos etukäteen vastauksestasi.

tulivaan mieleen tämmönen hassu/tyhmä kysymys: mulla on tapana nukkua käsi tai käsivarsi pään alla ja se vähän vaikeuttaa verenkiertoa tietenkin, joten voiko sillä olla vaikutusta "hanskan" kasvua ajatellen kun veri ei kunnolla kierrä

En ole JTO, mutta itse sain tuolla ilkeän hermopinteen oireilemaan pahasti käteen. Fyssari suositteli vaihtamaan asentoa. Nykyisin nukun enemmän tyylillä kämmen posken alla.

suora koura: eipä juuri. voi se puutua kyl ku veri ei kierrä. hermopinteitä voi hyvinkin tulla ja sitä kautta voi kehitykseenkin vaikuttaa. kaikkiin puutumisiin pitää aina suhtautua vakavasti, jos ne ei häviä verenkierron elvyttyä.

herramirandos: selän lihaksethan on kohtuullisen pieniä. niitä vaan on paljon erilaisia. varmaan se 6-12 on se ikuisesti toistettu alue massalle ja tarkempaa ei oikein pysty yleistämällä sanomaan. jotku saa koipiin hyvin massaa alle vitosilla ja joku toinen kehittyy paremmin jopa kestovoimatreenillä. sama juttu tehon ja määrän suhteen. noi erilaiset ideaalit saattaa vaihdella melkoisesti samalla nostajalla. eli kyl se kokeilun ja analysoinnin kautta tässäkin vaan parhaiten toimii.

en kyl lähtis mitenkään yleistään edelleenkää. bodytavoitteilla noi on aina hyvin yksilöllisiä. tuleepa mieleen kaveri, jonka takareidet kasvoi parhaiten tosi raskailla maastavedoilla ja etureisille sitten joutu tai sai tehdä älytöntä pumppailua hyvin pitkillä sarjoilla saadakseen kunnolla pattia.

Suositut

Back
Ylös Bottom