Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
siis 3x10kapeepenkin ajattelin sellaseks nopeusvoima/räjähtävä liikkeeks. Toki voihan sitä volyymiä vaikka lisätä et se olis vaikka 5x10. Siis jollain noin 1min tauoilla.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Moi Jto (:

Aloitin piikkaamaan leukoja tuolla ohjelmalla. Sun käsialaa.

1. vko maksimitesti, esim. 1*90, 95, 100...
2. vko maksimivakautus, esim. 2*2*90, 3*1*95, 2*2*90
3. vko kevennys, esim. 2*3*80, 2*2*85, 2*3*80

Jossakin luki että tuo olisi tarkotus tehdä kerran viikkoo ja sit 1-2 treeni nopeudelle.
Tuntuu turhauttavalta pitää viikkoo välii, niin ei liene syntiä tehdä 5 päivän välein kova reeni. Välissä nopeustreeni 70%:lla.
Muut liikkeet jotain 2-4*5-8 ja toisto varastoon.
 
ihmisapina: kymppejä minuutin pausseilla, vaikka painoo ois vain 50% on kyl kaikkee muuta ku nopeustreeniä. muutenkin oon samaa mieltä ku tossa joku aiemmin. miks tehdä noin kevyesti ne avut?

sutki: toi ei oo varsinainen piikkaus, vaan enempi semmonen stressijakson sisältöehdotus. maksimitestikin vois olla fiksua tehdä kakkosilla tai kolmosilla alkuun. voithan sä tehdä ton vaikka joka päivä, jos niin kauheesti turhauttaa... se kerran viikossa nyt on semmonen suht hyvä rytmi, jos kilot liikkuu kovissa lukemissa, mutta toki sitä nyt voi kuntonsa mukaan useemminkin tehdä.
 
Vasen kyynärvarsi on useamman kuukauden ollut vähän kipeä pikkusormen puolelta ranteen kapeimmasta kohdasta kyynärpäähän päin. Sellainen hyvin täsmällisellä n. 2x6 cm alueella oleva kipu, joka tulee kun kättä kääntää esim. vastaotteeseen leukoja varten. En usko vaikuttavan leuoissa lisäpaino- tai toistomaksimiin, mutta vähän aristellen otan tangosta kiinni. Onko mitään veikkauksia mistä tuo johtuu, ja olisiko peräti vaarallistakin?
 
Jori, kyynärvarren kipu on vastaava kuin penikkatauti jaloissa. Minulla ainakin auttaa kun käy hierotuttamassa kyynärvarret. Joskus on hieronnan jälkeen laitettu vielä kinesioteippaus kyynärvarteen.
 
jori: useempi kuukausi viittaa kyl muuhun ku vammaan varsinaisesti. lihaskalvojuttuja tulee harvemmin ja jopa ite oon niiltä säästynyt, vaikka forkut saa treeniä melkosia määriä viikossa. jos siellä jostain syystä kuitenkin on pinkeyttä ja juntturaa, sit hieronta, venyttely, tärinä... lihaksistoltaan kyynärvarret on huomattavan monimutkanen systeemi, joten mitään yhtä ja samaa hoitoo ei voi kyl sanoa.
 
sutki: toi ei oo varsinainen piikkaus, vaan enempi semmonen stressijakson sisältöehdotus. maksimitestikin vois olla fiksua tehdä kakkosilla tai kolmosilla alkuun. voithan sä tehdä ton vaikka joka päivä, jos niin kauheesti turhauttaa... se kerran viikossa nyt on semmonen suht hyvä rytmi, jos kilot liikkuu kovissa lukemissa, mutta toki sitä nyt voi kuntonsa mukaan useemminkin tehdä.
Kiitoksia jällee kerran. :)

paino 80kg ja lisäpaino max oli 45kg. Ei mitään kovia lukemia. Pitää kokeilla tota kerra viikkoo ja toinen treeni on nopeutta.

Tää nyt taitaa olla piikkailua eli = kolmosia pari viikkoa, kevyt, pari viiikoa kakkosi,a kevyt ja ykkösiä pari vikkoo.
 
Mulla olis tarkootus johonaki välis ruveta tähän panostamahan

http://www.youtube.com/watch?v=Ng-ZklrunP8

mikäli leuanveroolta ikinä kerkiän :D

Olisko tuas järkevää isoot määrät ns. pikkupainoolla? palijo ykkösiä, kakkosia ja kolomosia? Mitä ny oon kokeellu niin jo 80% torennäköösestä maksimista tuntuu "raskahalta taistelulta" ilimeesesti kokonaasvaltaasuutensa takia, esim. tua vireonosto tuntuu jopa pikkuusen yläselijäs :)
 
tuas auttaa pitkät käret. lähinnä siksiki, ettei vehkeet mee :) onko sulla kuin hyvä vitonen suhtees ykköseen? kauheen pieniä painoja ei kantsi käytellä ja sulla se perusgrippi on niin kova, ettei senkään takia. enempi tossa sit merkkaa myös se keskikropan käyttö toispuoleisuuden takia. tosi nätti tua nosti kuitenki oli! varaa ilimeesesti jonku verran?
 
tuas auttaa pitkät käret. lähinnä siksiki, ettei vehkeet mee :) onko sulla kuin hyvä vitonen suhtees ykköseen? kauheen pieniä painoja ei kantsi käytellä ja sulla se perusgrippi on niin kova, ettei senkään takia. enempi tossa sit merkkaa myös se keskikropan käyttö toispuoleisuuden takia. tosi nätti tua nosti kuitenki oli! varaa ilimeesesti jonku verran?

Joo,

pitkät käret auttaa, mutta silloon on jo liika keviät painot jos tuloo yläkerras läpi :D Mullon tua peukalolukko viälä opintoasteella ja oon saanu sellaasia vinkkiä jotta hilijaa hyvä tuloo, mutta jos ajattelis itte liikettä kattomatta grippihin, samat raurat ku kaharella kärellä eli noin 200kg verän sitte ku lukko-opiskelut on saatu päätöksehen, en oo toki täysillä vitosta kokeellu mutta teorias sanoosin 4-5x80% olis lähellä totuutta yhyrellä kärellä, kun taas kaksin käsin se on 4-5x90%. Ajatus mulla oli se että mitenkä vois varmistella sen jotta tua ote olis aina se heikoon lenkki, eikä muu ruppi :)
 
kyllä se ote pysyy heikoompana, jos keskityt enempi sinne perusvoimapuolelle ite vedossa. sä ku oot semmonen fosfaattitykki, ei mitään kauheen pitkää sarjaa kannata tehdä, mutta esim. perusprogressio 4*3*80 -> 5*5*85% vois olla sopivan lempeetä. tee niin korkeelle ne lämpät ku pystyt ilman sitä lukkoo.
 
kyllä se ote pysyy heikoompana, jos keskityt enempi sinne perusvoimapuolelle ite vedossa. sä ku oot semmonen fosfaattitykki, ei mitään kauheen pitkää sarjaa kannata tehdä, mutta esim. perusprogressio 4*3*80 -> 5*5*85% vois olla sopivan lempeetä. tee niin korkeelle ne lämpät ku pystyt ilman sitä lukkoo.

Lempiältä kuulostaa :) Menöö toki viälä tovi tuan lukon kans, menöö kuulemma 2-3 vuatta ennenku kivun saa "tapettua" peukalosta, tämän kysyyn ukolta jolla tulokset puhuu eli jotaki kuvaa antaa 200kg YKveto 68-kiloosena :worship: Nämä ny toki on normi ukon miälestä jo melekehen satuja mutta aikalailla rajaton tua ihimisen kapasiteetti on :) Ja ku kerran painavee oon niin pitäähän ne tavoottehet aika korkialle asettaa kans, enkä oo viälä eres ikäloppu tähän lajihin :D

Oli muuten hyvän tuntuunen ratkaasu tasata hiakkapaperilla kovettumat sormiista :) rupian tekemähän päivittäin.
 
joo eikö vaan ookki! itte hion aina ennen reeniä kovettumat pois, ettei tuu fläppereitä.

yhen käden vetotulos on paljo suurempi ku kahen käden tulos jaettuna kahdella. tätä monet varmaan kuvittelee t toi nyt sitten vetää melki 400kg normivedolla :) juuei. enempi toi on sitä kropan käytön opettelua ja jalkojen välistä vedettynä se kuitenki on liikkeenä hieman helpompi ku edestä. teippi siinä peukalos auttaa monia ja ainaki painonnostos käytetään. yli 400kg on vedetty peukalolukolla normivetona, joten eiku opetteleen vaan. mielenkiinnolla seuraan, miten tulosta alkaa tuleen.
 
joo eikö vaan ookki! itte hion aina ennen reeniä kovettumat pois, ettei tuu fläppereitä.

yhen käden vetotulos on paljo suurempi ku kahen käden tulos jaettuna kahdella. tätä monet varmaan kuvittelee t toi nyt sitten vetää melki 400kg normivedolla :) juuei. enempi toi on sitä kropan käytön opettelua ja jalkojen välistä vedettynä se kuitenki on liikkeenä hieman helpompi ku edestä. teippi siinä peukalos auttaa monia ja ainaki painonnostos käytetään. yli 400kg on vedetty peukalolukolla normivetona, joten eiku opetteleen vaan. mielenkiinnolla seuraan, miten tulosta alkaa tuleen.

Joo,

eri liike se on, varmuurella Görner veti 273kilua ennen sotia päivän varootus aijalla Englannis, 70-luvulla yks jenkki otti 276kilua YKveros tanko jalakojen eres, sanoovat jotta Görner olis menny saksan maalla yli kolomen saran, mutta tarinaa ei kaikki usko :) Peukaloteipit on kiälletty kisoos mutta reenis niitä vois käyttää mikäli ei totu liika hyvälle :D Tuamaroonti tuas välistä veros helepompaa ku ei tuu reisikannatusta. Sen verran liikkehestä jotta yks Scotlantilaane viskisiappoo vetää 205kg yhyrellä ja vaan 200kg kaharella kärellä, pitkä ja laiha ukko ja pitkät käret kans ja näppivoimaa :D
 
Harrastelen uintia ja hölkkäystä punttien kolistelun ohella. Yleensä 2 treenipäivää putkeen ( 1 uintiharjoitus ja 1 juoksulenkki ), jonka jälkeen vapaapäivä. Ennen uintitreeniä käyn punttisalilla tekemässä perusliikkeitä n. 30min ajan. Punttisalila olen tehnyt 3 eri liikettä: työntöä, raakaa rinnallevetoa ja kyykkyä. Jos teen raskaan kyykyn, teen työnnön ( en jaksa punnertaa ylös suhteessa rinnallevetoon paljoakaan, joten tämä liike jää suht kevyeksi väkisin). Jos teen raskaan rinnallevedon, kyykky on kevyt. Puntteja tulee viikossa 2-3. Kyykyn teen viikossa kerran raskaasti, muut kyykkytreenit kevyitä. Olen harkinnut kolmannen variaation ottamista mukaan, joka olisi raaka tempaus ja kyykky. Punttitreenit menisivät tällöin:

1.
Työntö ( kevyt )
Kyykky (raskas )

2.
Rive ( raskas )
Kyykky ( kevyt )

3.
Tempaus ( raskas )
Kyykky ( semiraskas )

Näitä sitten pyörittäisin mielen mukaan. Mielellään kuulisin mielipiteitä, jos suinkin mahdollista. Tavotteita ei ole ja tämän hetken kunto on mikä on ( juoksen ehkä 3400-3500m coopperissa, 1km uin niukin naukin 16min pintaan ja kyykystä saan ehkä 130kg )
 
Mulla olis tarkootus johonaki välis ruveta tähän panostamahan

http://www.youtube.com/watch?v=Ng-ZklrunP8

mikäli leuanveroolta ikinä kerkiän :D

Olisko tuas järkevää isoot määrät ns. pikkupainoolla? palijo ykkösiä, kakkosia ja kolomosia? Mitä ny oon kokeellu niin jo 80% torennäköösestä maksimista tuntuu "raskahalta taistelulta" ilimeesesti kokonaasvaltaasuutensa takia, esim. tua vireonosto tuntuu jopa pikkuusen yläselijäs :)

Tuli itekkin kokeiltua tätä ja 100kg tuli vielä ilman peukkulukkoa. Lukolla 120... Tuossa ei vissiin saa pitää toisella kädellä tukea reidestä? Hauskan tuntonen liike :D
 
hartikaisen jannella käytin yhden käden ja/tai jalan vetoa edestä ihan kuntoutusliikkeenä, ku sillä oli selkälihat aika toispuoleiset. syynä se normi ristiote aina samoin päin. vuodessa korjaantu erinomasesti ja normivetokin kehitty hyvin, vaikkei sitä juuri tehty.
 
Miten kauan tuohon sormilukon opetteluun menee, että sillä voi oikeasti ottaa isoja rautoja ja onko siihen jotain hyviä vinkkejä? Joskus oon kokeillut lämppäsarjoja lukolla ja 120 kiloa koskee jo peukaloihin. Maveykkönen kuitenkin huitelee varmaan jossain 270 hujakoilla.
 
Tumppa:

100kg iliman lukkoa on miästen rauta, koska en oo naista tavannu (ainakaa viälä) joka sen nostaas :D

Sääntöjen mukaane YKveto on suht samanlaane ku tua mun vireonosto, eli nostovaihees saa reirestä ottaa tukia, mutta loppuasennos pitää käsi ottaa irti rupista ja polovet pitää olla kans lukittuna ja tanko yli polovien tason, elikkä etukumaraa saa pikkuusen tulla sitte oikeen isoolla rauroolla, ja valamis loppuasento komennetahan alaha sekunnin päästä britannias, jenkiis riittää ehkä puali sekuntia :)

Oranki:

61-vuatias nostolekenra joka on aloottanu nostot 12-13 vuatiaana sanoo jotta 2-3vuatta lukon opettelus menis, ja palijo toistoja alakuhun pikkurauroolla on se vinkki eikä mitää oikotiätä juurikaa oo. Itte oon marraskuusta lähtien opiskellu lukkoa ja testiä ottanu aina välillä ja suunta ollu ylähäpäin, jos mä otan tuan Tumpan 120kg YKlukkoveron esimerkiksi niin aloottaasin tekemähän kaharen kären 120kg lukkovetoja isoja määriä. Ja lukko on siitä hyvä normimaves ku liike on symmetrinen niin ei mee selekä kiarohon kuten tua ristiote teköö, suasittelen :)
 
Saliohjelma nyrkkeilijälle -ketjusta:
missään nimessä bodailua ei pidä supistaa käsitteen G6 sisälle, eikä SS:llä oo juurikaan tekemistä tehokkaan voimanostoharjoittelun kanssa.
Viitsitkö täsmentää mikä SS:ssä on niin huonoa? Viiltää syvältä näin Rippetoe-fanipojuna :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom