Kysymyksiä Jto:lle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
kaipaisit useamman viikon samaa? miksi? ei kyl pidä vältellä. anaerobinen hapottelu on eri ku voimatreeni.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olisiko heittää mitään yleisiä vinkkejä boulderointia ihan vain harrastusmielessä (noin kerran viikkoon) aloittelevalle? Kerran olen käynyt koittamassa ja vaikein rata jonka pääsin oli 6a+ (en tiedä onko tuo sama asteikko yleisesti käytössä).

koukkuun jäät niinku minäkin. vähä kirjotin tonne muu urheilu -puolelle. greidaus on samalla ranskalaisella asteikolla ku ulkonakin. harvemmin kuitenkaan sisägreidit niihin vertautuu.

Mikä vois mennä pieleen kyykyssä, kun vedän pohjasta asti +100kg sarjaa. Mutta jos yritän "voimanostotyylisesti" jalkaterät enemmän ulos, leveämpi asento ja koitan jättää liikkeen ns. kisasyvyyteen, niin painoja saa heittää aika roimasti pois. Tänään halutti alkaa tekemään kyykkyä tuollain, mutta jo 70-80kg alko tuntumaan raskaalta.

E: lisäättäköön sen verran, että ruukaan semmosella pienllä, huomaamattomalla pompulla ottaa alhaalta. Mutta jos otan pohjasta stopilla ja "kisasyvyydestä" stopilla, niin silti pohjasta tulee enemmän.

Tähän pyysit videota. Kuvakulmat on mitä on, mutta otin 2 eri kulmasta. Nuo kyynärpäät sojottaa ainaki kittilään, mutta en tiedä onko siitä haittaa.

Tässä miten oon yleensä kyykkiny: sadd - YouTube

Tässä tää ite ongelma edestä kuvattuna: asd1 - YouTube

Toinen kulma: asd - YouTube

E: en jaksanu vaihtaa videoittten nimiä :D

niin siis noista yksikäänhän ei ole varsinaisesti semmonen mekaanisesti ideaali voimanostokyykky, vaan kaikki on semmosia perusasentoisia kasakyykkyjä. hieman yliliioteltua myös toi jalkaterien kääntely. voi vaikuttaa tasapainoon. kyynärpäitten merkitys ja muutenkin toi asennon oikeellisuus on sit siitä kiinni, siirtyykö se paine missään vaiheessa päkiälle. noilla kengillä noin kapeelta niin voi käydä. eteenhän se alkaa hieman kaatuun ala-asennossakin jo. kokeiles levittää kantapäitä hieman vielä, mutta älä jalkateriä suhteessa noin paljoa. sitten polvia ulos. stoppikyykyt siihen kisasyvyyteen on yks hyvä keino rakentaa voimaa ja jämäkkyyttä tietylle nivelkulmalle. 1-2 sekkaa stoppi ja toistoja 1-5 per sarja. niinku tääl sanottiin, voimaa sinne tulee kyllä, niin erilainen liike. malttia ja pitkäjänteisyyttä, niin meet kapeen kyykyn enkoista ohi kyllä.

kyl ne voimat siitä nousee, ku vaan oot määrätietonen ja annat itelles aikaa. vuoden päästä alkaa oleen jo ihan toisenlainen tulostaso. ja kyllä ne naisetkin aikalailla nostelee.

Kyselinkin joskus aikasemmin mun surkeista hauisvoimista ja nyt tuli sitte mieleen tällanen. Onko mitenkään normaalia tehä hammer-kääntöä 20kg:n käsipainoilla kympin sarjoja, mutta sitte normaalia hauiskääntöä kp joutuu tekemään vain 13kg painoilla, että saa edes kympin sarjoja? Testasin eri treeneissä olosuhteiden ollessa suunnilleen samat. Jotenki tuntuu, että tuolla ei nyt oikeen taho aktivoitua jokin ihan niinku pitäis tai sitte oon jokin mutanttikäsi.

Hammer aktivoi käsittääkseni eniten brachialista eli näennäisesti sen pitäs olla suht vahva, mutta sitte itse hauiksen voimat on lähinnä säälittävät. Kaikki käännöt, jotka tehdään vastaotteella, on ihmeellisen raskaita mulle. Ei ummarra.

ne pitää priorisoida. kyl se kyynärvarren supinaatio vaatii hommia, jos on heikko. tee nyt kunnolla kohdennettu kausi sille hauikselle, jos se niin kovin tärkee on.

Pitääpä koittaa vemputtaa vielä kovempaa ja erilailla ku tähän mennessä on tehny. Eipä tuo hauis niinkään tärkee mulle oo, vaan lähinnä tuollanen ikuinen haaste. Selkeästi vittumaisin lihas ollu aina keräämään voimaa koko kropassa ja siinä sitte alkaa ihmettelemään, että miks se on niin itsepäinen. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom