Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
yks kovemmalla romulla (4-6) yks kevyt aliraudalla 40-60 toistoa hapottamatta ja yks tollanen happotreeni. mieluummin kuitenkin kausittain: perus- ja maksimivoima ja sit voimakestävyys.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla olis treenissä vielä:
1.vk. X*2*X
2.vk. sama
3.vk sama...siis nousevat
4.vk KEVYT

5vk. X*1*x
6.vk sama nousevasti
7.KEVYT
8 MAKSIMIT

Niin plänttäisinkö ton Maven ohjelman

1. 3*1*110-120 5cm polven alta, kunhan tuntuu, että varaa jää.
2. 3*1*115-125 sama
3. 1max normaaliveto. jos tukkoinen olo, jätä kohtuulliseksi vaan.
4. 3*2*70 kevyt
5. 1max normaaliveto


suoraan tohon viikosta 1 alkaen eli maksimi tulis 2 viikkoo enne muiden maksimia ( jos osasin laskee ) vai loppuun, että maksimit yhtäaikaa.

Rehellisesti: Kuinka paljon siinä huijaa, jos tekis maven tai ihan jonkun muunkin maksimin alta pois ennen muita?.. Niin siis verrattuna, jos kaikki maksimit tekis yhtäaikaa... Tai sitten mä muutan vähän tota sun ehdotusta, että saan tehtyä ne melko yhtäaikaa. Se kyllä kiinnostais...
 
riippuu sarjakestävyydestä, mut uskosin, et vetotesti itekseen antaa 10% ainakin lisää. ei se haittaa sinänsä.
 
mites mä tarkalleen ottaen kritisoin?

En nyt löytänyt heti sitä postiasi, mutta lähipäivinä sen lukaisin. Et siinä suoranaisesti kritisoinutkaan WSB-jumppaa, siksi tuo minunkin "kritisoit" oli merkitetty. Lähinnä siinä jollekin neuvoit että välttämättä WSB:n tyyli nopeusvoimassa ei ole ainoa oikea tapa ja prosentit raw-miehille liian pienet, koska ne on otettu yleensä varustemaksimista...

PS. Kiitos vastauksesta
 
juuri noin. kun mennään alle 60%:n, alkaa olla aika hankalaa se nopeiden solujen rekrytointi. vaikka näennäinen liikenopeus on suuri, ei kuitenkaan saada niin helpolla mukaan nopeeta solukkoa, kuin hieman suuremmalla raudalla. toki syklisissä pikavoimasarjoissa voidaan käyttää hyvinkin pieniä rautoja, mutta näkisin voimanoston asyklisen luonteen takia yksittäiset nostot tärkeempinä.
 
Joo sit mä maksailen abaout yhtäaikaa... Muuten kumpi parempi, että penkin ja kapean/lankun välillä on 1 vai 2 välipäivää vai onko ihan sama.

Eli eka vaihtoehto

1. Penkki, pari apua
2. Kyykky, korokeveto ( siis itse korokkeella seisten ) ( huom! jää ykkösiin pois ), vatsaa
3. VÄLIPÄIVÄ
4. kapeapenkki/lankku, BOX-kyykky
5.VÄLIPÄIVÄ
6. Veto/ pukiltaveto, julle, kulmasoutu/leukaharjoitus, kylkiä, vatsaa
7.LEPO

VAI

1. Kyykky, vatsaa
2. Penkki, apuja,
3. LEPO
4. kapea/lankku, BOX, veto itse korokkeella seisten ( jää pois)
5. LEPO
6. Veto/pukiltaveto, julle, kulmas./leukah.
7 LEPO

Joo puolensahan näissä on molemmissa. Korokeen päällä seisten vetoa en ottanut tähän toiseen kyykyn kanssa, koska luulen, että sen jälkeen olis vaikea penkata.

Kiitoksia vastauksista ja anteeksi vaivannäöstä, näiden pienten "turhien" kysymysten tiimoilta.
 
eka vaihtoehto parempi. kannattaa sijoittaa penkkitreenit mahd. kauas toisistaan, samoin kuin veto ja kyykky. mitä enemmän saa palauteltua sen parempi. lisäksi hartiat ei oo väsyneet kyykkytreenin jäljiltä. ei kakkosvaihtoehtokaan mikään katastrofi ole.
 
esim. tällanen viikkorytmi:
ma: 2*3*5, 2*2*10, 2*1*15. kun helpottaa, hieman lisää.
ti: -
ke: 4*6*op --> 8*8*op
to: -
pe: 3*4*5 --> 6*6*10
la: 10*2*op
su: -

Kiittää hän, taasen :worship:

Tuon kun nyt asettelen sopivasti muuhun treeniohjelmaan, niin lisäpainotreeni olisi tiistaina, ja muut treenit sitten... öööhhh... torstaina, lauantaina ja sunnuntaina. Voiko tuota ehdottamaasi leuanveto-ohjelmaa toteuttaa osana "tavallista" voimailuiohjelmaa, vai onko vaarana kiskoa itsensä oitis tukkoon? Entä pitääkö nuo omalla painolla tehtävät treenit tehdä "kerralla", vai voiko tarpeellisen määrän sarjoja vedellä "pitkin päivää"? EDIT: Ja kannattaako noissa op-treeneissä pyrkiä lisäämään ensin sarjoja ja sitten toistoja, vaiko "sekoittaen"?
 
Meni sitten 6x4x117,5 suhte helposti, joten ehkä sitä päästään johonkin 4x6x122,5 painoihin kun on vielä joku 3-4 treeniä jäljellä ennen ykkösiä.
 
timba: hjuva. kyl se etenee...

gilly: pitkin päivää on kivaa ja kehittävää. lähde iisisti liikkeellä vaikka lisäämällä vaan yks kotitreeni. kyl se tukkoselta saattaa alkaa tuntuun, mutta pidä joka neljäs viikko iisinä. oon suositellu sillai, että alkuviikosta ei treenejä ja sit kevyt herättely esim. sulla 5*3*op torstaina. sit lauantaina maksimikokeilu ja hyväin paussin jälkeen toistomaksimi omalla painolla. lisäile eka sarjoja ja kun toistot alkaa tuntuun helpoilta, lisäät niitä pikkusen. joka tapauksessa jos vedät 15*7 leukaa päivässä, se vipakin pitäs mennä kohtuullisen kivuttomasti.
 
Etenee yllättävänkin kevyesti, ei ois voinu kuvitella peri kk sitten ottavans 4x6x117,5 penkistä. Kiva nähdä miten nuo ykköset sitten lähtee etenemään ja mihin maksimi asettuu!
 
pidä joka neljäs viikko iisinä. oon suositellu sillai, että alkuviikosta ei treenejä ja sit kevyt herättely esim. sulla 5*3*op torstaina. sit lauantaina maksimikokeilu ja hyväin paussin jälkeen toistomaksimi omalla painolla.

OK. Näin olen tehnytkin ts. joka neljäs viikko on aina kevyt.


lisäile eka sarjoja ja kun toistot alkaa tuntuun helpoilta, lisäät niitä pikkusen. joka tapauksessa jos vedät 15*7 leukaa päivässä, se vipakin pitäs mennä kohtuullisen kivuttomasti.

15*7 = 105 leukaa päivässä :eek: Nooh, vielä on matkaa mutta vielä on aikaa sano Mertarantakin :D

... kiitos taas, eiköhän näillä saada tulosta aikaan! :)
 
älä timba sit tuijota lukuja, vaan jos tuntuu, että hulluna pitää tuupata, pidä seuraava viikko kevyempänä. ei kannata ajaa itteensä yli sarjoilla, jos maksimia haluu nostaa.

gilly kans unohtaa sit ne pari sarjaa -jutut. treenivolyymi voi olla melkosen suuri ja silti kroppa tottuu. tietenkään mitään älyttömiä ei tarvita, mutta se suuri määrä vaikuttaa hyvin myös kestävyyteen. tekipä yks tuttu, jolla on penkki kotona tossa yks päivä 30*5*80% :)
 
jto, tämä selvä. Tuntuu vaan hyvältä kun rauta on kesyä pitkästä aikaa! No tää vedetään läpi ja katellaan sitten että otetaanko sama setti uuskiks vain kokeillaanko jotain muuta.
 
Kihtos muista vastauksista. Kävin tossa hierojalla ja se sanoi, että mulla on enemmän massa jalkapuolella kuin hartia- jopa enemmän alaselässä kuin ylä. Ajattelinkin itse, että onko se minun huono kyykkytulos myös yläselkälihasten huonoudesta kiinni?!? Olen aika huono kaikissa taljan vedoissa ja kulmasuodussa. Sarjapainot ovat jotain 40-45kg ( ylätalja eteen ), ja meniskö joku vitonen 45 kg:lla kulmasoutua. ja itse painan kuitenkin jotain 74kg.

Ajattelin vaan, että tämä sun antama ohjelma antaa aika paljon tuonne hartijapankkiin vai mitä? Mietin vaan, ettei tule liikaakaan, kun mulla on aina vähän lapojen välissä tukkoisuutta.

Eli tässä se ohjelmas:

1: penkki, ylätalja, viparit, dippi, kiertäjäkalvosin
2: kapea kyykky, sjmv, vatsa lisäp. kyljet
3: kapea penkki, kulmasoutu, viparit, hauiskääntö, kiertäjäkalvosin
4: leveä kyykky, julle, jalkojen nosto, vatsa kiertäen
 
kyl se yläselän jämäkkyyteen vaikuttaa, muttei ratkase juurikaan kyykkyjä. jumit on joskus myös heikon aineenvaihdunnan syytä, joten liikettä lapoihin vaan. tarkkaile ryhtiä. jos hartiat painuu eteen, on syytä panostaa lavanlähentäjiin. ohjelmarunko on hyvä, miksi muita tekisin ;)
:D
 
kyl se yläselän jämäkkyyteen vaikuttaa, muttei ratkase juurikaan kyykkyjä. jumit on joskus myös heikon aineenvaihdunnan syytä, joten liikettä lapoihin vaan. tarkkaile ryhtiä. jos hartiat painuu eteen, on syytä panostaa lavanlähentäjiin. ohjelmarunko on hyvä, miksi muita tekisin ;)
:D

No siks, etten tulis niin vahvaks kun sä :D .


Mikä ihmeen runko, mähän teen sit tasan ton mukaan! Joskus otan tietty lankkua ja mietin vaan, että käviskö siihen sitten väliin vedon erikoisjutut: itse korokkeen päällä seisten ja polvienalta veto? Mutta tavallaanhan se leveä kyykky on ns. maastaveto... paitsi alempaa. Että siinä mielessä ei tartte ja niinkuin sinäkin eka sanoit, että nousee veto ihan tolla ohjelmalla, vaikka ei vedäkkään.


Sori, lavanlähentäjä? siis esim. kulmasoutu?

Onko sulla kokemusta kilpailevista voimanostajista? Tiedätkö millaisia rasva% heillä on ja miten kannattaa laihduttaa enne kisoja? Ylimääräiset vaan pois yhtäkkiä ( esim. suolaton ruoka ja sauna ) vai vähitellen? Tätä vaan pohdin, kun on tullut painoa lisää ja todellakin pelkään, että se on rasvaa! Näin ainakin elektroninen rasva% mittari näytti :(
 
pitkän kaavan mukaan laihduttelu ei syö niin voimia. eli ruokavalio kuntoon. voimanostaja ei tarvi mitään hirveitä kalorimääriä. rasvat nyt liikkuu missä liikkuu, mutta urheilullisella naisella normaali on välillä (15)20-25.

kulmasoutu leveeltä on hyvä lapaliike. runko on runko on runko, eli sitten vaan se treenisisältö kuntoon. en mä nyt oikein ilmaseksi jaksa/kerkee tekeen mitään yksityiskohtasta. erilaisia ohjelmia löytyy täältä kyllä.
 
Back
Ylös Bottom