Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ihanahelenalle vois suositella joskus sitä reenaamistakin jatkuvan kyselyn sijaan;). sillä vaan sanon ku välillä kyselet niin itsestään selvyyksiä kun itekin tiedät varmasti niihin vastaukset. sori offtopikki, mutta oli pakko avautua:D
 
ihanahelenalle vois suositella joskus sitä reenaamistakin jatkuvan kyselyn sijaan;). sillä vaan sanon ku välillä kyselet niin itsestään selvyyksiä kun itekin tiedät varmasti niihin vastaukset. sori offtopikki, mutta oli pakko avautua:D

Tämähän on kyselyä varten tehty. Sori vaan, mutta enpä tohon edelliseen tiedä vastausta. Ja se ei sulle kuulu mitä minä ( tai kukaan muukaan ) tässä kyselen.

E: Ja kysyin ihan sitä varten kun en ole kulmasoudussa ikinä tehnyt yli 10 sarjoja ( ehkä vain kaseja ja alle ), että kannattaisko tehdä.
 
komppaan kyllä neutraalia. kysymyksiä tulee hirveellä syötöllä ja suureen osaan löytyy kyllä vastauksia jo. ja ellen samana päivänä vastaa, aletaan kiukutteleen...

kyllä pidempääkin saa tehdä, ei se haitaksi ole. aloittelijan varsinkin kannattaa tehdä paljon myös body-tyylistä treeniä. peruskauden treenit saa olla hyvinkin monipuolisia. kestovoimaakin sekaan. näistä oon aika säännöllisesti kirjotellut kyllä monessakin threadissa...
 
Tämähän on kyselyä varten tehty. Sori vaan, mutta enpä tohon edelliseen tiedä vastausta. Ja se ei sulle kuulu mitä minä ( tai kukaan muukaan ) tässä kyselen.

Nimenomaan täällä on tuhat kertaa sanottu se, että käytä ensin HAKUA ennen kuin alat kyselemään tyhmiä. Täällä on niin paljon asiaa, että kysymykseen kuin kysymykseen löytyy vastaus kun luet näitä threadeja.

Ymmärrä tämä: Käytä tiedonhankkimiseen omaa aikaasi äläkä muiden. Kenenkään velvollisuus ei ole auttaa sinua, vaan auta sinä itse tseäsi. Niin, ja opettele käytöstavat.
 
Ymmärrä tämä: Käytä tiedonhankkimiseen omaa aikaasi äläkä muiden. Kenenkään velvollisuus ei ole auttaa sinua, vaan auta sinä itse tseäsi. Niin, ja opettele käytöstavat.

Kylläpäs maneater heittäytyi oikeen filosofiseksi ;) . Niin ja osaan käytöstavat.

Haussa on se paha puoli, että niitä threadeja tulee aivan sadottain. Minä nyt tarkoitan lähinnä sitä, että minusta on ihanaa kun joku neuvoo henk. koht ( JTO) ja menin nyt liikaa siihen. Anteeksi Jto! :nolo:

Ja siihen, että muka kiukuttelin, että et ollut vastannut: EN. Ilmaisin vaan sen, että et ollut huomannut kysymystäni.

Mutta eiköhän näillä eväillä muutama kk pärjätä ;)
 
Haussa on se paha puoli, että niitä threadeja tulee aivan sadottain. Minä nyt tarkoitan lähinnä sitä, että minusta on ihanaa kun joku neuvoo henk. koht ( JTO) ja menin nyt liikaa siihen. Anteeksi Jto! :nolo:

Haussa on tosiaan se huono puoli että siinä pitää ihan itse käyttää omaa aikaa ja nähdä vaivaa. Jos haluat jonkun auttavan sinua henkilökohtaisesti niin palkkaa valmentaja, vaikka jto.
 
Haussa on tosiaan se huono puoli että siinä pitää ihan itse käyttää omaa aikaa ja nähdä vaivaa. Jos haluat jonkun auttavan sinua henkilökohtaisesti niin palkkaa valmentaja, vaikka jto.

Olen niin huono vielä, että en kehtaa pyytää ketään tekemään ohjelmaa. Sen pitäis olla kyllä tääl missä asun, että näkis vähän mua ja tietäis puutteet... Voimanosto hommassa näyttää olevan vaan se, että on monenlaista treenaajaa ja monenlaista tietä ( esim. Koskisen Raija ja Kehäsen Virpi treenaavat aivan eri tavalla ... ) saavuttaa voimaa. Minusta on vaan mukava keskustella aiheesta ja onhan sita aikaa kokeillakin...
 
Mitä liikkeitä suosittelisit nyrkkeilijälle kun reenataan räjähtävää voimaa? Kannattaako kyykkyä tehdä, olisko jotkut hypyt parempia? Itse olen ajatellut ainakin leuanvetoa, penkki / vinopenkki, rinnalleveto, toistoja 3-5.
 
Mitä liikkeitä suosittelisit nyrkkeilijälle kun reenataan räjähtävää voimaa? Kannattaako kyykkyä tehdä, olisko jotkut hypyt parempia? Itse olen ajatellut ainakin leuanvetoa, penkki / vinopenkki, rinnalleveto, toistoja 3-5.
Noiden lisäksi kannattaa myös soveltaa esimerkiksi kuntopalloa, jolla saa tehtyä hieman lajinomaisia räjähtäviä suorituksia. Esimerkiksi yksittäiset kovat heitot suorilla ja koukuilla seinään. Räjähtäviä repäisyjä sopivanpainoisella välineellä. Noita tuli ainakin itse aikoinaan tehtyä. Myös erilaiset tangon "heitot" oli käytössä, niillä joilla nivelet niitä kesti. Näillä saa kehitettyä myös hieman sitä rytmitystä.
 
Tänks Sepsis. Tankoa on heitelty - olkapäät ei oikein taho kestää. Lisäksi käsipainojen kanssa lyöntejä ja juuri noita kuntopallon heittelyitä on tehty lajikuntopiireissä (lajikestävyyttä valkku teettää: kapea penkki, lyönnit käsipainoilla, tangonheitto, toistot 5,10,15 ja kolme kiekkaa kutakin).

Lisäkysymyksenä voisikin laittaa: kuinka pitkiä harjoitteita? Kannattaako samassa treenissä tehdä esim. jotain 5*5-voimailuja ja hyppyjä / heittelyitä? Oon yleensä tehnyt eri treenissä (ja ennen kisoja pikavoima sitten vielä erikseen ja muut punttailut pois).
 
ihan normaalia voimanhankintaa kausijaoilla. perusvoima ylös ja sitten sen jalostaminen lajikestävyyteen ja -nopeuteen.

räjähtävyys on hermosto-ominaisuus, joten sitä kannattaa kyllä ylläpitää peruskausilla ja sitten kun kisat alkaa lähestyyn, piikkailla. tekisin aika paljon ylipainosilla hanskoilla tai käsipainoilla lyöntejä lajivoimalle ja ilman hanskoja sitten sitä nopeuspuolta. syklisiä pikavoimalyöntisarjoja tai saman lyönnin putkia (kesto 4-8 sekkaa/sarja) ja asyklisiä räjähtäviä lyöntejä.
 
Kuntopiirit on ihan asia erikseen. Tarkoitin siis ihan räjähtäviä yksittäisiä suorituksia sillä kuntopallolla. Esim. 10 heittoa per käsi, 5-10 sekan palaustus joka heiton välissä, repiviä suorituksia.

Ja noita räjähtäviä ykkösiä tai lyhyitä sarjoja epäsäännöllisistä merkeistä (esim. pillillä) vaikka säkillä eri etäisyyksiltä, jolloin liikekin saadaan mukaan. Samalla systeemillä voi tehdä erilaisia tempoharjoituksia, jossa juuri tehdään joita sarjoja tai jatkuvaa lyöntisarjaa tietty määrätty tai vaihteleva aika. Palautukset edelleen nyrkkeillen mutta kevyemmin.
 
Dodii Jto ja muut voimamiehet. Jelppikääs taas vähän. Olen siis nyt loppusuoralla 6x4 seteissä penkissä. Tänään meni 5x4x120 ja 1x4x117,5. Oli siis pakko tiputtaa painoa tohon viimeseen, ois muuten menny pakkotoistamiseksi hyvin todennäköisesti. No anyway, pari treeniä ois noita vielä jäljellä, eli ensiviikolla ois tarkoitus alkaa rykimään ykkösiä. 122,5 vois olla tän kahden treenin jälkeen tangossa rautaa noissa nelosissa.

En ole sitten ikinä elämässäni (jos ei pentuvuosia lasketa) ykkösiä nostanut, eli miten järkevä aloittaa? Miten hoidetaan progressio? Tarkoitus siis vetästä se 8 treeniä (onko liikaa?) noihin ykkösiin painottaen. Jto:n neuvoja noudattaen teen siis noita ykkösiä ja loppuun 4x6 reilusti maksimia kevyemmällä raudalla. Laittakaas jotain hyvää vinkkiä miten mä tuon toteutan, oon hieman pihalla tästä hommasta.
 
Pidä sit ainakin yks kevyt treeni ennen piikkausjaksoa.

Lähdepäs seuraavalla leikillä ykköstelemään:
1. 2*3*110, 3*2*125, 4*110, 6*100
2. 2*3*115, 3*2*130, 4*115, 6*105
3. 6*2*100
4. 2*2*120, 3*1*135, 3*120, 5*110, ei pitäs olla ihan tiukka ykkösteky vielä.
5. 2*125, 1*137, 1*140, 3*125, 5*115, saa olla aika tiukka jo. laita lisää, jos tuntuu.
6. 6*2*90
7. 1*120, 135, 142, 3*130, 5*120, rajarautaan.
8. 6*2*90
9. 1*120, 135, 145, 3*130, 5*120, rajarautaan.

olettasin, että vois hyvinkin mennä läpi. toistaseksi sun sarjakunto merkkais maksimia tonne 140 huitteille, mutta voipi olla, että piikkailu vielä potkis pikkusen lisää.
 
Itsekin ajattelin, että joku 140 voisi olla hyvä ja realistinen tavoite, kaikki yli on sitten isoa plussaa. Mutta kiitokset jto, mä lähten tolla liikkelle, eli tulostin laulamaan. Ja vedän tohon jotkut kevyet setit pohjalle.

EDIT: Ja se pakollinen tyhmä kysymys, mitä tuo "rajarautaan" tarkoittaa kohdissa 7. ja 9. ?
 
Jep, tämä selvä, kiitän jälleen kerran. Ja raporttia tulee sitten viimestään kun tää setti on menty läpi, eli yhteensä menee joku n. 6 viikkoa jos aikataulut pitää. ;)
 
mä oon tehny 4x3 penkissä. lähdin tuolta 80kg:sta hakemaan vauhtia (sen hetkinen max ehkä 115).
(2.5kg viikossa lisää ja yksi "suora" harjoitus vkossa maanantaina, perjantaina jotain näistä vinopena, lattiapenkki, pystypunnerrus. kevyesti tai raskaasti riippuen miltä tuntunut).

nyt tuli 4x3x105, olo oli väsynyt mutta pienellä väännöllä puhtaasti läpi.
olen ottanut viimeisen toiston stopilla, mutta en enää 105:ssa.

uskon että pääsen 110:neen tai ainakin toivon

sen jälkeen ajattelin tehdä nopean piikkauksen mielellän noin 2 vkon mittainen, mutta minkälaisen????
lähinnä tässä pelkään syysflunssaa ja kunnon katoamista.
siksi tälläinen nopeampi.

itse ajattelin näin
ma failure 4x3:ssa
pe 6x2x100kg
ma 6x1x90kg
pe lepo
ma max kokeilu

olisko tässä mitään järkeä, parempia neuvoja otetaan mielellään vastaan, toivottavasti tämä ei ollut kauhean sekava.
 
Perskele kun ei malttas odottaa että pääsee ohjelmassa eteenpäin. Kiva reenata penkkiäkin taas kun on motivaatiota tehdä, ekan kerran elämässä ihan suunnitellulla ohjelmalla ;)
 
Back
Ylös Bottom