Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Moi jto. Teen voimapainotteista treeniä, kuinka usein sun mielestä maksimeita kannattas kokeilla? Tällä hetkellä oon 4vk peruskaudella ja viimeks testannu maksimin ennen perusvoimakautta. Sitten toinen kysymys, että kun testaan maksimia penkissä (max n. 105kg) mulla lähtee se rauta aika hyvi rinnalta mut sit 10cm irti rinnasta tulee sellanen kohta missä hidastuu. Eikö ojentajissa oo tarpeeks potkua vai mistä johtuu? Teen kyllä kapeetaki penaa...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuohon viimeiseen voisin vastata vaikken ole jto, että esim. lankkupenkkiä ja lattiapunnerrusta kehiin. Ja kyllä, ojentajissa on puutteita koska tuossa kohtaa ne tulevat nostoon mukaan.
 
jonnyb: miten sä voit yhen treenin perusteella sanoo onko hyvä vai ei? ei tossa nyt mitään kummallista ole. jenkit tykkää värkätä kaikelle kivoja nimiä, vaikka kyse on ihan samasta peruskamasta lähes aina.

tala92: perusvoimaa ei kuukaudessa tehdä. toki siellä voi välissä semmosia kohtalaisia ykkösiä ottaa, jos kroppa tuntuu selkeesti uinahtelevan perustreenien paineessa.
 
Olen kyllä muutaman kerran treenannut tuolla tyylillä, en vain yksiä treenejä ;). Mut kai tuo on aika perus rest paus shittiä loppupeleissä... Runko treeneissä mulla on ollut vuodenvaihteesta asti Wendlerin 531 ja tuota clusterointia kokeillut apuliikkeissä muutaman kerran. Niin ja olen siis jumpannut salilla noin 20 vuotta et luulen tietäväni ainakin mikä itselläni tuntuu hyvältä jos nyt ei yhen treenin perusteella niin ainakin muutaman :). Mut kiitos vastauksesta...
 
ok, kommentoin ton sun tekstin perusteella vain :) mitä tuloksia tolla sait ja millä aikavälillä? jos se sulle toimii, sit ei oo nokan koputtamista kellään.
 
Kannattaako venäläisen penkkiohjelman aikan tehdä ojentajille tai (etu)olkapäille tehdä apuliikkeitä, esim. lattiapenkki? Penkki siis 3 kertaa viikossa, kiitos!
 
Kannattaako venäläisen penkkiohjelman aikan tehdä ojentajille tai (etu)olkapäille tehdä apuliikkeitä, esim. lattiapenkki? Penkki siis 3 kertaa viikossa, kiitos!

En suosittele, on muutenkin aika raskas ohjelma ja jos tuohon 3 kertaa viikossa penkkailemisen päälle alkaa vielä muita yläkropan punnerrusliikkeitä tekemään niin vituiks menee. Tuo on kuitenkin niin lyhyt aika (6vk), että kannattaa vaan keskittyä että saa jokaisen treenin kunnialla läpi eikä turhaa miettimään apuliikkeitä yms kikkailuja. Korkeintaan palauttavaa pumppailua tekisin, jos sitäkään.
 
eli teen kaikki kyykyt etukyykkynä ja mietin että kun se on kuitenkin hiukan eri liike niin tuleeko siinä laiminlyötyä jotain lihasryhmää mikä takakyykyssä olis enemmän mukana? mulla toi etukyykky ottaa etureisiin että jääkö esim takareisi ja pakarat paitsioon joita pitäis sitten apuliikkeillä treenata?
 
ei ne paitsioon jää. ne vaan ottaa suhtees vähempi hittiä etukyykyssä. yleensä etukyykyn ongelmakohta on sama ku takakyykyssäkin, eli siin puolessa välissä. voit tehdä puolikyykkyjä penkeille avuksi.
 
kuormat semmosia, et jää varaa 1-2 toistoo. koska teet, riippuu muusta treenistä.
 
Raw-voimanosto lajina. Jos saan pitkän kaavan mukaan tehdyn ohjelman päätökseen (16 viikkoa, josta 10 viikkoa perusvoimaa, esim. 3 viikkoa 4*6 nousevilla prossilla, 6max, kevyt, 3 viikkoa 6*4 nousevilla, 4-max, kevyt, ja sen jälkeen 6 viikkoa maksimivoimaa/piikkausta). Ja sitten kiinnostavat kisat ovat tuon maksimijakson päättymisestä vain 8-9 viikon kuluttua. Eli ei ehdi millään enää uutta kunnollista perusvoimakautta tehdä mutta pelkkää maksimivoimaakaan ei liene järkevää venyttää noin pitkäksi.

Minkätyyppisellä periaattella tekisit tuon 8 viikon "mini"periodin ennen kisaa?
 
pidennä peruskaurtta, äläkä piikkaa noin pitkään. pieni välitarkistus vaan, jos ollenkaan ja sit jatkat perusvoimaa. noi toistomaksimitreenit kuitenki kertoo sulle mis mennään. pidempi piikkaus sit ennen sitä kisaa. en pitäs tota sarja- ja toistomäärää voin fiksattuna koko aikaa.
 
Mitä mieltä oot jto kiertäjäkalvosimien treenaamisesta. Näin joskus, että suosittelit ulkokiertoja seisten ja maaten vinopenkillä sekä etuvipareita peukalot alaspäin 1-2 kertaa viikkoon ja 1-2 liikettä per kerta. Muistin kuitenkin yhden T-nationin artikkelin, jossa puhuttiin stabiloivista liikkeistä (liitty pystypunnerruksiin) ja siinä esiteltyihin liikkeisiin. Kannattaisiko näitäkin (alla olevat videot) tehdä vai pärjääkö, jos tekee vaan noita edellä mainittuja?

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
kiertäjäkalvosintreeniä "pitää" tehdä, mutta ne kilot ei oo niin ratkasevia. noi videoiden stabilointijutut on eri kamaa, mutta ihan hyviä tehdä nekin. enempi kuitenkin suosittelen niitä suoraan kohdistettuja.
 
Laitan Jto sulle nyt tän kysymyksen kun täällä voimailupuolella ei oo erikseen mtn aloittelijoiden tai tyhmien kysymysten-tredia etc. Tällä hetkellä ois tosi hyvät puitteet treenata 2x päivään, ja oon ajatellu nyt vetää jonniilaisen voima-ohjelman, ihan siis pidemmän kaavan mukaan. Alla oikeestaan vaan bodailua jtn vuosia, ja muutamia piikkausjaksoja penkissä tehny. Niin onko tuossa kahdesti päivään treenaamisessa voimailu mielessä mitään järkeä yleensäkkään? Ja miten sitä kannattais lähtee toteuttamaan, jos vaikka penkkiin liittyvät treenit olisi 2x viikossa, ja mavelle&kyykylle molemmille yhdet päivät?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom