Aloitin tammikuussa armeijan ja tästä syystä puoli vuotta meni huonosti reenatessa. Tosin syksypuoli meni myös huonosti saliharjoitusten osalta. Ensimmäisen armeijakuukauden aikana paino tippui rajusti ja tulokset laskivat reilusti. Puolen vuoden aikana sain tehtyä muutaman saliharjoituksen, joissa sain pidettyä tuntumaa yllä. Nyt sitten puolen vuoden jälkeen, kun hommat helpottuivat (lääkintämies) niin pääsin taas reenaamaan normaaliin tyyliin melkeinpä vuoteen.
Penkkiä tein kunnolla viimekesänä viimeksi. Talven/kauden aikana en sitä lentopallon takia tehnyt. Nyt olen päässy tekemään kahdeksan treeniä, joissa olen yrittäny hakea maksimia esiin useilla ykkösillä ja lopputreenistä nopeuspainotteisilla perusvoimaa kehittävillä nostoilla. Seitsemännessa treenissä nostin ensimmäistä kertaa senhetkistä maksimia. 115kg nousi suht kivasti. Nyt pari treeniä myöhemmin uskoisin 120kg:n olevan täysin mahollista.
Kyykkyä ja rinnallevetoa olen nyt kuukauden päivät päässyt tekemään kunnolla. Raa'assa rinnallevedossa olen nyt saanut 5*95kg ilman suuria ponnisteluja.. Maksimia en tiedä. Syväkyykky on tällä hetkellä 150kg:n pinnassa. Puolikyykyssä (penkille, joka on polvilumpion alaosan korkeudella) olen tehnyt vasta yhden treenin reiluun vuoteen ja siinä sain tehtyä mm. helpon nelosen 230kg:llä. Nostoissa pyrkiny räjähtävyyteen.
Maastavedossa olen tehnyt yhden treenin ja siinä otin viime viikolla maksimitestausta. Mavea en myöskään ole tehnyt reiluun vuoteen (paitsi sjmv rinnallevedon ja kyykyn lämmittelyssä). 200kg nousi hyvin.
Nyt sitten itse kysymyksiin.
Oliko järkevää lähteä hakemaan maksimeja tekemälläni tavalla ilman minkäänlaista peruskautta pohjalla? Halusin tietää maksimit ja nyt voisin lähteä maltilla tekemään pohjaa ennätyksille. Minkälaisella systeemillä kannattaisi lähteä etenemään.?
Olen itse suunnitellut seuraavaa jakoa pääliikkeilleni(treeneissä mukana tietenkin muitakin liikkeitä. Apuliikkeiden määrä on todellä vähäinen, koska pääliikkeet rasittavat jo itsessään paljon ja tarpeeksi usein):
treeni 1: rinnalleveto 5*5
kyykky 5*5
treeni 2: penkki 5*5
puolikyykky, jossa nostot räjähtäviä ja painoa lisää aina kun tuntuu, että nousee räjähtävästi. Vai olisiko sulla jotain ehdotusta puolikyykyn osalta?
treeni 3: rinnallevetoa kevyemmin ja sitten mave 5*5. Mavessa haen maksimia vielä parin kierroksen verran (vakautus, kevennys, kevyt viikko, maksimi, vakautus, kevennys ja sitten kevyen jälkeen maksimi.) Tuntuisi, että nousisi vielä vaikka kuinka tuosta 200kg:sta. Mietin sitten, että onko järkevää tehdä kovia nostoja mavessa ja samalla yrittää luoda pohjaa kyykylle esim.?
Miksi kyselen..? Pelaan lentopalloa ja pyrin treeneissä räjähtäviin suorituksiin ja halu kehittyä on valtava.:D Nyt kaipaisinkin neuvoja varsinkin jto:lta ja korkealle ponnistaneelta Hulkilta.