Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
sepsis: ei se pieni paussi voimahommista pahaa tee. en kyl tekis normaalivetoa lainkaan. sjmv kyl pitää sen hyvin yllä. jos bodailu kestää 2kk esim. kannattaa tehdä isommalla raudalla sillon tällön ennen työsarjoja hieman ylläpitävää maksimisarjaa esim. 2*85, 2*1*90, 3*8-12*X.

mortal: kolmas stoppitreeni viikon sisällä... katos nyt sit, ettei mee yli. täs on kisaan vielä aikaa... ei ne stopit pahaa tee, jos tuntuvat irtonaisilta. mites tällanen?
2x5x100
2x3x120
3x140
2x1x160
2x1x170
2x1x180
stopeilla
1x170
2x2x130
1x180
2x2x120
2x1x150

Ylihuomiseks? Otetaan kokeiluun. Kisat siis 2.9 eli kolme puol viikkoo aikaa. Kannattaisko et kattois joka treenin nyt erikseen? Nyt oon kumminkin vielä toistaseksi pystyny lisäämään rautaa joka treeniin ja hyvin tuntuu kulkevan.
Ja teenkö vielä selän erikseen, en pysty sitä kovin kovaa treenaamaan?
 
tee selkä sen mukaan, ettei ala tukottaan. katotaan nyt treeni kerrallaan. vois olla hyvä ottaa vaikka seuraava hieman iisimmin. mut katotaan se sit. jatketaan tätä vaik sun treenipäivyrissä.
 
Nyt tuntuu ettei tuu penkkitreeneistä mitään. 120 kun nous sillo (paino 100kg) ja piti pitää se 3viikkoo taukoo ja siinä ja siinä nousko ees 110(paino 95kg). Nyt oon treenannu jo 6viikkoo ja edelleen penkki junnaa 112,5kg meni (paino 90kg). Nyt vaan haluan sen 120 takasi!! kysyin jo aiemmin apuja nii suosittelit sitä bodijaksoo mutta ei näytä auttavan. Ja tauon jälkeen kun tulosten pitäs nousta kuin itestään :s. Onko ainoa vaihtoehto saada voimat takasi siirtymällä pluskaloreille?? Ei huvittas lihoo vaan, kun just saanu painon alas kohtuullisiin lukemiin.. Pitäskö vaan suosiolla alottaa se 5*5 ohjelma mitä oon suunnitellu näistä pohja lukemista? Vai mitä suosittelet?
Ja vielä että taitaa tuo hermosto olla aika huonossa jamassa, kun 112,5kg maksimilla saan 100kg*5, eli saan vitosen 88% maksimista..
 
yleensä kun paino laskee, penkki laskee. yleensä siis. hermosto näyttää olevan hieman heikompikuntoinen kuin se patti. suosittelisin kyllä pidempää jaksoa... mitäs sit bodaillessa teit ja kauanko?
 
4viikkoo bodailin ja tein 6-8toiston sarjoja. Kyllähän siinä tavallaan kehitty. 100kg*2 (tiukka)->100kg*5 (vähän helpompi mutta tiukka). Mutta tuo ykkönen pysy melkein samassa. Sillon kun se 120 meni ni sain 100kg*7...
Mitähän tässä nyt tekis?
 
jatka bodailua. 4 vkossa oot vasta päässy vauhtiin. seuraava tavote 5*5*100 ja 8*100. kapeessa kymppi vähemmän ja samat.
 
1. päivä:
leuanveto myötä- tai vastaotteella
2*3, 2*2, 2*1, 2-3*6-10
yhden käden roikkumisia ja 5-15cm:n alkuvetoja
2*5/käsi

2. päivä:
leuanveto neutraalilla otteella, eli kämmenet toisiaan kohti. oteleveys leveämpi kuin hartiat
3*3-6 nosta vuorotellen kumpaankin käteen. toimii myös myötäotteella.
samat yhden käden lähdöt kuin 1. päivänä. kunnon venytyksestä.

3. päivä:
leuanveto "yhdellä kädellä" helpotettuna
3*3-5 kehitystä tullessa toisella kädellä kiinni vetokäden
- ranteesta tai
- kyynärtaipeesta tai
- hartiasta

treenataan kolme kertaa viikossa pitäen joka kolmannen viikon kevyenä nousujohteisuuden takaamiseksi.

tämmösen löysin, sun käsialaa. oon nyt ihan oman mielen mukaan treenaillu ykl:ää varten, eli ei minkää ohjelman mukaan mutta ku tuon nyt löysin niin taidan sen mukaan ruveta etenemään , onko tuo toimiva ohjelma, pitäiskö jotain muuttaa? kiitoksia etukäteen
 
no kun nyt ite tollanen tuli kirjotettua, pidän sitä tietenkin hyvänä, ellen erinomasena :D

pidä huolta, ettet vedä noita sarjoja loppuun asti. tarkkaile kehitystä ja sen mukaan hieman lisää.
 
vielä häiritten semmosella kysymyksellä, että kuinka tulis harjoitella liikettä nimeltä Lippu, eli tolpasta kiinni ja käsien varassa pysytellä siinä vaakatasossa, enpä mä mitään siitä hyödy , on vaan ruvennu hirvittävästi kiinostaa nuo jutut. mitenkä harjoitella?
 
aikalailla noiden linkkien leikkejä voi tehdä. yleensä kun kehitellään helpotettuja versioita, se etenee hyvin. alkuun ei tehdä tolpassa vaan siten, että ylempi käsi ei oo samassa linjassa alemman kanssa siellä ylhäällä, vaan sivulla vaikka vaan 30cm ylempänä eka. käsi suorana silti. polvet kun vetää koukkuun, helpottaa myös. sitten pikkuhiljaa sitä ylempää kättä ylemmäs ja lähemmäs alemman käden linjaa sekä polvia suoraksi.
 
Mites tässä perusvoimaa treenatessa pitäisi tehdä, jos ei jokaista sarjaa tee samoilla toistomäärillä ja painoilla - mennäänkö isommasta painosta pienempään vai toiste päin? Itse olen lisännyt painoja (ja useimmiten vähentänyt toistoja tai pitänyt määrät samoina, siinä 6-12 välillä), koska olen lähinnä hakenut niitä itselleni sopivia painoja. Kyykyssä esim. 10x50kg,10x55kg,10x57½kg... ja 6x60kg :D. Penkissä vaihteli 12x40kg:sta tonne 8x47½ kiloon.

PS: Leukoja meni jo 13, jee... ilman lisäpainoja ;)

EDIT: Teen tätä vielä ehkä viikon, sitten lyhennän sarjoja.
 
voi myös tehdä vuorotellen isommilla ja pienemmillä 10*50, 6*60, 10*50, 6*60, 10*50... mielikuvitusta. peruskaudella se ei oo niin tarkkaa. jos hyvältä tuntuu, siitä vaan isompaan rautaan ja pienemmillä perään jne.
 
Treenaan tällä hetkellä 1-jakoisella ohjelmalla, jossa keskiviikon työntävänä liikkeenä on pystyp. . Nyt mietin, että kannattaisko pystyp. vaihtaa, vaikka kp penkkiin? Sen solttupenkin toistomäärän nostoon pyrkiessä.
 
solttupenkkiin auttaa parhaiten penkin maksimituloksen nostaminen. niin kauan kunnes oma painosi on ~40% penkkimaksimistasi (eli aika kauan :) ). sen jälkeen kannttaa keskittyä pääasiassa kestävyyden parantamiseen. erillinen voimakestävyysjakso kyllä tuo hedelmää toki hieman myös, eikä se kovin paljoa hallaa tee siellä perustreenien seassakaan, mutta tuppaa semmoset pitkät hapolliset sarjat viemään juntturaan vaan.
 
Ei mutta mietinkin sitä, kun moni on sanonut että jos tekee pystypunnerrusta niin se jumittaa etuolat ja hidastaa paljon penkkituloksen nousua, niin olisiko vaihto järkevä?

Edit. juu ja kavvan menee, mutta hitaasti hyvä tulee jos tulee
 
kyl se saattaa olkapäitä liikaa kuormitella. ojentajat aika kovilla myös. peruskaudella pitäsin ehkä mukana ainakin sillon tällön, mutta en penkkimaksimia piikkaillessa.
 
Back
Ylös Bottom